Deel artikel
LinkedIn Lead Accelerator: een aanwinst voor je inbound strategie
door Ellen Prins op 21-9-16 10:39
Begin 2015 kondigde LinkedIn hun nieuwe tool Lead Accelerator aan waarmee je via het platform leads kan nurturen over een langere periode. Op dit moment is LinkedIn Lead Accelerator nog maar voor een kleine groep te gebruiken, maar in december wordt de tool voor iedereen beschikbaar.
Als je al een inbound strategie hebt staan of je bent bezig met het opzetten ervan, dan is LinkedIn Lead Accelerator een tool die hier een perfecte aanvulling op is.
Wat is LinkedIn Lead Accelerator?
LinkedIn Lead Accelerator stelt je in staat om jouw websitebezoekers te nurturen via LinkedIn sponsored updates en display ads op meer dan 2500 zakelijke websites*. Het nurturen gebeurt op basis van het profiel van de bezoeker. Deze profielen stel je op binnen LinkedIn en je kunt hier segmenteren op basis de data die LinkedIn heeft. Denk hierbij aan bedrijfsgrootte, locatie van het bedrijf, functie enz.
Het grote voordeel LinkedIn Lead Accelerator is dat je geen e-mailadres nodig hebt om leads te nurturen. Hierdoor is het bereik van het aantal mensen binnen de doelgroep die je kunt nurturen veel groter.
*Het was in eerste instantie ook mogelijk om advertenties te vertonen op de Facebook newsfeed, maar Facebook sluit deze functie per 1 november af voor derden. LinkedIn is nog wel in gesprek met Facebook zodat dit toch mogelijk blijft.
Hoe werkt LinkedIn Lead Accelerator?
Als eerste bepaal je de verschillende doelgroepen op basis van LinkedIn profieldata en engagement (welke pagina’s op de website bezoeken zij en via welk kanaal komen zij binnen). Deze personen komen in een zogenaamde stream terecht.
Elke stream bestaat uit een aantal waves. Binnen deze waves ontwerp je creatives met de uitingen voor verschillende platformen. Elke wave loopt een bepaalde periode voordat de nieuwe wave start.
Voorbeeld:
Je wilt marketeers die bij een organisatie van ten minste 50 werknemers (profieldata) kennis laten maken met jouw marketingsoftware. Op het moment dat zij de prijspagina hebben gezien (engagement), komen zij in een daarvoor ingerichte stream terecht. De eerste wave van de stream leidt naar een whitepaper download met de voordelen van de specifieke marketingsoftware. Na een week of na een conversie gaat de persoon naar de volgende wave waar een trial aangeboden wordt.
Een volledige uitleg van de werking van Lead Accelerator vind je in deze presentatie van LinkedIn:
Waarom LinkedIn Lead Accelerator een aanwinst voor je inbound strategie is
Geautomatiseerde nurturing is een belangrijk onderdeel van inbound marketing. Tot voor kort vond dit voornamelijk plaats door middel van e-mail. LinkedIn Lead Accelerator brengt hier verandering door deze nurturing plaats te laten vinden via social media en display advertising zonder dat je daar een e-mailadres voor nodig hebt. Dit kan elkaar dus ideaal aanvullen.
Zo kun je Lead Accelerator gebruiken om een hele relevante doelgroep bij het bezoek van bepaalde webpagina’s hele relevante content aanbieden. Op het moment dat zij converteren heb je ook een e-mailadres en kun je tegelijkertijd ook via e-mail nurturen. Let hierbij op dat je de persoon die je benadert niet irriteert door alle uitingen op elkaar af te stemmen en deze perfect te doseren over de tijd dat je de lead nurturet.
LinkedIn Lead Accelerator wordt een sterke tool om leads te genereren en te nurturen. Dit kan binnen een inbound strategie tot hele goede resultaten gaan leiden. Wil je nog meer tips om kwalitatieve leads te geneneren? Download dan het eBook 10 tips leadgeneratie.
Handige links:
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)