Deel artikel
Haal meer uit Microsoft Dynamics 365 met koppelingen en maatwerk
door Martijn Rijnders op 23-10-19 15:43
Microsoft Dynamics 365 kan omschreven worden als een echte alleskunner, het is een CRM-systeem met verschillende modules die hierdoor passend is voor iedere organisatie. Ondanks de verschillende modules en vele functionaliteiten, kan het zijn dat jouw organisatie behoefte heeft aan extra functies. Gelukkig is er een oplossing: Maatwerk! In dit blog vertel ik je er meer over.
Gaat het om configureren of maatwerk?
Microsoft Dynamics 365 is een uitgebreid CRM-systeem met verschillende modules. Zo zijn er bijvoorbeeld de modules Dynamics 365 for Sales, Dynamics 365 for Service, Dynamics 365 for Marketing en Dynamics 365 for Project Service Automation. De mogelijkheden met het systeem zijn groot, zo kan je bijvoorbeeld met Dynamics 365 for Service je complete klantenservice en/of buitendienst worden gemanaged.
Met de vele functionaliteiten van de modules, is het natuurlijk belangrijk om Microsoft Dynamics 365 goed te configureren. Met het juist instellen van alle functionaliteiten kan je optimaal gebruik maken van het CRM-systeem. Met het uitgebreide aanbod aan functies is het daarnaast belangrijk om je goed te verdiepen in het systeem, om zo een goed beeld te krijgen van wat er allemaal mogelijk is en waar jouw organisatie profijt van kan hebben.
Mocht je een functie missen in Microsoft Dynamics 365, dan houdt dit gelukkig niet in dat het systeem niet geschikt is. Met Microsoft Dynamics 365 is het namelijk mogelijk om maatwerkoplossingen te realiseren, waarmee je de functies van het CRM-systeem uit kan breiden of verbeteren. Zo past de CRM-oplossing nog beter bij jouw organisatie.
Koppelingen voor Microsoft Dynamics 365
Het is niet altijd nodig om maatwerkoplossingen te laten maken, er is namelijk ook een groot aanbod aan koppelingen beschikbaar. Microsoft Dynamics 365 biedt in de AppSource honderden extra apps aan.
Microsoft Dynamics 365 kan bijvoorbeeld volledig worden geïntegreerd met de mogelijkheden van Office365. Hierdoor heb je vanuit onder andere Outlook, Word, Excel en Power BI toegang tot de functies van het CRM-systeem.
Ook zijn er koppelingen mogelijk met software van andere bedrijven. Gebruikt jouw organisatie bijvoorbeeld Exact, Accountview, Snelstart of SAP? Voor deze systemen en honderden andere systemen zijn koppelingen beschikbaar.
Aan de slag met maatwerk
Als Microsoft Dynamics 365 niet over de gewenste functie beschikt en deze ook niet via AppSource beschikbaar is, dan is er altijd nog de mogelijkheid tot maatwerk. Hierbij wordt een functie of koppeling speciaal voor jouw organisatie gebouwd. Bijkomend voordeel is dat het precies volgens de wensen en behoeften van jouw organisatie kan worden gebouwd. Zo verhoog je direct de gebruikersacceptatie.
Om te komen tot de juiste maatwerkoplossing is het belangrijk om alle eisen, wensen en behoeften goed in kaart te brengen. Denk hierbij niet alleen aan wat het moet kunnen, maar ook hoe het jouw organisatie gaat ondersteunen én hoe het jouw organisatie kan helpen om de volgende stap te zetten. Systony kan je hierbij helpen, zij zijn gespecialiseerd in het stellen van de juiste vragen om het project goed in kaart te brengen.
Verder is het ook belangrijk om een tijdspad en budget voor het maatwerk te bepalen. Het is hierbij belangrijk om ook naar de toekomst te kijken. Een goede maatwerkoplossing kan immers jarenlang jouw organisatie ondersteunen en helpen om een stap verder te zetten.
Voorbeelden van maatwerk voor Microsoft Dynamics 365
De behoeften van organisaties lopen erg uiteen. Maar om een beeld te geven van de maatwerkmogelijkheden, zet ik twee voorbeelden op een rij.
Mobiele apps
Microsoft Dynamics 365 draait in de cloud en is ook mobiel beschikbaar. Maar als medewerkers bijvoorbeeld veel onderweg zijn of meermaals steeds één of meerdere functies moeten gebruiken, kan een mobiele app een goede uitkomst zijn. Een medewerker kan zo snel een handeling uitvoeren of iets opzoeken. Het gebruikersgemak wordt zo fors verhoogd, net als efficiëntie én de informatie in je CRM-systeem. Deze blijft ook gemakkelijk up to date.
Uitbreiding van onkosten- en reisbeheer
Microsoft Dynamics 365 biedt functies voor onkosten- en reisbeheer. Voor een groot aantal organisaties is dit toereikend, maar er zijn ook organisaties die meer uit hun CRM-systeem willen halen.
Het invoeren van (werk)bonnen kan bijvoorbeeld eenvoudiger worden gemaakt met optische tekenherkenning. Een medewerker hoeft alleen een bon te scannen en de gegevens worden automatisch ingevuld in Microsoft Dynamics 365. Na het controleren van de gegevens kunnen deze vervolgens met één druk op de knop worden opgeslagen.
Conclusie
Microsoft Dynamics 365 is een uitgebreid systeem en kan dankzij de koppelingen en maatwerkmogelijkheden geheel passend worden gemaakt voor jouw organisatie. Benieuwd of Microsoft Dynamics 365 jouw organisatie kan helpen om de volgende stap te zetten? Neem dan contact op met Martijn.
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)