Deel artikel
De nieuwe functionaliteiten van HubSpot
door Ellen Prins op 5-10-15 13:22
Elk jaar organiseert HubSpot het vierdaagse Inbound evenement. Dit is het moment dat de nieuwe functionaliteiten van hun krachtige marketingautomatisering platform bekend worden gemaakt. Ook dit jaar kwam HubSpot met een aantal verrassende updates en uitbreidingen die de marketingautomatisering van jouw organisatie nog makkelijker maken.
In dit artikel behandel ik de nieuwe functionaliteiten van HubSpot en wat zij voor toegevoegde waarde geven bij de marketing van jouw organisatie.
Het HubSpot salesplatform
Vorig jaar kondigde HubSpot tijdens het Inbound evenement HubSpot CRM aan. Dit is een salesplatform dat naadloos samenwerkt met de marketingsoftware. Ter ondersteuning werd ‘Sidekick for business’ gelanceerd. Een tool die je nog meer inzicht geeft in jouw prospects, doordat je precies kan zien wanneer zij hun mails lezen.
Sequences
Aan dit salesplatform is Sequences toegevoegd. Sequences stelt je in staat om je verkoopopvolging te automatiseren. Zoals de naam al zegt maak je geautomatiseerde sequenties die op basis van het gedrag van de prospect uitgevoerd worden.
Voorbeeld: Je stuurt een e-mail met een aanbieding naar de prospect. Met sequences stel je dan een regel in dat als de prospect na vijf dagen niet geantwoord heeft, dat deze automatisch een tweede bericht krijgt. Zo vergeet je nooit meer prospects op te volgen.
Connections in Sidekick for business
Sidekick Connections is de nieuwste uitbreiding binnen Sidekick for business. Sidekick Connections maakt inzichtelijk wie je het beste kunt benaderen bij een potentiële klant. Als iemand binnen jouw organisatie al in contact is met iemand bij de potentiële klant, dan laat Connections dat zien en kun je met één klik geïntroduceerd worden.
HubSpot Connect
HubSpot was al te koppelen met een groot aantal andere systemen en met HubSpot Connect wordt dit nog makkelijker. HubSpot heeft gekeken naar de krachtigste software die beschikbaar is en heeft daar integraties voor gebouwd. Deze integraties zijn gebaseerd op één of meerdere elementen:
Data-integratie
Data van ondersteunde software wordt direct beschikbaar in de contacts tool van HubSpot. Koppel je bijvoorbeeld Eventbrite, dan is direct zichtbaar wie zich aan heeft gemeld voor een evenement.
Contact timeline
In de contact timeline is gelijk zichtbaar welke actie een lead heeft uitgevoerd. Zo kun je gelijk zien welke presentaties een lead heeft gekeken in slideshare.
Lists en workflows
Op basis van data uit integraties kunnen lijsten worden gemaakt of workflows worden gestart.
Reporting add-on
De reporting add-on voor HubSpot maakt het mogelijk om alle marketing en sales statistieken centraal inzichtelijk te maken en te combineren. De statistieken zijn inzichtelijk via een dashboard wat helemaal naar wens aan te passen is. Zowel gebruikers van het marketing- als salesplatform hebben toegang tot de dashboards, wat de samenwerking tussen de twee afdelingen nog hechter maakt.
Ads add-on
Veel organisaties zetten naast Inbound Marketing ook betaalde advertenties in op bijvoorbeeld LinkedIn en Google Adwords om leads te genereren. Om dit perfect te combineren heeft HubSpot de ads add-on ontwikkelt. Deze add-on maakt het mogelijk om betaalde campagnes voor Adwords en LinkedIn rechtstreeks vanuit HubSpot te creëren.
Naast het creëren van advertenties en campagnes binnen HubSpot is het ook mogelijk om het succes te meten. Omdat HubSpot nog veel meer data meet, wordt eenvoudig de effectiviteit van betaalde campagnes zichtbaar. Het aantal kliks is niet meer leidend, maar de conversie. Je kunt namelijk precies zien welke campagne tot het meeste leads en klanten leidt.
Predictive lead scoring
Lead scoring is een krachtig onderdeel van inbound marketing. Op basis van alle informatie die je verzamelt is het mogelijk om punten toe te kennen, zodat alleen de meest warme leads worden doorgezet naar de verkoopafdeling. Aan de ene kan bestaat dit uit informatie zoals branche, bedrijfsgrootte e.d., maar ook informatie zoals het aantal keer dat een lead klikt in links van e-mails, of het aantal formulieren dat ingevuld wordt. Om lead scoring eenvoudiger te maken, heeft HubSpot in de Enterprise Editie de functie predictive lead scoring geïntroduceerd.
Predictive lead scoring regelt automatisch de scoring van de leads in jouw database. Hierbij wordt gekeken naar het gedrag van klanten en op basis daarvan wordt de meest geschikte lead scoring gecreëerd. Predictive lead scoring werkt alleen als je aan de volgende voorwaarden voldoet:
- Je hebt de afgelopen 3 maanden klanten gegenereerd;
- Je hebt minstens 500 klanten in de HubSpot database;
- Je hebt minimaal het dubbele aantal leads als klanten in de database.
Predictive lead scoring zorgt ervoor dat de betrokkenheid van leads op een accurate manier gemeten wordt. Hierdoor krijgt de afdeling sales alleen maar de leads van de beste kwaliteit binnen.
Wat is er nog meer aangekondigd?
Naast een aantal grote uitbreidingen zijn er ook wat kleinere aankondigingen gedaan die zeker de moeite waard zijn om te vermelden.
The easy initiative
Zo noemt HubSpot de optimalisatieslag die zij aan de achterkant van de software hebben doorgevoerd. Vrijwel alle tools zijn op het gebied van lay-out en gebruiksvriendelijkheid geoptimaliseerd en werken nu nog makkelijker.
Meertaligheid
De HubSpot software is vanaf nu te gebruiken in zes talen. Naast Engels is HubSpot nu beschikbaar in het Japans, Frans, Duits, Chinees, Spaans en Portugees. Nederlands is helaas nog niet beschikbaar, maar met de groei die HubSpot doormaakt zal dit een kwestie van tijd zijn.
Met alle nieuwe uitbreidingen en aanvullingen wordt HubSpot een nog krachtiger platform en zijn ze vastbesloten om marktleider te blijven.
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)