HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Content Remix van HubSpot: slim en snel je content hergebruiken met AI

Content Remix van HubSpot: slim en snel je content hergebruiken met AI
5:11

Content Remix van HubSpot slim en snel je content hergebruiken met AI

Stel dat je een marketingcampagne start, waarvoor je allerlei soorten content moet maken. Van blogs tot social media berichten, landingspagina’s en online advertenties. Hoe lang ben je daar normaal gesproken dan mee bezig? Best lang, denk ik. Het duurt misschien wel een paar weken voordat alles klaar is.

De Content Remix van HubSpot brengt hier verandering in. Met 1 klik op de knop zet je hiermee namelijk bestaande content om in:Hergebruik je content met de Content Remix van HubSpot

Denk bijvoorbeeld aan je bestaande blogs, (extern gehoste) websitepagina's, PDF's, afbeeldingen en video's. Heb je jouw content omgezet? Dan hoef je de nieuwe content alleen nog maar te controleren en te finetunen.👌

4 Voordelen van de Content Remix van HubSpot

Bestaande content met de Content Remix van HubSpot hergebruiken

Selecteer de content types die je wilt remixen met de Content Remix van HubSpotDe Content Remix is een onderdeel van de Content Hub van HubSpot. Beschik je over een Professional licentie? Dan navigeer je er zo vanuit het menu in je all-in-one CRM-portaal naartoe. Vervolgens kies je hoe je een remix wilt maken. Helemaal zelf of met een vooraf ontworpen sjabloon. De sjablonen bestaan uit populaire marketingmiddelen voor leadgeneratie en merkbekendheid. 

Voeg de content die je wilt hergebruiken toe. En daarna zet HubSpot AI je content om naar de nieuwe marketingmiddelen. Pas het naar wens aan of genereer nieuwe versies. Zodat het helemaal aansluit bij de behoeften van je doelgroep. Publiceer het gelijk, vraag eerst om toestemming of plan een specifieke publicatiedatum- en tijd in.

Hieronder vind je de 4 belangrijkste voordelen van de Content Remix.

Voordeel 1: Bespaar tijd en geld bij het genereren van content

Met 1 klik creëer je content voor meerdere kanalen. De software van de Content Hub hergebruikt je bestaande content hiervoor. Binnen no time zijn je sociale media posts, blogs, afbeeldingen, marketing e-mails en websitecontent gereed.

Per keer kun je jouw bestaande content in maximaal 6 nieuwe contentsoorten omzetten. Zo maak je bijvoorbeeld van 1 bestaand blog:Content toevoegen om te remixen

  1. Een nieuw blog.
  2. Een social mediabericht
  3. Een afbeelding
  4. Een online advertentie
  5. Een landingspagina
  6. Een audiobestand

Waarschijnlijk wil je de output graag een beetje sturen. Daarom geef je de AI-tool wat richtlijnen. Zo bepaal je het doel voor je advertenties. Vertel je of de advertentie een afbeelding moet bevatten. En voor welk advertentiekanaal de advertentie is. Voor je nieuwe blogs voer je soortgelijke kenmerken in. Uiteraard geef je daarbij ook aan hoe lang ze moeten zijn. En voor je nieuwe audiobestanden stel je de AI-stem van tevoren in.

Heb je meer content nodig? Herhaal dan het proces! En dit kan natuurlijk ook op basis van je nieuwe content. De AI-aangedreven functie van de Content Hub van HubSpot bespaart je zo megaveel tijd en budget.

👉 TIP: Maak met de Content Remix nieuwe blogs vanuit een bestaand blog. Maar dan met een iets andere insteek. Of creëer nieuwe korte video-scripts vanuit een bestaande video.

Voordeel 2: Vergroot je bereik en je concurrentievermogen

Met de uniforme content vergroot je snel en makkelijk je bereik. Zonder dat je er meer budget en mensen voor nodig hebt. Natuurlijk geeft dat een boost aan je concurrentievermogen. De Content Remix is dan ook ideaal om snel meer prospects aan te trekken. Die je vervolgens met de andere AI-aangedreven HubSpot-tools makkelijker naar klanten converteert. 

Voordeel 3: Verbeter de online vindbaarheid van je bestaande content

Met de AI-aangedreven Content Remix pas je jouw bestaande content eenvoudig aan. Zodat je het optimaliseert voor je publiek en de zoekmachines. Voor verschillende kanalen en apparaten. Je berichten blijven ondertussen consistent en relevant. Zo mis je dus minder snel kansen.

Nieuwe call-to-action

Voordeel 4: Experimenteer met weinig inspanning op nieuwe contentkanalen

Welke content soorten kies je voor hergebuik met de Content Remix van HubSpotStel dat jouw organisatie zich vooral op LinkedIn focust. En dat je je afvraagt of het slim is om ook op Facebook aanwezig te zijn. Dan kost het je met de Content Remix weinig moeite om dat uit te vogelen.  

Verander je podcasts, sociale berichten, video’s en advertenties. En onderzoek welke kanalen de meeste betrokkenheid, verkeer en nieuwe klanten opleveren. Gebruik deze inzichten vervolgens om je marketingstrategie te verbeteren. 

De Content Remix is een gamechanger voor marketeers

Met de AI-aangedreven Content Remix:

  • Bespaar je tijd en geld.
  • Ben je productiever.
  • Vergroot je jouw online zichtbaarheid.
  • Verbeter je jouw concurrentievermogen.

Het is een onderdeel van het klantenplatform van HubSpot. Waarin je allerlei belangrijke klantbeheer, marketing, sales en service activiteiten verenigt. Dankzij deze geweldige functie is het creëren, verspreiden en beheren van content voortaan een fluitje van een cent.

Plan hieronder een afspraak in mijn agenda. Dan laat ik je deze gave tool zien.

Ontvang updates per email