Deel artikel
CRM-database van HubSpot: een krachtige basis voor je organisatie
door Floris van Muijen op 27-8-24 8:30
Wil je meer comfort in je organisatie? Met optimaal op elkaar afgestemde bedrijfsprocessen werken? En zoveel mogelijk repetitieve taken uitbesteden? Dan is HubSpot een krachtig all-in-one CRM-platform met fantastische tools voor:
- Marketing
- Sales
- Service
- Recruitment
- Content Marketing
- Data Management
- Automatisering
De CRM-database stuurt alle functies van je HubSpot-platform aan. Zonder dit fundament heb je helemaal niets aan al die geweldige tools. Laten we daarom eens kijken hoe je jouw klantgegevens met HubSpot CRM beheert. En hoe je jouw organisatie ermee verbetert.
Wat kan je met de CRM-database van HubSpot?
In de CRM-database van HubSpot beheer je al je klantdata op 1 centrale plek. Met een uitgebreid pakket aan tools stroomlijn je al je belangrijke bedrijfsprocessen. Waardoor je een diepgaand inzicht in je klanten krijgt. En heel effectief met je leads, prospects en klanten omgaat.
Dit zijn de belangrijkste basisfuncties van de CRM-database:
Contactbeheer
Segmentatie
Dealbeheer
E-mail sjablonen
Creëer persoonlijke e-mails. Bouw op behaalde successen en zet je beste e-mails in herbruikbare sjablonen om. Monitor snel welke sjablonen het beste scoren. Deel je beste sjablonen met je team.
Taken & meldingen
AI e-mail writer
Analyses & rapportages
Met de uitgebreide rapportage- en analysetools neem je binnen no time de juiste strategische besluiten. Op dashboards breng je de meest relevante statistieken samen. Kortom: je stuurt snel bij als dat nodig is.
E-mail tracking
Automatisering
Integraties
Ben je niet op kantoor? Dan werk je vanuit je mobiele HubSpot App. Je hebt geen collega’s meer nodig voor informatie. Alles wat je nodig hebt zit in je CRM-database!
Met alle relevante data in de cloud heeft iedereen alle klantinformatie altijd voorhanden. Zoals de contactgegevens, interacties en deals. Zodat je jouw contacten heel gericht en persoonlijk met geautomatiseerde marketingtools, verkooptools en servicetools benadert.
Hoe werkt de CRM-database van HubSpot?
De krachtige basis van je CRM-database bestaat uit een framework van objecten, records en eigenschappen. Zie het als een hele grote digitale kaartenbak. Waarmee je allerlei data, relaties en processen vastlegt.
Objecten
Objecten zijn een soort hoofdcategorieën van je digitale kaartenbak. Net zoals de tabbladen in je multomap. Er zijn 5 standaard objecten in je CRM-database, namelijk:
Daarnaast zijn er nog andere objecten, die je kunt toevoegen. Bijvoorbeeld:
- Leads
- Producten
- Offertes
- Facturen
- Custom objecten (zoals auto's, contracten en evenementen)
Records
Records zijn de kaarten van je digitale kaartenbak. Zij hangen rechtstreeks onder je objecten. Zo hangen de contacten Klaas Vaak, Pietje Puk en Mega Mindy 😜onder het object Contacten. En de bedrijven IT World, Piet Airconditioning en Bandenspecialist Knol onder het object Bedrijven.
Al je records hebben een tijdlijn. Hierop zie je alle activiteiten van je records. Zoals telefoon oproepen, afspraken, e-mails, taken en notities.
Eigenschappen
Eigenschappen zijn de velden op je records. Hiermee sla je allerlei waardevolle informatie in je records op. Het record van Klaas Vaak bevat bijvoorbeeld deze velden:
Voornaam: Klaas
Achternaam: Vaak
E-mailadres: Klaasvaak@itworld.nl
Telefoonnummer: 06-12345678
Maar er zijn natuurlijk nog veel meer gegevens die je in je records verzamelt. De interacties met je contacten en bedrijven leg je er bijvoorbeeld ook (geautomatiseerd) mee vast. Met al deze informatie segmenteer je de records in je CRM-database. Volg je jouw relaties en rapporteer je over de verzamelde data.
Wil je de relaties van bepaalde records vastleggen? Dan koppel je deze records aan elkaar. Zo koppel je Klaas Vaak bijvoorbeeld aan het bedrijf IT World. Nu zie je in je CRM-database dat Klaas Vaak bij dit bedrijf werkt. Label je deze koppelingen? Dan geef je de relatie tussen deze koppelingen weer. Associatielabels zorgen daardoor voor enorm veel overzicht in je database!
Voorbeelden
➜ Klaas Vaak is nu een contactpersoon van IT World. Daarvoor werkte hij bij Piet Airconditioning.
➜ Klaas Vaak en Pietje Puk zijn allebei contactpersonen van IT World. Klaas Vaak is een beslisser. Bij Pietje Puk moet je voor de facturatie zijn.
➜ Bandenspecialist Knol heeft 2 bedrijfslocaties. De ene vestiging is het hoofdkantoor; de andere vestiging een regionale locatie.
➜ Er zijn meerdere contacten uit 1 gezin gekoppeld. Je labelt deze contacten met partner, ouder en kind.
Op indexpagina’s zie je de objecten met alle records daarvan. Hier filter je de records met de informatie van de eigenschappen. Zo maak je bijvoorbeeld een lijst voor contacten waar al 90 dagen geen contact mee is geweest. Of voor bedrijven die het afgelopen half jaar een e-book hebben gedownload. Wil je jouw lijst met geselecteerde records nog een keer bekijken? Dan sla je de lijst op.
Zoek je een krachtige CRM-database voor je organisatie?
Met HubSpot weet je waar je deals vandaan komen. En welke marketing- en verkoopinspanningen tot conversie leiden. Zodat je de activiteiten van deze afdelingen optimaal op elkaar kunt afstemmen.
Je versnelt je verkoopprocessen en communiceert effectief met je contacten. Met de uitgebreide rapportage mogelijkheden breng je alle data netjes in kaart. Zodat je goede omzetprognoses hebt. En je alle prestaties en doelstellingen kunt beoordelen en optimaliseren.
Stop daarom met zoeken. Met alle geïntegreerde data-gedreven tools biedt HubSpot alles wat jouw organisatie nodig heeft. Van marketing tot verkoop, klantenservice, contentbeheer en recruitment. Bovendien is het een enorm gebruiksvriendelijk CRM-platform. Waardoor iedereen er makkelijk mee leert werken. Goed voor de gebruikersadoptie dus!
Je bepaalt zelf met welke modulaire pakketten je jouw CRM-database uitbreidt. En welke systemen je integreert. Zodat je het flexibele en schaalbare CRM-pakket helemaal op jouw organisatie afstemt. Het resultaat? Met minder werk sluit je meer deals en groeit je organisatie!
In de uitgebreide CRM demo video hieronder zie je hoe de CRM-database werkt.
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)