Deel artikel
HubSpot Marketingsoftware – what’s new?
door Ellen Prins op 2-12-16 15:17
Op 8 november jl. kwamen 18.000 marketingprofessionals in Boston bijeen voor INBOUND 2016. Dit is een marketingevenement georganiseerd door HubSpot waar o.a. presentaties worden gegeven over de nieuwste ontwikkelingen rondom ’s werelds meest gebruikte en best beoordeelde marketingautomatisering-platform.
HubSpot is een alles-in-1 inbound marketingplatform dat zich in de laatste jaren heeft ontwikkeld tot één van de meest succesvolle software voor bedrijven. Sinds 2012 organiseert HubSpot het INBOUND marketingevenement waarin marketingprofessionals hun expertise met elkaar delen. Dit jaar zijn ook weer de vernieuwingen en verbeteringen voor HubSpot aangekondigd. Deze nieuwe ontwikkelingen omvatten de toevoeging van tools om meerdere integraties mogelijk te maken, beter samen te werken, een betere binding met je klanten te krijgen en een betere contentstrategie uit te rollen.
Geïntegreerde Tools
HubSpot streeft ernaar om alle soorten software, kanalen en tools met elkaar te verbinden op één platform. Dit bespaart tijd en verhoogt de productiviteit. Hieronder lees je de nieuwe geïntegreerde tools in HubSpot:
Workflow-editor voor meer inzicht in workflows
Een uitgebreide workflow met verschillende betrokkenen kunnen het marketingautomatiseringsproces complex maken. Daarom was er een behoefte aan een manier om snel en duidelijk inzicht te krijgen in de workflows en het presteren van de nurturecampagnes.
Met dat in gedachten heeft HubSpot de Workflow-editor gereconstrueerd tot een vernieuwde, frisse, visuele interface. Met de nieuwe visuele editor krijg je een overzichtelijk, holistische beeld van je gehele workflow. Ook kan je inzoomen op individuele branches om deze te optimaliseren.
Verbeterde rapportage-tool
De rapportage-tool heeft een geheel nieuw analytics-dashboard gekregen. Dit dashboard biedt inzicht in bijvoorbeeld bounce rates per apparaat, unieke vs. terugkerend bezoekers en verkeersbronnen. De nieuwe interface is gebruiksvriendelijker en stelt je in staat om de gezondheid van je website te inventariseren. Het nieuwe dashboard zal komende maanden worden uitgerold voor Basic, Professional en Enterprise-klanten.
De HubSpot Blog-composer
Tijdens het schrijven en opstellen van een blog is afleiding en het moeten schakelen tussen verschillende schermen hinderlijk. Om het proces overzichtelijk en gemakkelijker te maken heeft HubSpot de blog-composer ontwikkeld.
Vanuit een rustgevende interface helpt de functie om je maximaal te kunnen focussen tijdens het schrijven. Omdat alle gebruikers toegang hebben tot de Blog-composer, is het ook eenvoudiger om samen te werken. De content kan sneller worden nagekeken en vervolgens worden gepubliceerd.
Tools ter bevordering van samenwerking
Gebrek aan samenwerking en focus zijn valkuilen voor groei van de organisatie. Als je wilt groeien moeten sales en marketing optimaal samenwerken, iets waar HubSpot zich hard voor maakt. HubSpot heeft daarom veel van haar ontwikkelingen gericht op het verbeteren van de samenwerking.
HubSpot Projects
HubSpot Projects is een in-app hulpmiddel om samenwerking en productiviteit binnen je marketingteam te verhogen. De tool maakt het mogelijk om je team op te delen onder een gemeenschappelijke set van taken. Daarnaast helpt het specifieke taken toe te wijzen aan gebruikers en bouw je een tijdlijn voor je marketingcampagnes.
HubSpot Projects beschikt over voor-gedefinieerde templates die je helpen bij het maken van een stappenplan, met als doel om je project zo snel mogelijk te realiseren en publiceren. De tool is gratis en is nu beschikbaar in HubSpot.
Samenwerking
Naast HubSpot- Projects heeft HubSpot nieuwe manieren geïntroduceerd om beter samen te werken. Je zult merken dat je binnen HubSpot Marketing, Sales en CRM direct kunt communiceren met collega’s. Dit doe je door simpelweg een vermelding te plaatsen aan de hand van een apenstaartje (@). Dit werkt o.a. binnen de tijdlijn van een contactpersoon of in het ontwerp van een stuk content. Het helpt je om het aantal e-mails naar collega’s te beperken en om alle communicatie centraal te houden.
Marketing, verkoop en relatiebeheer vanuit één mobiele app
HubSpot heeft de beste onderdelen van de bestaande CRM-, sales- en marketi
ng-applicaties samen gebracht in de nieuwe HubSpot Mobile app voor een uniforme mobiele beleving. De nieuwe HubSpot Mobile app geeft je inzicht in de volledige levenscyclus van je contacten, van de top-of-the-funnel marketinginspanningen tot aan gesloten deals.
Verbinden met je klanten
Een ander belangrijk aspect voor groei is de relatie met je klanten. Daarom heeft HubSpot veel aandacht besteed aan het kunnen opbouwen en behouden van betekenisvolle relaties met je prospects en klanten.
HubSpot Meetings
HubSpot Meetings is een nieuwe feature van HubSpot Sales en maakt het eenvoudig om tijd in te plannen met je klanten en zelfs een meeting/vergadering te voeren. HubSpot Meetings is te synchroniseren met je Google en MS Office 365 kalender. Momenteel is de functie alleen beschikbaar voor HubSpot Sales Pro gebruikers.
HubSpot Messages
Met de Messages functie kun je in real-time chatten met klanten op je website. Gesprekken die je voert in Messages worden automatisch geregistreerd op de tijdlijn van de contactpersoon in HubSpot CRM. Deze nieuwe functie zal worden uitgerold in de eerste kwartaal van 2017 in HubSpot Sales Pro.
LinkedIn Sales Navigator integratie
Verkoopmedewerkers die gebruik maken van LinkedIn Sales Navigator, het sales platform van LinkedIn, kunnen dankzij de integratie met HubSpot hun prospects beter targeten en begrijpen. De integratie tussen de LinkedIn Sales Navigator en HubSpot CRM zal beschikbaar worden in de loop van 2017.
HubSpot en Facebook Ads
Betaalde plaatsingen op social media zorgen voor een groot bereik van je content. Via Facebook kun je betaalde advertenties plaatsen, wat voorheen buiten HubSpot om moest gebeuren. Vanaf het eerste kwartaal van 2017 kunnen deze plaatsingen gedaan worden via HubSpot zelf, dit doordat beide partijen een samenwerking zijn aangegaan.
Rendement meten van je advertenties
De meeste marketeers hebben nog moeite met het begrijpen van de ROI oftewel terugverdientijd van hun advertenties en campagnes. Dankzij de HubSpot Ads tool ben je nu in staat om de ROI van je advertenties vrij exact te meten. Zodoende kun je advertenties weer verder optimaliseren.
Content Strategie
HubSpot richt zich op het creëren van relevante en unieke content waarmee je online beter gevonden wordt. Om je hierbij te helpen, zijn de volgende tools ontwikkeld:
Betere online vindbaarheid met de HubSpot Content Strategy tool
De nieuwe Content Strategy tool helpt je om te beslissen welke onderwerpen het beste scoren. Aan de hand van deze informatie kun je vervolgens je contentonderwerpen prioriteren. Zo verlies je geen tijd meer in het zoeken naar welke onderwerpen het goed zullen doen. HubSpot helpt ook om andere ideeën en onderwerpen te verkennen.
Inspiratie verzamelen
De HubSpot Collect tool is de nieuwe inspiratie opslag tool van HubSpot. Hiermee kun je gemakkelijk alle webpagina’s opslaan. Deze content kan vervolgens terug gevonden worden door alle leden van je team.
Betere mobiele laadtijd voor blogs met de AMP tool
De aandacht van mobiele gebruikers kun je heel snel kwijtraken. De bezoeker haakt snel af als het laden van bijvoorbeeld je blog te lang duurt. Daarom heeft HubSpot de AMP blog-tool, oftewel de Accelerated Mobile Pages ontwikkeld.
Deze toevoeging zorgt ervoor dat je blog artikel direct laadt en helpt met het verhogen van de vindbaarheid van je blog in zoekmachines.
Zoals je kunt zien heeft HubSpot tal van vernieuwingen ontwikkeld voor het nieuwe jaar. Het hoofddoel is om alle software te verenigen op één platform zodat teamwork en klantenbinding verbeterd wordt.
Wil je vrijblijvend kennismaken met HubSpot en de nieuwe ontwikkelingen in de vorm van een kosteloze proefperiode? Vraag dan nu een softwaretrial aan!
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)