HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Start met het HubSpot gratis CRM-systeem: breid later uit met betaalde functies

Starten met HubSpot gratis CRM-systeem en breid uit

Een professioneel en gratis CRM-systeem. Voorzien van alle belangrijke marketing, sales en service tools. Zoals marketing automation, workflows, sales sequenties, e-mailtracking, lead nurturing, Artificial Intelligence en meer. Dat wil je, want het zijn de perfecte groei-tools voor jouw organisatie. 
 
Weet je dat dit CRM-systeem echt bestaat?! En de basis is gratis. Voor een groot deel van de functies betaal je dus helemaal niets! Het (gratis) CRM-systeem van HubSpot werkt ook nog eens fantastisch. 

Waarom is HubSpot zo goed beoordeeld? 

Gebruikers zijn zeer tevreden met het gratis CRM van HubSpot. Maar waarom is dat? Hieronder leg ik het je uit: 

  • Het ontwerp is mega gebruiksvriendelijk. Voor CRM-gebruikers is het een verademing om met makkelijke CRM-software te werken.
  • Wat zijn de belangrijkste factoren bij een CRM-investering? Kosten, technische specificaties en wat andere CRM-gebruikers zeggen. De CRM-gebruikers zijn allemaal enthousiast en positief. En de software is betaalbaar, krachtig en stabiel. Iedereen leert er zo mee werken. Wat wil je nog meer?
  • HubSpot is schaalbaar en het groeit daardoor perfect met iedere organisatie mee. En ja, de basis is en blijft gratis. Heb je behoefte aan meer functies? Dan breid je het gewoon uit met betaalde functies voor sales, marketing, service en meer.
  • Met alle moderne tools helpt het organisaties om processen te stroomlijnen en (snel) te groeien.

Kortom, het bevat eigenlijk alle elementen voor een geweldige gebruikerservaring. En dat geldt voor alle slimme tools van HubSpot. Dus ook voor de salesfuncties, de marketingfuncties en klantenservice functies. Als Nederlandse HubSpot Diamond Partner zijn wij daar natuurlijk hartstikke trots op.

TIP: Heb je genoeg gelezen? Stop dan hier en bekijk onze CRM demo video. Martijn en Maarten laten je daarin de software van HubSpot zien.  

Een CRM-systeem voor je klantrelatiebeheer 

Dan ga ik nu verder in op de gratis CRM-software van HubSpot. Eerst leg ik je nog even uit wat een CRM-systeem precies is. De afkorting CRM staat voor Customer Relationship Management. Dit is de manier waarop organisaties omgaan met hun klanten. En alles wat hier mee te maken heeft. De relatie en interactie met de klant staat hierbij centraal.   

Een CRM-systeem is een softwareplatform. Organisaties gebruiken CRM-software om hun relaties te beheren. Een goed CRM-platform houdt op één centrale plek alle interacties met klanten bij. Dat is fijn, want zo heb je alle gegevens altijd overzichtelijk bij elkaar. 

TIP: Bekijk onze video waarin we je uitleggen wat de 4 voordelen van een CRM-systeem zijn.   

Het gratis CRM-systeem van HubSpot  

Kies je voor gratis HubSpot CRM-software? Dan maak je dus gebruik van een superhandig en gebruiksvriendelijk CRM-systeem. Afhankelijk van jouw wensen en doelen heb je voldoende aan het gratis CRM-systeem. Wil je toch meer functies? Geen probleem! Dan breid je het eenvoudig uit met de betaalde functies van de Sales, Marketing, Service, Operations en CMS Hubs. 

Bij groeiende organisaties neemt de behoefte aan meer functies vaak toe. Geldt dit ook voor jouw organisatie? Bekijk dan de mogelijkheden van de Starter, Professional of Enterprise licenties per HubSpot Hub. Hier vind je vast en zeker wat je nodig hebt!  

Nog een voordeel: kies je voor één van de betaalde licenties? Dan verdwijnt de HubSpot branding van het gratis CRM-pakket. Jouw prospects en klanten zien niet meer, dat HubSpot jouw marketing- en salestools faciliteert.  
 
TIP: Ontdek waarom wij vinden, dat HubSpot een gouden medaille verdient. 

Kiezen voor een van de HubSpot Hubs 

Het gratis HubSpot CRM-platform is dus een prima basis om mee te beginnen. Ben je toe aan een upgrade? Dan breid je het uit met functies van de betaalde HubSpot Hubs.  

Hoe meer functies je gebruikt hoe efficiënter jouw werkzaamheden worden. Tenminste als je het CRM-platform goed afstemt op jouw organisatie. Automatiseer taken en los interne communicatie knelpunten op. En maak jouw organisatie super klantgericht.  

Wil je met HubSpot meer uit jouw organisatie halen? Verkopers, marketeers en klantenservicemedewerkers... let op! Hieronder heb ik de handigste voordelen van de Sales Hub, Marketing Hub en Service Hub voor je opgesomd:  

*Sales Hub - Verkopers 

*Marketing Hub
 Marketeers

*Service Hub
 - Klantenservice 

  • Tot 300 volledig te personaliseren workflows aanmaken 
  • Maak tot 100 custom reports 
  • Sales analytics 
  • Maak tot 5 Playbooks 
  • Beltranscriptie en coaching 
  • Per account tot 5.000 sales sequences 
  • 1.000 persoonlijke en team meeting links voor het plannen van afspraak 
  • Onbepaald aantal e-mail tracking en notificaties 
  • Tot 25 reporting dashboards met 30 rapportages per dashboard 
  • Tot 15 deal pipelines per account 
  • Tot 300 workflows maken voor omnichannel marketing automation 
  • A/B testen van webpagina’s 
  • Videohosting tot 250 video’s 
  • Tot 100 custom reports 
  • Website analytics 
  • Google Search Console integratie 
  • Houd tot 10.000 geregistreerde contact-interacties bij 
  • Geavanceerde SEO-aanbevelingen en optimalisaties 
  • Social media berichten plaatsen en inplannen via de contentkalender van HubSpot 
  • 1:1 technische ondersteuning vanuit Systony
  • Een kennisbank inrichten
  • 3.000 HubSpot belminuten 
  • Tot 100 custom reports 
  • Insights dashboard
  • Geavanceerde chatbots 
  • Videoberichten maken. (Deel je scherm en voeg de opname toe aan je service tickets)
  • Diverse soorten enquêtes incl. gepersonaliseerde enquêtes
  • Registreer problemen van klanten als tickets - maak tot 300 workflows waarbij deze automatisch worden doorgestuurd

*Onze klanten kiezen de professional licenties het vaakst. Daarom heb ik deze licenties als basis genomen in bovenstaande tabel. 

Ik begrijp, dat je misschien wat uitleg bij deze tabel wilt. En hoe dat zit met de verschillende HubSpot licenties. Boek vrijblijvend een afspraak in mijn agenda. Dan leg ik het je allemaal uit. 

Reserveer een tijd voor een demo

Of kijk eens op onze videopagina of LinkedIn. Hier delen we onze uitlegvideo's en de nieuwste ontwikkelingen van HubSpot en onszelf.  

TIP: Wil je liever alle af te wegen plus- en minpunten van het gratis HubSpot CRM op een rij? Lees dan het blog waarin we de voor- en nadelen voor je hebben opgesomd. 

New call-to-action

Ontvang updates per email