Deel artikel
Wat doet een Inbound Marketing bureau?
door Maarten de Wit op 20-3-15 11:55
Wat een Inbound Marketing bureau precies doet is niet altijd voor iedereen duidelijk. En waarom zou je een bureau voor Inbound Marketing inschakelen en het niet zelf doen? De meeste potentiële klanten hebben hier geen helder beeld bij. Daarom behandel ik in dit artikel de meest gestelde vragen aan een Inbound Marketing bureau.
Wanneer schakel je de Inbound Marketing experts in?
Inbound Marketing bureaus zijn opgezet om als externe online marketing afdeling én leadgeneratie-partner te fungeren. Hierbij geldt dat het succes wat behaald wordt ook het succes van het bureau is. Je kunt jouw Inbound Marketing volledig uitbesteden, in samenwerking met het Inbound Marketing bureau uitvoeren of geheel zelf uitvoeren (na een training van het Inbound Marketing bureau). Welke optie je kiest is afhankelijk van jouw capaciteit, budget en planning. Ben je een expert of kun je beter de experts inschakelen? In dit artikel behandel ik het volledig uitbesteden van alle Inbound Marketing activiteiten.
Wat zijn de voordelen van een Inbound Marketing bureau?
Het inschakelen van een Inbound Marketing bureau biedt de volgende voordelen:
1) Er zijn geen verrassingen
Door jouw Inbound Marketing activiteiten volledig uit te besteden weet je precies wat je krijgt voor de vooraf afgesproken prijs: de realisatie van de vooraf gestelde doelen. Tijdens de vooraf afgesproken contactmomenten ontvang je een overzicht van de activiteiten en de behaalde resultaten.
2) Resultaatgericht in plaats van taakgericht
Het behalen van de doelstellingen is het belangrijkste doel. De verschillende taken (op het gebied van SEO, Social Media, Buyer Persona ontwikkeling, contentcreatie, nurture-campagnes, e-mailmarketing, CRM-koppeling et cetera) die uitgevoerd moeten worden om de doelstellingen te behalen zijn hieraan ondergeschikt en worden door het bureau uitgevoerd. Jouw Inbound Marketing bureau is het aanspreekpunt voor alle inbound activiteiten. Alle resultaten zijn meetbaar en zullen iedere maand besproken worden.
3) Je hebt altijd resources tot je beschikking
Met een ontzorg-overeenkomst, waarbij je de Inbound Marketing activiteiten hebt uitbesteed, heb je altijd marketing experts tot je beschikking die zich zullen inzetten voor het succes van jouw Inbound Marketing campagnes. Je hoeft dus zelf niet te voorzien in de beschikbaarheid van gekwalificeerd personeel en dit vergroot de flexibiliteit van jouw eigen organisatie. Jouw personeel kan zich bezig houden met het uitvoeren van kerntaken.
4) Inbound Marketing kennis en software
Online marketing maakt gebruik van software, zoals bijvoorbeeld HubSpot. Een Inbound Marketing bureau kent de ins en outs en best practices van de marketingautomatiseringsoftware en het werkterrrein Inbound Marketing. Streef je een hoog kwaliteitsniveau na en wil je je doelen zo snel mogelijk realiseren? Schakel dan de Inbound Marketing experts in.
Hoeveel kost het?
De meeste bureaus werken met een schaalbaar model dat afhankelijk is van de organisatiedoelstellingen en de online groeipotentie. Wat zijn jouw doelstellingen of verwachtingen? Wil je een normale, snelle of maximale groei behalen? Hieronder kun je zien hoeveel het ongeveer kost:
- Normale groei, € 2.000 tot € 3.000 per maand = geschikt voor organisaties die geleidelijk meer uit hun online marketing willen behalen tegen een lage investering voor een normale groei in 1 jaar tijd (omzetstijging van 10% tot 15%).
- Snelle groei, € 3.000 tot € 5.500 per maand = geschikt voor organisaties die snel meer uit hun online marketing willen halen tegen een medium investering voor een snelle groei in 1 jaar tijd (omzetstijging van 15% tot 25%).
- Maximale groei, € 5.500 tot € 9.500 per maand = geschikt voor organisaties die het maximale uit hun online marketing willen halen tegen een hoge investering voor een maximale groei in 1 jaar tijd (omzetstijging van meer dan 25%).
Dit zijn ranges. De genoemde prijzen zijn gebaseerd op marktprijzen. De uiteindelijke strategie, marketingtactieken en de uitvoering van het succesplan zal per organisatie variëren.
Wat is de eerste stap?
Inbound Marketing is voor iedere organisatie anders. Je kunt daarom het beste beginnen met een Inbound Marketing plan (soms ook wel blauwdruk genoemd). Het plan identificeert kritische benchmarks voor online marketingsucces en beschrijft alle Inbound Marketing activiteiten die uitgevoerd moeten worden om de gestelde doelen (12 maanden) te realiseren. De blauwdruk bevat onder andere een analyse van de huidige online marketing, positionering en concurrentie. Daarnaast bevat het een beschrijving van de belangrijkste doelgroepen (buyer personas), contentstrategie en leadnurturing strategie. En tot slot een berekening van de ROI en een advies met betrekking tot de implementatie van Inbound Marketing.
Dit plan is een eerste stap in de richting van Inbound Marketing. Op basis hiervan kun je bepalen welke vervolgstappen je wilt gaan zetten en of je hiervoor een Inbound Marketing bureau in de arm neemt.
Tot slot
Inbound Marketing is een bepaalde denkwijze, een methodiek. Een methodiek die een Inbound Marketing bureau begrijpt. Door een expert in de arm te nemen kun je gebruik maken van deze expertise en jouw sales en marketing transformeren tot een succesmachine voor groei van jouw organisatie en pijplijn. Wil je weten welk succes je kunt boeken met Inbound Marketing? Vul dan onze calculator in.
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)