Wat is Inbound Marketing?
Klanten aantrekken door jouw expertise te delen
Bij Inbound Marketing wordt jouw bedrijf of product gevonden door prospects uit de doelgroep zonder dat daar traditionele marketinginstrumenten voor zijn ingezet. Zoals advertenties, direct mailen, cold calling en cold canvassing.
Inbound Marketing
-
Trek de juiste bezoekers naar je website
-
Voorzie leads op het juiste moment van waardevolle informatie
-
Help leads succesvol door het koopproces heen
-
Maak loyale klanten van jouw websitebezoekers
Trek de juiste bezoekers naar je website
- Waar moet je op letten bij de aanschaf van een autostoeltje? Download onze handige checklist.
- Wat is de beste hypotheek? Wij leggen je alles uit in onze hypotheekgids.
- Welke auto is het beste? Lees gauw ons vergelijkingsonderzoek.
- Hoe kun jij je woning verduurzamen? Wij geven je 25 tips.
- Wil je snel antwoord op je vraag? Kijk of onze virtuele assistent (chatbot) je kan helpen.
- Ben jij benieuwd wat je met HubSpot Marketing Hub kunt? Bekijk dan gauw deze video.
Wil je het maximale uit je HubSpot inbound marketing strategie halen? Dan start je met een contentplan. Je content moet ook aan alle technische vereisten voldoen. Denk aan slimme keywords, optimale SEO en een snelle website. Zo zorg je voor de beste ranking in de zoekmachines. Voer een degelijk zoekwoordenonderzoek uit. En pas je content aan op de kenmerken van je doelgroep.
Voorzie leads op het juiste moment van waardevolle informatie
"HubSpot is een Inbound Marketing pionier. Het systeem is perfect afgestemd op de behoeften en wensen van hun afnemers. En het wordt continu verbeterd. Bijna al onze klanten zijn lyrisch als ze het platform leren kennen.”
Maarten de Wit
Adviseur CRM & Inbound Marketing
Help prospects succesvol door het koopproces heen
Maak loyale klanten van jouw websitebezoekers
Is een lead voldoende enthousiast? Dan draag je de lead warm over aan de afdeling sales. Daar gebruik je lead scoring voor. Jouw inbound marketing platform houdt precies bij hoeveel interactie er is geweest. Met die gegevens kwalificeert het systeem jouw leads. Er gaat een automatische notificatie naar de verkoopafdeling als een lead klaar is voor contact. Je focust je dus automatisch op de meest kansrijke leads.
Voor de verkoop heeft de sales afdeling een inbound sales strategie. Na de verkoop onderhoud je de klantrelatie met inbound service. Want je wilt de achterdeur natuurlijk dichthouden. ‘Inbound’ gaat dus over meerdere afdelingen heen. Alle medewerkers met klantencontact doen mee aan jouw inbound strategie.
“HubSpot combineert Inbound Marketing, Inbound Sales en Inbound Service in één allround systeem. Alles komt bij elkaar in jouw HubSpot CRM. En precies dat maakt het zo’n krachtig systeem.”
Andrea van Witteloostuijn
Inbound Marketeer bij Systony
Jouw inbound strategie
“Tip: Laat je bij het monitoren en plannen van je berichten op sociale media ondersteunen. Zo krijg je het beste inzicht in wat deze kanalen jou opleveren. Weet je dat inbound marketeers zo’n 67% meer leads genereren dan outbound marketeers? Alleen al door video’s te gebruiken kan het aantal leads met zo’n 30% stijgen. Hoe meer waardevolle content je publiceert hoe meer leads je binnenhaalt! Met inbound marketing besparen organisaties vaak meer dan 60% op de leadkosten. Zij hoeven namelijk geen leads meer te kopen en de contacten met leads verlopen veel efficiënter. Supergaaf toch!”
Martijn Rijnders
Adviseur CRM & Inbound Marketing
Attract
Engage
Delight
Zorg voor tevreden klanten met een goede service en nazorg. Meet bijvoorbeeld doorlopend de klanttevredenheid. En gebruik een ticket systeem voor de afhandeling van servicevragen. Maak van klantreizen succesverhalen. Zo maak je van jouw klanten ambassadeurs, die jou gaan promoten.
Natuurlijk blijf je na de aankoop investeren in je klanten. Het kost veel geld, tijd en moeite om nieuwe klanten te vinden. Het is dus verstandig om bestaande klanten goed te onderhouden. Misschien willen ze nog wel andere producten of diensten bij je afnemen?
Het verschil met een outbound strategie
- Een advertentie in een tijdschrift
- Een televisiereclame
- Een telemarketeer, die jou belt
- Een billboard langs de weg
- Een reclamefolder in de brievenbus
Starten met Inbound Marketing
Ben jij ook zo enthousiast geworden van de inbound marketingmethode? En wil je weten hoe jij jouw eigen inbound marketingstrategie opzet? In deze video leggen Martijn en Maarten het jou in 4 stappen uit. Zo creëer jij nog sneller waardevolle leads. Met een passende Buyer Journey verander jij jouw klanten in ambassadeurs.
Met welke hulpmiddelen maak je een sterke inbound marketingstrategie?
Social Media
Bloggen
SEO
Calls-To-Action
Lead nurturing
Cadeautjes
Om jouw content zo passend mogelijk te maken verzamel je informatie. Gebruik hiervoor kleine geschenken, zoals blauwdrukken, whitepapers, e-books en video’s.