HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Met je hoofd in de cloud?

Cloud CRM is bezig aan een opmars en biedt veel voordelenNiet iedereen realiseert het zich, maar cloud-technologie is overal. Kijk bijvoorbeeld eens naar diensten zoals Dropbox en Google Drive. Maar ook alle foto’s die we uploaden op Facebook en de video’s die we bekijken via Youtube bevinden zich in de cloud. Elke dag maken we er gebruik van zonder dat we erbij stilstaan.

Nergens worden clouddiensten zoveel gebruikt als in het bedrijfsleven. In een tijd dat organisaties flexibel moeten opereren, zijn cloud applicaties een perfecte oplossing. Vroeger was het zo dat cloudsoftware beperkte mogelijkheden boodt, tegenwoordig zijn er geen grenzen meer. Steeds meer software is beschikbaar als cloudoplossing. Kijk bijvoorbeeld naar payroll en kapitaalbeheer. Softwaregiganten als Workday en Oracle profiteren van de voordelen van de Cloud. Maar de voordelen komen pas echt goed tot hun recht bij CRM.

De opmars van Cloud CRM

Cloud CRM is booming. Door de economisch moeilijke tijd zie je dat veel organisaties de overstap maken van traditionele on-premise CRM naar cloud CRM, simpelweg omdat het minder kost en minder onderhoud nodig heeft. De groei van cloud CRM zet nog verder door, omdat organisaties in opkomende markten buiten Europa en de Verenigde Staten vaak kiezen voor CRM in de cloud. Dit omdat ze niet de IT-infrastructuur hebben voor on-premise CRM en cloud CRM voor deze organisaties een flexibele en betaalbare oplossing is.

Waarom zijn zoveel organisaties zo te spreken over cloud CRM?

Cloud CRM maakt het mogelijk om real time klant- en leaddata te benaderen via het web. Het stroomlijnt en verbetert de toegang tot essentiële data. Dit is van cruciaal belang in een tijd waarin organisaties meer klantdata verzamelen dan ooit tevoren. Door al deze data altijd en overal beschikbaar te hebben (voor bijvoorbeeld een verkoopmedewerker die vaak onderweg is), kunnen organisaties de service voor hun klanten verbeteren en meer verkopen realiseren. Dit verhoogt uiteindelijk de omzet.

De voordelen van Cloud CRM

De juiste CRM-software in de cloud kan het functioneren van een organisatie verbeteren en de productiviteit aanzienlijk verhogen. Met cloud CRM kun je tijdrovende handmatige taken zoals rapporteren eenvoudig automatiseren of stroomlijnen. Daarnaast is het makkelijker om de omvang van het systeem, zoals het aantal gebruikers, aan te passen aan de veranderingen in de organisatie. En vergeleken met on-premise CRM is de eenmalige investering in cloud CRM ook een stuk lager.

Cloud CRM is bezig aan een opmars en zal niet zomaar verdwijnen!


New Call-to-Action

foto credit: caribb cc

Ontvang updates per email