HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

HubSpot leider contentmarketing platforms volgens Gartner

HubSpot leider contentmarketing platforms volgens Gartner
3:06

HubSpot leider contentmarketing platforms volgens Gartner

De afgelopen jaren heeft HubSpot allerlei benoemingen van Gartner in de wacht gesleept. Daarover lees je in deze artikelen:

Nu is er een nieuwe benoeming bij: leider in het 2025 Magic Quadrant™ voor contentmarketing platforms 

HubSpot leider contentmarketing platforms bij Gartner

Zo'n jaar geleden lanceerde HubSpot de nieuwe Content Hub. Vol met AI-aangedreven tools om je content centraal te beheren, personaliseren en optimaliseren. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Professionele websitepagina's: met de drag & drop-editor en vooraf gebouwde thema's zet je ze zo in elkaar.
  • Blogtool waarmee je in een handomdraai (AI-aangedreven) blogs publiceert.
  • Podcasts: dankzij AI speel je razendsnel op nieuwe actualiteiten in.
  • Een SEO-tool die je met zoekmachine optimalisatie helpt.
  • Content Remixen: je bestaande content snel en makkelijker hergebruiken. 
  • Je video's voor social media geoptimaliseerde clips omzetten.
  • Case Studies die AI voor je maakt; sociaal bewijs is zo ontzettend belangrijk.

De tools integreren naadloos met de functies van je CRM-database en de andere hubs. Waardoor ze nog krachtiger zijn. Denk bijvoorbeeld aan CTA's die je op basis van locatie, gedrag en lifecycle fasen aanpast. En aan geavanceerde rapportages waarmee je de resultaten van A/B-tests snel inzichtelijk maakt. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Het alles-in-1 CRM-platform mixt (AI-aangedreven) contentcreatie met diepgaande klantinzichten. En aan deze combinatie heeft HubSpot de benoeming van Gartner te danken.  

Het Magic Quadrant™ van Gartner® 

Gartner is een onafhankelijk internationaal onderzoeks- en adviesbureau uit de Verenigde Staten. Wereldwijd helpt het bedrijven om de juiste technologische oplossingen te kiezen.

Het Magic Quadrant is een visueel overzicht met softwareleveranciers in een bepaalde markt. Wat hierbij belangrijk is? Hoe goed de visie en strategie zijn. En hoe softwarebedrijven die in de praktijk uitvoeren. Gartner categoriseert de bedrijven daarbij in 4 categorieën:

  • Leaders zijn de allround toppers.
  • Challengers doen het goed, maar zijn niet zo innovatief. 
  • Visionaries zijn vernieuwers, maar zij moeten zichzelf nog wel bewijzen
  • Niche players zijn goed in 1 of een paar dingen, maar niet in alles. 

Gartner Magic Quadrant_bijgewerkt.png

* Hier vind je het oorspronkelijke bericht op de website van HubSpot

Waarom is de benoeming van Gartner belangrijk?

Allereerst is het een onwijs mooie erkenning voor de kwaliteit van HubSpot's contenttools. Maar veel (grote) bedrijven en overheden gebruiken Gartners beoordelingen ook voor hun softwarekeuzes. Sta je als leverancier goed in een Gartner-rapport? Dan geeft dat veel vertrouwen aan potentiële klanten.

Wil je zien hoe HubSpot je contentmarketing veel makkelijker maakt? Boek hieronder gerust een vrijblijvende afspraak in mijn agenda. Ik laat het je graag zien.

Aanmelden per e-mail