Deel artikel
Leadgeneratie belangrijkste reden inzet marketingautomatisering
door Ellen Prins op 5-7-18 13:09
Leadgeneratie is belangrijkste reden waarom marketingautomatisering wordt ingezet, zo blijkt uit het B2B Marketing Trendrapport 2018.
Het rapport is in juni verschenen en is tot stand gekomen na kwantitatief en kwalitatief onderzoek onder ruim 400 Nederlandse B2B-marketeers. Het rapport geeft hiermee een realistisch beeld over hoe marketingautomatisering wordt ingezet in Nederland.
Wat is marketingautomatisering?
Marketingautomatisering stroomlijnt het proces van contentmarketing en data. Het betreft hier veelal een online platform of software waarin alle tools worden geboden om content geautomatiseerd en gepersonaliseerd te creëren, publiceren, te promoten en dat proces keer op keer te blijven verbeteren.
Doel is meer verkeer te trekken naar de website, dat verkeer te converteren aan de hand van content en de leads op te voeden en te helpen door hun koopproces. Het loopt namelijk naadloos samen met jouw CRM-systeem.
Genereren van waardevolle leads
Voor 32 procent van de marketeers is het genereren van leads de belangrijkste reden om marketingautomatiseringssoftware in te zetten. In 2017 was dit nog 26 procent.
Met de inzet van marketingautomatisering wordt ook de meetbaarheid van het effect van content verbeterd. Het analytische deel is voor 18 procent van de marketeers de belangrijkste reden om gebruik te maken van marketingautomatiseringssoftware.
Een lead wil je zoals beschreven helpen door het koopproces totdat deze klaar is voor een gesprek met de verkoper of adviseur. Dit doe je door per email relevante en interessante content aan te blijven bieden én te meten of iemand deze content tot zich neemt. Veel marketeers gebruiken de software om leads op te warmen (te nurturen). Voor 19 procent van de B2B-marketeers in Nederland is dit zelfs de belangrijkste reden om marketingautomatisering in te zetten.
Kortom: Marketingautomatisering is, ook in Nederland, een belangrijke tool voor het genereren van leads en deze op te warmen tot sales qualified lead.
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)