Deel artikel
Boek marketingresultaat met Inbound! (deel 2)
door Ellen Prins op 14-10-14 12:46
Vorige week legde ik in het eerste deel van twee blogartikelen uit waarom Inbound Marketing zo belangrijk is en gaf ik de eerste 5 stappen voor het succesvol opzetten van je eigen Inbound campagne.
In dit blog beschrijf ik de vijf vervolgstappen. Na de in totaal 10 stappen staat je Inbound Marketing campagne en ben je klaar om online succes te boeken!
In het vorige blog heb ik uitgelegd waarom Inbound Marketing zo belangrijk is. Door veranderend koopgedrag is een andere marketingaanpak vereist om succes te boeken. Een marketingaanpak waarmee je online optimaal vindbaar bent en waarbij je je doelgroep niet stoort, maar actief helpt en adviseert op alle belangrijke momenten tijdens het aankoopproces. De meest ideale en doeltreffende strategie om dit te bereiken is Inbound Marketing.
Met inbound wordt je website online beter vindbaar, trek je meer webverkeer, genereer je betere leads en behaal je hogere conversies. Daarnaast word je als de expert in de markt gezien (kennisleiderschap) en bouw je snel een grotere naamsbekendheid op bij je potentiële klanten.
1) Identificeer je doelgroep
2) Bepaal je doelen en benchmarks
3) Creëer landingspagina's
4) Maak je nurturecampagnes
5) Start met bloggen
Hieronder beschrijf ik de overige vijf stappen. Let’s continue!
Stap 6: Deel het op social media
Je zult na het publiceren van je blog op je website beter gevonden worden. Maar waarom alleen op zoekmachines inzetten als je weet dat je meer kunt doen? Promoot je blogartikelen daarom ook op social media om nog meer verkeer richting je verkoopfunnel te trekken. Doe dit niet één keer maar creëer een schema van publicatiemomenten en herhalingspublicaties. Zo weet je zeker dat je je doelgroep maximaal bereikt.
De Inbound Marketing Checklist bevat een social media plannings-template. Erg handig.
Stap 7: Voeg zoekwoorden en zoekwoordcombinaties toe
Zorg ervoor dat je campagne zoekmachinevriendelijk is, zodat geïnteresseerde prospects je content kunnen vinden. Zelfs lang nadat je gestopt bent met de actieve promotie ervan. Hierbij gaat het om de juiste zoekwoorden in je blogartikel, webpagina’s en je landingspagina’s. Zorg ervoor dat de zoekmachine herkent waar je content over gaat en kan bepalen voor welke groep zoekers het relevant is.
Des te relevanter je content volgens de zoekmachine, des te hoger je geplaatst wordt in de zoekresultaten.
Maar hoe kom je aan goede zoekwoorden en hoe verder? Lees het in onze blogartikelen ‘8 bronnen voor goede zoekwoorden’ en ‘5 stappen voor zoekwoordenonderzoek’.
Stap 8: Overweeg betaalcampagnes zoals AdWords
Naast social media, verwante websites en verkeer dat binnenkomt via de niet-betaalde resultaten in zoekmachines, kunnen betaalde kanalen jouw Inbound Marketing campagne ondersteunen. Zo kun je je campagnes aanvullen met een Google Adwords campagne. Dit zijn de betaalde zoekresultaten van Google. Zo zorg je er dus voor dat je organisch beter vindbaar bent, maar ook getoond wordt in de gesponsorde resultaten.
Hoe dit in zijn werk gaat leg ik uit in het blogartikel ‘Google advertenties waarmee je scoort’.
Stap 9: Monitor je URL's
Waar komt verkeer vandaan en hoe weten bezoekers je te vinden? Het monitoren van je URL's, dus de adressen die in je browser worden weergegeven en horen bij een specifieke pagina of pagina-onderdeel, geeft je hierop antwoord.
Aan de hand van URL-monitoring in combinatie met de relevante data uit Google Analytics meet je het effect van een campagne en de herkomst van je verkeer. Waar op te letten? Lees het in onze blogs ‘Meet het effect van online campagnes’ en ‘Verkeersbronnen onder de loep’.
Stap 10: Rapporteer je resultaten
Je hebt eerder je SMART doelen bepaald en vervolgens veel werk verzet. Nu is het tijd om successen te vieren. Maar daarvoor moet je deze wel op een efficiënte manier inzichtelijk krijgen.
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)