HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

CRM-database van HubSpot: een krachtige basis voor je organisatie

CRM-database van HubSpot: een krachtige basis voor je organisatie
8:13

CRM-database van HubSpot een krachtige basis voor je organisatie

Wil je meer comfort in je organisatie? Met optimaal op elkaar afgestemde bedrijfsprocessen werken? En zoveel mogelijk repetitieve taken uitbesteden? Dan is HubSpot een krachtig all-in-one CRM-platform met fantastische tools voor:

  • Marketing
  • Sales
  • Service
  • Recruitment
  • Content Marketing
  • Data Management
  • Automatisering

De CRM-database stuurt alle functies van je HubSpot-platform aan. Zonder dit fundament heb je helemaal niets aan al die geweldige tools. Laten we daarom eens kijken hoe je jouw klantgegevens met HubSpot CRM beheert. En hoe je jouw organisatie ermee verbetert.

Wat kan je met de CRM-database van HubSpot?


In de CRM-database van HubSpot beheer je al je klantdata op 1 centrale plek. Met een uitgebreid pakket aan tools stroomlijn je al je belangrijke bedrijfsprocessen. Waardoor je een diepgaand inzicht in je klanten krijgt. En heel effectief met je leads, prospects en klanten omgaat.

Dit zijn de belangrijkste basisfuncties van de CRM-database:

Ben je niet op kantoor? Dan werk je vanuit je mobiele HubSpot App. Je hebt geen collega’s meer nodig voor informatie. Alles wat je nodig hebt zit in je CRM-database!

Met alle relevante data in de cloud heeft iedereen alle klantinformatie altijd voorhanden. Zoals de contactgegevens, interacties en deals. Zodat je jouw contacten heel gericht en persoonlijk met geautomatiseerde marketingtools, verkooptools en servicetools benadert. 

Nieuwe call-to-action

Hoe werkt de CRM-database van HubSpot? 

De CRM-database van HubSpot is een krachtige basis voor je organisatieDe krachtige basis van je CRM-database bestaat uit een framework van objecten, records en eigenschappen. Zie het als een hele grote digitale kaartenbak. Waarmee je allerlei data, relaties en processen vastlegt.

Objecten
Objecten zijn een soort hoofdcategorieën van je digitale kaartenbak. Net zoals de tabbladen in je multomap. Er zijn 5 standaard objecten in je CRM-database, namelijk:

Daarnaast zijn er nog andere objecten, die je kunt toevoegen. Bijvoorbeeld:

  • Leads
  • Producten
  • Offertes
  • Facturen
  • Custom objecten (zoals auto's, contracten en evenementen)

Records  
Records zijn de kaarten van je digitale kaartenbak. Zij hangen rechtstreeks onder je objecten. Zo hangen de contacten Klaas Vaak, Pietje Puk en Mega Mindy 😜onder het object Contacten. En de bedrijven IT World, Piet Airconditioning en Bandenspecialist Knol onder het object Bedrijven

Al je records hebben een tijdlijn. Hierop zie je alle activiteiten van je records. Zoals telefoon oproepen, afspraken, e-mails, taken en notities.

Eigenschappen
Eigenschappen zijn de velden op je records. Hiermee sla je allerlei waardevolle informatie in je records op. Het record van Klaas Vaak bevat bijvoorbeeld deze velden:

Voornaam: Klaas
Achternaam: Vaak
E-mailadres: Klaasvaak@itworld.nl
Telefoonnummer: 06-12345678

Maar er zijn natuurlijk nog veel meer gegevens die je in je records verzamelt. De interacties met je contacten en bedrijven leg je er bijvoorbeeld ook (geautomatiseerd) mee vast. Met al deze informatie segmenteer je de records in je CRM-database. Volg je jouw relaties en rapporteer je over de verzamelde data.

Wil je de relaties van bepaalde records vastleggen? Dan koppel je deze records aan elkaar. Zo koppel je Klaas Vaak bijvoorbeeld aan het bedrijf IT World. Nu zie je in je CRM-database dat Klaas Vaak bij dit bedrijf werkt. Label je deze koppelingen? Dan geef je de relatie tussen deze koppelingen weer. Associatielabels zorgen daardoor voor enorm veel overzicht in je database!

Voorbeelden 

➜ Klaas Vaak is nu een contactpersoon van IT World. Daarvoor werkte hij bij Piet Airconditioning. 

➜ Klaas Vaak en Pietje Puk zijn allebei contactpersonen van IT World. Klaas Vaak is een beslisser. Bij Pietje Puk moet je voor de facturatie zijn.

➜ Bandenspecialist Knol heeft 2 bedrijfslocaties. De ene vestiging is het hoofdkantoor; de andere vestiging een regionale locatie.

➜ Er zijn meerdere contacten uit 1 gezin gekoppeld. Je labelt deze contacten met partner, ouder en kind.

Op indexpagina’s zie je de objecten met alle records daarvan. Hier filter je de records met de informatie van de eigenschappen. Zo maak je bijvoorbeeld een lijst voor contacten waar al 90 dagen geen contact mee is geweest. Of voor bedrijven die het afgelopen half jaar een e-book hebben gedownload. Wil je jouw lijst met geselecteerde records nog een keer bekijken? Dan sla je de lijst op. 

Zoek je een krachtige CRM-database voor je organisatie?

Krijg inzicht met de krachtige CRM-database van HubSpotMet HubSpot weet je waar je deals vandaan komen. En welke marketing- en verkoopinspanningen tot conversie leiden. Zodat je de activiteiten van deze afdelingen optimaal op elkaar kunt afstemmen.

Je versnelt je verkoopprocessen en communiceert effectief met je contacten. Met de uitgebreide rapportage mogelijkheden breng je alle data netjes in kaart. Zodat je goede omzetprognoses hebt. En je alle prestaties en doelstellingen kunt beoordelen en optimaliseren.

Stop daarom met zoeken. Met alle geïntegreerde data-gedreven tools biedt HubSpot alles wat jouw organisatie nodig heeft. Van marketing tot verkoop, klantenservice, contentbeheer en recruitment. Bovendien is het een enorm gebruiksvriendelijk CRM-platform. Waardoor iedereen er makkelijk mee leert werken. Goed voor de gebruikersadoptie dus!

Je bepaalt zelf met welke modulaire pakketten je jouw CRM-database uitbreidt. En welke systemen je integreert. Zodat je het flexibele en schaalbare CRM-pakket helemaal op jouw organisatie afstemt. Het resultaat? Met minder werk sluit je meer deals en groeit je organisatie! 

In de uitgebreide CRM demo video hieronder zie je hoe de CRM-database werkt.

New call-to-action



Ontvang updates per email