Deel artikel
Content Remix van HubSpot: slim en snel je content hergebruiken met AI
door Floris van Muijen op 17-4-24 8:30
Stel dat je een marketingcampagne start, waarvoor je allerlei soorten content moet maken. Van blogs tot social media berichten, landingspagina’s en online advertenties. Hoe lang ben je daar normaal gesproken dan mee bezig? Best lang, denk ik. Het duurt misschien wel een paar weken voordat alles klaar is.
De Content Remix van HubSpot brengt hier verandering in. Met 1 klik op de knop zet je hiermee namelijk bestaande content om in:
- Sociale media posts
- Nieuwe blogs
- Marketing e-mails
- Websitepagina's
- Landingspagina’s
- Online advertenties
- Afbeeldingen
- Audio bestanden
- Video scripts
- SMS-berichten (met de SMS add-on)
Denk bijvoorbeeld aan je bestaande blogs, (extern gehoste) websitepagina's, PDF's, afbeeldingen en video's. Heb je jouw content omgezet? Dan hoef je de nieuwe content alleen nog maar te controleren en te finetunen.👌
4 Voordelen van de Content Remix van HubSpot
De Content Remix is een onderdeel van de Content Hub van HubSpot. Beschik je over een Professional licentie? Dan navigeer je er zo vanuit het menu in je all-in-one CRM-portaal naartoe. Vervolgens kies je hoe je een remix wilt maken. Helemaal zelf of met een vooraf ontworpen sjabloon. De sjablonen bestaan uit populaire marketingmiddelen voor leadgeneratie en merkbekendheid.
Voeg de content die je wilt hergebruiken toe. En daarna zet HubSpot AI je content om naar de nieuwe marketingmiddelen. Pas het naar wens aan of genereer nieuwe versies. Zodat het helemaal aansluit bij de behoeften van je doelgroep. Publiceer het gelijk, vraag eerst om toestemming of plan een specifieke publicatiedatum- en tijd in.
Hieronder vind je de 4 belangrijkste voordelen van de Content Remix.
Voordeel 1: Bespaar tijd en geld bij het genereren van content
Met 1 klik creëer je content voor meerdere kanalen. De software van de Content Hub hergebruikt je bestaande content hiervoor. Binnen no time zijn je sociale media posts, blogs, afbeeldingen, marketing e-mails en websitecontent gereed.
Per keer kun je jouw bestaande content in maximaal 6 nieuwe contentsoorten omzetten. Zo maak je bijvoorbeeld van 1 bestaand blog:
- Een nieuw blog.
- Een social mediabericht
- Een afbeelding
- Een online advertentie
- Een landingspagina
- Een audiobestand
Waarschijnlijk wil je de output graag een beetje sturen. Daarom geef je de AI-tool wat richtlijnen. Zo bepaal je het doel voor je advertenties. Vertel je of de advertentie een afbeelding moet bevatten. En voor welk advertentiekanaal de advertentie is. Voor je nieuwe blogs voer je soortgelijke kenmerken in. Uiteraard geef je daarbij ook aan hoe lang ze moeten zijn. En voor je nieuwe audiobestanden stel je de AI-stem van tevoren in.
Heb je meer content nodig? Herhaal dan het proces! En dit kan natuurlijk ook op basis van je nieuwe content. De AI-aangedreven functie van de Content Hub van HubSpot bespaart je zo megaveel tijd en budget.
👉 TIP: Maak met de Content Remix nieuwe blogs vanuit een bestaand blog. Maar dan met een iets andere insteek. Of creëer nieuwe korte video-scripts vanuit een bestaande video.
Voordeel 2: Vergroot je bereik en je concurrentievermogen
Met de uniforme content vergroot je snel en makkelijk je bereik. Zonder dat je er meer budget en mensen voor nodig hebt. Natuurlijk geeft dat een boost aan je concurrentievermogen. De Content Remix is dan ook ideaal om snel meer prospects aan te trekken. Die je vervolgens met de andere AI-aangedreven HubSpot-tools makkelijker naar klanten converteert.
Voordeel 3: Verbeter de online vindbaarheid van je bestaande content
Met de AI-aangedreven Content Remix pas je jouw bestaande content eenvoudig aan. Zodat je het optimaliseert voor je publiek en de zoekmachines. Voor verschillende kanalen en apparaten. Je berichten blijven ondertussen consistent en relevant. Zo mis je dus minder snel kansen.
Voordeel 4: Experimenteer met weinig inspanning op nieuwe contentkanalen
Stel dat jouw organisatie zich vooral op LinkedIn focust. En dat je je afvraagt of het slim is om ook op Facebook aanwezig te zijn. Dan kost het je met de Content Remix weinig moeite om dat uit te vogelen.
Verander je podcasts, sociale berichten, video’s en advertenties. En onderzoek welke kanalen de meeste betrokkenheid, verkeer en nieuwe klanten opleveren. Gebruik deze inzichten vervolgens om je marketingstrategie te verbeteren.
De Content Remix is een gamechanger voor marketeers
Met de AI-aangedreven Content Remix:
- Bespaar je tijd en geld.
- Ben je productiever.
- Vergroot je jouw online zichtbaarheid.
- Verbeter je jouw concurrentievermogen.
Het is een onderdeel van het klantenplatform van HubSpot. Waarin je allerlei belangrijke klantbeheer, marketing, sales en service activiteiten verenigt. Dankzij deze geweldige functie is het creëren, verspreiden en beheren van content voortaan een fluitje van een cent.
Plan hieronder een afspraak in mijn agenda. Dan laat ik je deze gave tool zien.
Deel artikel
- december 2024 (1)
- november 2024 (12)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)