Deel artikel
Met je hoofd in de cloud?
door Gertjan van Vugt op 22-5-14 9:46
Niet iedereen realiseert het zich, maar cloud-technologie is overal. Kijk bijvoorbeeld eens naar diensten zoals Dropbox en Google Drive. Maar ook alle foto’s die we uploaden op Facebook en de video’s die we bekijken via Youtube bevinden zich in de cloud. Elke dag maken we er gebruik van zonder dat we erbij stilstaan.
Nergens worden clouddiensten zoveel gebruikt als in het bedrijfsleven. In een tijd dat organisaties flexibel moeten opereren, zijn cloud applicaties een perfecte oplossing. Vroeger was het zo dat cloudsoftware beperkte mogelijkheden boodt, tegenwoordig zijn er geen grenzen meer. Steeds meer software is beschikbaar als cloudoplossing. Kijk bijvoorbeeld naar payroll en kapitaalbeheer. Softwaregiganten als Workday en Oracle profiteren van de voordelen van de Cloud. Maar de voordelen komen pas echt goed tot hun recht bij CRM.
De opmars van Cloud CRM
Cloud CRM is booming. Door de economisch moeilijke tijd zie je dat veel organisaties de overstap maken van traditionele on-premise CRM naar cloud CRM, simpelweg omdat het minder kost en minder onderhoud nodig heeft. De groei van cloud CRM zet nog verder door, omdat organisaties in opkomende markten buiten Europa en de Verenigde Staten vaak kiezen voor CRM in de cloud. Dit omdat ze niet de IT-infrastructuur hebben voor on-premise CRM en cloud CRM voor deze organisaties een flexibele en betaalbare oplossing is.
Waarom zijn zoveel organisaties zo te spreken over cloud CRM?
Cloud CRM maakt het mogelijk om real time klant- en leaddata te benaderen via het web. Het stroomlijnt en verbetert de toegang tot essentiële data. Dit is van cruciaal belang in een tijd waarin organisaties meer klantdata verzamelen dan ooit tevoren. Door al deze data altijd en overal beschikbaar te hebben (voor bijvoorbeeld een verkoopmedewerker die vaak onderweg is), kunnen organisaties de service voor hun klanten verbeteren en meer verkopen realiseren. Dit verhoogt uiteindelijk de omzet.
De voordelen van Cloud CRM
De juiste CRM-software in de cloud kan het functioneren van een organisatie verbeteren en de productiviteit aanzienlijk verhogen. Met cloud CRM kun je tijdrovende handmatige taken zoals rapporteren eenvoudig automatiseren of stroomlijnen. Daarnaast is het makkelijker om de omvang van het systeem, zoals het aantal gebruikers, aan te passen aan de veranderingen in de organisatie. En vergeleken met on-premise CRM is de eenmalige investering in cloud CRM ook een stuk lager.
Cloud CRM is bezig aan een opmars en zal niet zomaar verdwijnen!
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)