Deel artikel
Drie mythes over CRM in de cloud ontkracht
door Gertjan van Vugt op 28-8-18 10:17
Werken in de cloud is de nieuwe standaard en steeds meer software draait op cloud-servers. Ook veel CRM-systemen draaien volledig in de cloud. Er bestaan een aantal veelgehoorde misvattingen over werken in de cloud. In dit artikel zetten wij de drie grootste mythes op een rij om je een duidelijk beeld te laten zien.
Wat is CRM in de cloud?
Een CRM in de cloud is een Customer Relationship Management-systeem dat bedrijven gebruiken via het internet. Dit maakt het CRM-systeem altijd en overal bereikbaar voor de gebruikers.
1. ‘De leverancier wordt eigenaar van jouw klantinformatie’
De leverancier van de cloud wordt absoluut niet de eigenaar van de informatie die je in het CRM-systeem zet, ook niet als de leverancier verantwoordelijk is voor de back-up en beveiliging van jouw data.
Er wordt namelijk voor gezorgd dat klantgegevens niet toegankelijk zomaar zijn voor leveranciers of cloud-hoster én deze dus ook niet zijn in te zien. Je hoeft je geen zorgen te maken om eventuele misbruik en verkoop van gegevens, dit is onmogelijk gemaakt.2. ‘De cloud is niet veilig’
Een tweede mythe is dat de cloud niet veilig zou zijn gelet op het lekken van data. Werken in de cloud is tegenwoordig normaal, maar tegelijkertijd nog nieuw. Hierdoor is er een natuurlijke vorm van wantrouwen. Maar dit wantrouwen is niet terecht.Iedere organisatie wil dat zijn gegevens veilig zijn. Het om deze reden in eigen beheer houden van servers, hoeft niet te zorgen voor betere veiligheid. Cloudleveranciers zorgen ervoor dat de CRM-systemen veilig zijn en ook veilig blijven. De cloud en server worden voorzien van de laatste updates. Hier heeft jouw bedrijf zelf geen omkijken naar, jouw systeembeheerder hoeft niet ieder mogelijk beveiligingsprobleem op voorhand te tackelen.
3. ‘De cloud is duurder dan on-premise’
Als er naar de prijs per gebruiker wordt gekeken, dan is CRM op basis van on-premise goedkoper. Maar er wordt bij on-premise wel uitgegaan dat je zelf voorziet in beheer en apparatuur. Deze kosten worden daarom niet meegenomen in de prijs per gebruiker. De licentiekosten zijn dus lager, maar voor jouw bedrijf komen er wel nog kosten bij.Bij CRM in de cloud betaal je maandelijks voor het gebruik van de werkomgeving, inclusief alle bijbehorende updates. Je CRM-systeem draait op een server van jouw CRM-partner en wordt voorzien van de laatste updates. Hier is jouw organisatie geen tijd aan kwijt, wat kosten bespaart. Niet alleen de cloud omgeving wordt up-to-date gehouden, maar ook jouw CRM-systeem wordt voorzien van de laatste updates. De prijs per gebruiker is dus ook de prijs die je betaalt, er komen geen extra kosten bij.
Vragen?
Heb je nog vragen CRM in de cloud, veiligheid van data en/of over andere onderwerpen? We horen het graag of plan vrijblijvend een adviesgesprek die je kan inplannen in onze agenda.
Download voor meer informatie ons Handboek CRM Selectie. Het handboek helpt je bij het kiezen van CRM-software voor jouw organisatie.
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)