HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Het verschil tussen HubSpot templates en snippets

Het verschil tussen HubSpot templates en snippets-1

HubSpot templates en HubSpot snippets zijn makkelijk in gebruik en maken je werk efficiënter. Maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen de twee? In dit blogartikel krijg je antwoord op deze vraag. 

HubSpot templates en snippets 

Om het verschil tussen beide tools te verduidelijken, leg ik ze eerst kort uit.  

Templates

Een template wordt in het Nederlands ook wel een sjabloon genoemd. Een sjabloon heeft een vaste opmaak die je voor allerlei doeleinden kunt opstelt. Zo heb je altijd een leidraad om als basis te gebruiken bij bepaalde documenten. Dit zijn vaak grotere documenten zoals e-mails, brieven, blogartikelen, webpagina’s en meer. 

 

 

Snippets

Snippets worden in het Nederlands ook wel fragmenten genoemd. Het zijn vooraf opgemaakte kleine stukjes tekst die je gebruikt om snel en efficiënt te werken. Het gebruik van snippets wordt toegepast in combinatie met onder andere e-mails en chatgesprekkenZo beantwoord je goed en snel veel gestelde vragen. 

 

 

Voor zowel templates als snippets geldt dat als je er gebruik van maakt je tijd bespaart. Natuurlijk moet je over het opstellen goed nadenken en kost dit tijd. Maar uiteindelijk bespaar je met het gebruik juist tijd. Je hoeft namelijk het template voor die e-mail maar eenmalig op te stellen en dit geldt ook voor de snippet die je in de chat gebruikt.

HubSpot templates vs snippets 

Hierboven legde ik de begrippen al kort uit. Beiden zijn vooraf gemaakt en opgeslagen, zodat je ze vaker kunt inzetten. Dit is misschien de reden waarom het verschil tussen templates en snippets niet altijd duidelijk is. Het gebruik lijkt haast identiek. Toch zit er een verschil.  

Het verschil tussen templates en snippets zit in de grootte van documenten, wat je opstelt en waar je het gebruikt. Hieronder nog wat extra voorbeelden waarvoor je templates en snippets kunt gebruiken: 

Templates 

Snippets 

Offertes

Afspraak maken in je agenda

Nieuwsbrieven

Bedrijfsprofiel

E-mail(opvolging)

Antwoord op veel gestelde vragen

Kortom, het verschil tussen templates en snippets zit vooral in hoe en waarvoor je het gebruikt en het aantal karakters. Beide tools zet je in voor andere doeleinden. Gebruik daarom beide tools in HubSpot. Het is zonde om tijd te investeren in veel voorkomende stukken tekst die je ook kunt automatiseren.  

TIP! Lees het blog ‘Wat zijn HubSpot snippets en hoe gebruik je ze?’ voor meer informatie over snippets.

Voordelen van templates en snippets 

Het gebruik van deze 2 tools in HubSpot heeft als groot voordeel dat het je tijd bespaart. Dit was natuurlijk al genoemd en is niet het enige voordeel. Naast tijdbesparing zorg je er met templates en snippets voor dat iedereen binnen de organisatie hetzelfde communiceert zoals afgesproken. 

Iedereen binnen de onderneming gebruikt dan dezelfde tone of voice en informatie. Hierdoor ben je consistent richting al je (potentiële) klanten. Daarnaast verklein je ook nog de kans op schoonheidsfoutjes zoals spelling, grammatica en gekke zinnen.

Meer weten?  

Lijkt het gebruik van templates en snippets in HubSpot je ideaal, maar ben je nog vrij onbekend met HubSpot zelf? We leggen je graag uit wat HubSpot is en waarvoor je het inzet. Bekijk daarvoor ook de demo over HubSpot CRM met uitleg.  

Gratis HubSpot Marketing - Demo Video

Ontvang updates per email