
Maarten de Wit
Adviseur CRM & Inbound Marketing
“Het mooiste van mijn werk vind ik, dat ik bedrijven echt beter maak.”
"Ik vind het fantastisch om op locatie onder de mensen te zijn. Het is heel leuk om te zien wat andere bedrijven maken en doen. Met humor enthousiasmeer ik mijn klanten." Maarten is een echte mensenmens. Als adviseur CRM & Inbound Marketing neemt hij graag een kijkje in de 'keukens' van andere bedrijven.
Voor Systony werkte Maarten in de horeca. Daar was hij maar een kleine schakel bij grote verkoopteams. Zijn werk gaf hem te weinig voldoening. Onderscheid je maar eens in een grote hotelketen. Maarten wilde daarom wat anders doen. Via via kwam hij bij Systony terecht. "De overstap was wel spannend. Hoe zou het gaan bij een veel kleinere organisatie met een klein verkoopteam? Bovendien ging ik in een branche werken, die compleet nieuw voor mij was."
Maartens avontuur pakte heel goed uit. Hij vindt zijn werk geweldig en heeft het enorm naar zijn zin bij Systony. "Ieder CRM-salestraject is anders. Dat maakt mijn werk leuk. Onze manier van werken is heel efficiënt en tastbaar. In mijn functie moet ik mij inleven in de klant en begrijpen wat er speelt. Veel bedrijven kampen met soortgelijke issues, maar er zijn ook altijd bedrijfsspecifieke knelpunten. Ik vind het heel gaaf om daar een oplossing voor te bieden. Het is altijd concreet."
Wat Maarten verder nog fijn vindt aan zijn functie? "Een project pakken we als team op. Met mijn expertise help ik klanten zo goed mogelijk tijdens de eerste fase. Daarna kan ik ervan uitgaan dat mijn collega's mijn beloftes nakomen. Tijdens èn na de implementatie van HubSpot. Dat geldt trouwens ook voor het voortraject. Regelmatig moet ik bijvoorbeeld iets uitzoeken over bepaalde koppelingen. Soms heb ik daarbij de hulp van onze projectmanagers en ontwikkelaars nodig. Bij de meeste bedrijven communiceer ik op directieniveau. Het is zo gaaf om knelpunten op te lossen, processen te stroomlijnen en de winst omhoog te zien vliegen. Het mooiste van mijn werk vind ik, dat ik bedrijven echt beter maak. Met behulp van een CRM-systeem natuurlijk.”
Wat Maarten verder nog fijn vindt aan zijn functie? "Een project pakken we als team op. Met mijn expertise help ik klanten zo goed mogelijk tijdens de eerste fase. Daarna kan ik ervan uitgaan dat mijn collega's mijn beloftes nakomen. Tijdens èn na de implementatie van HubSpot. Dat geldt trouwens ook voor het voortraject. Regelmatig moet ik bijvoorbeeld iets uitzoeken over bepaalde koppelingen. Soms heb ik daarbij de hulp van onze projectmanagers en ontwikkelaars nodig. Bij de meeste bedrijven communiceer ik op directieniveau. Het is zo gaaf om knelpunten op te lossen, processen te stroomlijnen en de winst omhoog te zien vliegen. Het mooiste van mijn werk vind ik, dat ik bedrijven echt beter maak. Met behulp van een CRM-systeem natuurlijk.”
Enthousiast vertelt Maarten, dat hij in zijn huidige functie veel IT-kennis heeft opgedaan. Voor de klant maakt hij een vertaalslag. Zo kan hij nu bijvoorbeeld in Jip & Janneke-taal uitleggen wat een dataconversie of systeemintegratie is. Het is de kunst om moeilijke technische termen te vertalen naar een begrijpelijk advies. Hoe meer technische kennis hij krijgt, hoe beter hij zijn klanten kan helpen.
De sfeer bij Systony vindt Maarten heel gezond. "Iedereen gaat amicaal, familiair en gelijkwaardig met elkaar om. Er hangt een no-nonsense sfeer. Wees lekker jezelf. Als je hart hebt voor de zaak, dan word je daar zeker voor beloond."
De sfeer bij Systony vindt Maarten heel gezond. "Iedereen gaat amicaal, familiair en gelijkwaardig met elkaar om. Er hangt een no-nonsense sfeer. Wees lekker jezelf. Als je hart hebt voor de zaak, dan word je daar zeker voor beloond."
Meer over Maarten
- Leeftijd: 35 jaar
- In dienst: januari 2019
- Functie: Adviseur CRM & Inbound Marketing
- Thuis: Gaat trouwen in juni 2025 met Yvette en heeft een gezin met twee zoons van 4 en 2 jaar oud
- Hobby’s: padel, hardloopsporten, uit eten, bordspelletjes spelen, muziekfestivals en reizen.