Deel artikel
Ontdek de 5 strategische voordelen van mobiel CRM
door Martijn Rijnders op 26-6-15 11:43
Voor veel organisaties is een CRM-systeem onmisbaar. Op kantoor heeft iedereen snel de benodigde gegevens tot zijn beschikking. Omdat verkopers ook vaak buiten de deur zijn, is het belangrijk dat zij te allen tijde toegang hebben tot de up-to-date gegevens van de (potentiële) klant. Met het gebruik van mobiele CRM-software zijn zij in staat veel efficiënter en flexibeler te werken, waardoor het sluiten van belangrijke deals makkelijker gaat.
In dit artikel leg ik 5 strategische voordelen van mobiel CRM uit.
1. Overal toegang tot alle informatie
Mobiel CRM geeft verkopers direct toegang tot alle benodigde informatie, van de gegevens van de prospect tot alle contactmomenten die er zijn geweest. Dit zorgt ervoor dat verkopers zich optimaal kunnen voorbereiden op de afspraak, waardoor de kans op succes toeneemt.
2. Verkoopdoelen behalen
Doordat je als verkoper alle informatie binnen bereik hebt zul je minder tijd verspillen aan het verzamelen van informatie voor je afspraak en kun je direct het contact met de prospect meer diepgang geven wat uiteindelijk zal leiden tot een grotere verkoopkans.
Organisaties die gebruik maken van mobiele CRM-software halen vaker hun verkoopdoelen in vergelijking met de organisaties die dit niet doen.
Bron: Innoppl Technologies
3. Verkort de verkoopcyclus
Eén van de grootste voordelen van mobiele CRM-software is dat het de verkoopcyclus verkort. Doordat alle informatie altijd en overal beschikbaar is, kan er hierdoor sneller geschakeld worden. Dit zorgt voor minder interacties en minder tijd tussen de interacties. Hierdoor houden verkopers meer tijd over voor het opvolgen van nieuwe leads.
4. Snellere levering of planning
Het mooie van een mobiele CRM-oplossing is dat je ook direct orders kunt verwerken en dit zorgt uiteraard voor een versnelling van de levering of van de planning van het project. Hierdoor worden klanten sneller geholpen wat de klanttevredenheid vergroot.
5. Meer en beter inzicht in up-to-date informatie
Een CRM-systeem geeft veel inzicht in prospects en de voortgang van een organisatie. Mobiele CRM-software maakt deze informatie overal en altijd beschikbaar. Pas hierbij wel op voor een informatie-overload en zorg ervoor dat alleen de relevante informatie zichtbaar is op het mobiele apparaat. Dit kan per gebruiker of gebruikersgroep binnen de organisatie verschillen. Zo wil een senior manager bijvoorbeeld zicht hebben op de real time verkooprapportages (dashboards) van de verkopers. Het management kan via een mobiel apparaat zicht hebben op de rapportages per kwartaal of per maand zodat ze direct kunnen bijsturen of coachen waar nodig.
Onmisbare functionaliteiten van mobiele CRM-software
Degelijke mobiele CRM-software moet minstens de volgende functionaliteiten bevatten:
- Volledige toegang tot onder andere leads, verkoopkansen, notities, kalenders en taken in combinatie met de mogelijkheid om hierin wijzigingen aan te brengen;
- Integratie met Google Maps voor routes;
- Beschikbaarheid van collega’s bekijken en direct afspraken inplannen;
- Real-time synchronisatie;
- Snelle zoekfuncties in het adressenboek;
- Contactpersoon direct bellen of mailen.
Mobiel CRM is onmisbaar voor een organisatie
Mobiel CRM is niet langer een nice to have maar een must have. Niet alleen verkopers, maar de gehele organisatie heeft baat bij mobiele CRM-software. Met het nog steeds groeiende gebruik van smartphones en tablets zal het belang van een mobiel CRM steeds groter worden.
Wat is naast mobiel CRM nog meer belangrijk voor jouw organisatie? Download de CRM-checklist.
Bron foto: Young Business Man Holding a Tablet – Mock-Up (license)
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)