Deel artikel
E-mailcampagnes blijven onverminderd effectief
door Ellen Prins op 26-6-18 9:32
Op 20 juni is de DDMA Nationale E-mail Benchmark 2018 gepubliceerd. Voor het onderzoek zijn in 4,5 miljard verzonden e-mails binnen 177.000 campagnes van bijna 3.000 bedrijven onderzocht. Het gaat om gegevens over heel 2017.
Uit het onderzoek is gebleken dat de confirmed open rate (COR) sinds 2015 is gestegen. De confirmed open ratio is het aantal unieke personen dat een e-mail heeft geopend, gedeeld door het aantal succesvol afgeleverde e-mails. Waar in 2015 het percentage op 35,2 procent lag, steeg dit in 2016 naar ruim 37 procent. Vorig jaar is dit percentage opnieuw gestegen, al was de groei minder groot dan een jaar eerder. In 2017 lag het percentage op gemiddeld 38 procent.
Waar de click to open rate (CTO) de afgelopen jaren daalde, is er nu een duidelijke stabilisatie te zien. De click to open rate is het aantal unieke personen dat heeft geklikt op een link in de e-mail, gedeeld door het aantal unieke geopende e-mails. Van 2014 tot 2016 daalde de click to open rate van 18,6 naar 16,4 procent. In 2017 is dit percentage met een gemiddelde van 16,3 procent stabiel gebleven.
Ook de resultaten van de click through rate zijn hoog. Vooral als deze vergelijks worden met bijvoorbeeld de Verenigde Staten. In Nederland lag dit percentage in 2015 op 7 procent. Een jaar later daalde dit licht naar 6,90 procent. Vorig jaar klom het percentage weer omhoog naar 7 procent. De click though rate is het aantal unieke personen dat heeft geklikt op een link in de e-mail, gedeeld door het aantal succesvol afgevelerde e-mails. Als de cijfers vergeleken worden met Amerikaanse cijfers, dan is er een groot verschil te zien. De click trough rate lag in het eerste kwartaal van 2017 gemiddeld op 3,20 procent, zo blijkt uit cijfers van Statista.com. Nederland scoort ruim het dubbele.
Concreet: de resultaten van het onderzoek zijn positief. En dat is goed nieuws voor bedrijven die werken met inbound marketing! Bij inboud marketing bied je de doelgroep interessante en relevante premium content aan, in ruil voor de gegevens van die persoon. Deze data zet je in om die persoon te helpen in zijn/haar koopproces. En die hulp wordt weer geboden op grond van e-mailmarketing.
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)