Deel artikel
De verschillen tussen Maximizer CRM en Microsoft Dynamics 365
door Martijn Rijnders op 23-7-18 11:11
CRM is mensenwerk. Daarom is het heel belangrijk om bij de implementatie van CRM-software de gebruikers centraal te stellen. Want alleen met een hoge gebruikersacceptatie en een goede begeleiding kan het project succesvol worden en zich terugverdienen.
De software is ondergeschikt aan deze aspecten en moet vooral gebruikersvriendelijk, intuïtief, eenvoudig en flexibel zijn. Maximizer CRM en Microsoft Dynamics 365 voldoen beiden aan deze eisen.
Toch zijn er verschillen tussen de twee systemen. Hierdoor past Maximizer CRM beter bij het ene bedrijf, terwijl Microsoft Dynamics 365 beter bij het andere bedrijf past. Waarin verschillen de systemen van elkaar? Lees het hieronder.
Verschil 1 – De mogelijkheden tot aanpassen van entiteiten
Een standaard CRM-systeem registreert informatie en communicatie op de entiteiten accounts, contactpersonen, verkoopkansen en servicecases. Hier is Maximizer CRM geen uitzondering op. Denk aan bijvoorbeeld het beheren van contracten en evenementen of installed base beheer.
Met Microsoft Dynamics 365 daarentegen kun je veel verder de diepte ingaan door het toevoegen van meerdere entiteiten.
Verschil 2 - Integratie mogelijkheden
Maximizer CRM is volledig geïntegreerd met de bekende Office-producten zoals Word, Excel en Outlook. Zonder extra handelingen te verrichten worden e-mails automatisch opgeslagen bij de juiste relatie, verkoopkans of servicecase.
Ook hierin gaat Microsoft Dynamics 365 weer een stuk dieper. Naast de integratie met de bekende Office-producten is Microsoft Dynamics 365 onderdeel van het Office365 platform. Dit betekent directe toegang tot de apps van Microsoft, waaronder Power BI, OneNote, SharePoint, Flows en Yammer.
Verschil 3 – De duur van implementatie & configuratie
Zowel Maximizer CRM als Microsoft Dynamics 365 zijn beide standaard CRM-oplossingen. Doordat Microsoft Dynamics 365 meer mogelijkheden heeft, is hier een langere implementatietijd voor nodig. Er zijn simpelweg meer aspecten te configureren. Waar Maximizer CRM voor tien gebruikers een implementatietijd kent van twee weken, is dit het dubbele voor Microsoft Dynamics 365.
Conclusie
Het is belangrijk om bij het maken van een afweging te onderzoeken welke doelstellingen er gesteld worden aan de CRM-implementatie. Zijn dit doelstellingen die behaald kunnen worden met als basis relatiebeheer, dan is Maximizer CRM een zeer geschikte oplossing. Gebruikersvriendelijkheid, flexibiliteit, eenvoud en intuïtief zijn hierin de sleutelwoorden.
Zijn de standaard CRM-processen niet toereikend genoeg om de beoogde doelstellingen te behalen, dan is Microsoft Dynamics 365 dé oplossing. Hierbij is het van groot belang om een goede partner te vinden die begrijpt welke aspecten van CRM-implementatie de sleutels tot succes zijn.
Download ons handboek CRM Selectie voor informatie over waarop je moet letten bij het kiezen van een CRM-software die bij jouw organisatie past!
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)