Deel artikel
Zijn inbound marketing en CRM de perfecte combinatie?
door Martijn Rijnders op 22-11-13 11:17
Inbound marketing houdt van CRM
Inbound-marketing kan 'hot leads' voor uw bedrijf genereren, maar zonder een CRM die in de gaten houdt wat er gaande is zult u moeite hebben om deze leads eruit te filteren. Het volgen van deze leads zal ook uw verkoopteam op de hoogte houden van het gedrag van de leads en laten zien welke eraan toe zijn om benaderd te worden.
Als uw marketingafdeling handmatig leads doorgeeft aan uw verkoopteam, of als uw verkoopteam aan koude acquisitie doet (cold-calling), dan zijn inbound marketing en een CRM-systeem (Customer Relationship Management) precies wat u nodig heeft.
Als uw bedrijf een gezonde groei laat zien is een CRM de perfecte manier voor u en uw bedrijf om behoorlijk wat tijd te besparen. Door het toevoegen van inbound marketing aan de mix zult u ontdekken dat u sneller meer leads zult aantrekken en een hogere conversie zult bereiken.
Kan ik de één gewoon gebruiken zonder de ander?
Ja dat kan, maar waarom zou u? Afhankelijk van de inbound marketingsoftware die u gebruikt kunt u wellicht zelfs een betaalbare CRM-oplossing inzetten.
Maximizer CRM is zo'n softwarepakket dat bij deze beschrijving past. Voor de zeer redelijke prijs van ongeveer €465 eenmalig (on-premise) of €30 per maand (Cloud) beschikt u niet alleen over een topklasse CRM-applicatie, maar ook één die standaard te koppelen is aan HubSpot, het alles-in-één inbound marketing platform.
Wat zijn de voordelen van integratie van een CRM met mijn inbound marketing?
Het grootste voordeel van het combineren van deze twee krachtige stukken software is dat u van uw marketing-systeem een gesloten lus maakt. Dit betekent dat u in staat bent om niet alleen te bepalen welke kanalen leads genereren, maar ook welke tot verkoop leiden. U kunt zelfs zien hoeveel geld elk kanaal voor u verdient. Deze weg naar succes zal de ROI van social media, SEO en bloggen rechtvaardigen.
Het zal u helpen om uw marketinginspanningen te richten met de nauwkeurigheid van een laser. Met het integreren van uw CRM ontdekt u ook (afhankelijk van de inbound-marketingsoftware die u gebruikt) welke soorten content het meeste succes hebben. Dit betekent dat u betere content kunt creëren over onderwerpen die converteren en waar uw doelgroep echt op reageert.
Dit laat u op een holistische manier zien waar uw marketing werkt en waar niet. De meeste bedrijven hebben deze informatie niet tot hun beschikking. Denk aan het oude gezegde 'Ik weet dat de helft van mijn reclame niet werkt, maar welke helft?' Nou, deze vraag hoeft u zich nooit meer te stellen.
Een tijdige inspanning zal later meer werk voorkomen
Tijd is een groot goed, en hoe meer tijd u kunt besparen hoe minder geld u uitgeeft. Veel bedrijven besteden niet veel aandacht aan tijdmanagement, iets dat we bij Systony wel zeer serieus nemen. Of dit nu bereikt wordt door vergaderingen te beperken tot 15 minuten, of ze helemaal te schrappen en altijd te streven naar het creëren van effectievere processen.
Het zit hem niet in bezuinigingen, maar in het besparen van tijd door het verbeteren van de manier waarop u uw taken uitvoert. Dus als uw inbound-marketingsoftware en uw CRM met elkaar communiceren zal er veel tijd bespaard worden.
Het is niet nodig om handmatig leads van uw inbound marketingsoftware toe te voegen aan uw CRM. Alleen al dit kan enorm veel tijd besparen. U verkoopteam zal zo veel beter worden geïnformeerd omtrent het historische gedrag van uw leads. Nooit meer dat gezoek door grote hoeveelheden e-mails naar belangrijke informatie.
De coördinatie en samenwerking tussen de teamleden zal ook sterk verbeteren. De verkopers hoeven nooit meer andere teamleden te e-mailen in verband met de meest recente informatie over een bepaalde lead. Het is ook een stuk professioneler vanuit het perspectief van de klant als de verkoper de hele voorgeschiedenis kent. Niets is ergerlijker dan het voeren van gesprekken met bedrijven die niet op de hoogte zijn van de conversaties die u in het verleden met hen hebt gehad waardoor u alles weer opnieuw uit moet leggen. Het is frustrerend voor de klant en het komt erg onprofessioneel over.
Als u denkt over het integreren van uw CRM met uw inbound marketingsoftware, kan ik u adviseren dat zeker eens te proberen. U zult snel een aantal grote voordelen zien en zich afvragen hoe u het ooit zonder hebt kunnen doen.
Deel artikel
- december 2024 (1)
- november 2024 (12)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)