HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Wat kies je? De Sales Hub Starter of de Sales Hub Professional

Wil je precies weten waar jouw lead zich bevindt in het koopproces? En deze lead op het juiste moment (automatisch) benaderen? Dan gaat de Sales Hub jou enorm helpen.  

Met de Sales Hub weet je namelijk precies welke contactmomenten er geweest zijn. De status van al jouw verkoopkansen is altijd mooi inzichtelijk. HubSpot vertelt je wanneer en hoe je in actie moet komen. En je kunt allerlei processen automatiseren.  

De Sales Hub gebruik je dus om jouw sales team efficiënt en succesvol te laten werken. Maar welke versie past nou het beste bij jouw organisatie? In deze video vertel ik je alles over de belangrijkste verschillen. 

De HubSpot Sales Hub 

De Sales Hub is een uitbreiding op je gratis CRM-systeem van HubSpot. Hiermee krijgt jouw verkoopteam meer tools in handen om deals af te sluiten.  
 
Is het salesteam van jouw organisatie nog klein? Dan zijn de mogelijkheden van de Sales Hub Starter vaak voldoende. Groeit jouw organisatie? Meestal stijgt dan de behoefte naar meer automatische processen en het beter vastleggen van gegevens. Met de Sales Hub Professional kun je in deze behoefte voorzien. De Sales Hub Professional biedt namelijk veel uitgebreidere mogelijkheden dan de Sales Hub Starter. 

Automatische processen in je CRM-systeem 

Met de Sales Hub Starter kun je handmatig taken aanmaken. Dit helpt je om op het juiste moment een prospect op te volgen. En om bijvoorbeeld na een paar dagen een offerte na te bellen.  

Deze werkstromen kun je automatiseren met een Sales Hub Professional-pakket. Dit noem je workflow automation. Door het automatiseren van verkoopprocessen houden je verkoopmedewerkers meer tijd over voor de sales. 

Een paar voorbeelden van automatische werkprocessen: 

  • Wijs online aanvragen automatisch toe aan de juiste verkoopmedewerker of accountmanager. 
  • Verdeel de binnenkomende aanvragen evenredig over de leden van je verkoopteam. 
  • Voorkom dat je een offerte vergeet op te volgen met behulp van automatische taken.  
  • Bepaal automatisch welke aanvragen en offertes voorrang krijgen om op te pakken. 
  • Laat HubSpot automatisch meldingen versturen als er een actie nodig is. 

Het automatiseren van processen is een van de krachtigste functionaliteiten van HubSpot. Je werkprocessen verlopen een stuk efficiënter. De activiteiten van verschillende medewerkers kun je slim op elkaar afstemmen.

Bereik je prospects gemakkelijker met sales video’s 

Hoe kom jij op dit moment in contact met je prospects? Via de traditionale manieren, zoals telefoon en e-mail? Regelmatig horen wij dat het voor verkopers moeilijker wordt om zo prospects te bereiken. 
 
De Sales Hub Professional heeft daar een goede oplossing voor. Door een mooie sales video toe te passen val je meteen op. Je springt eruit ten opzichte van jouw concurrenten. Sales video’s kun je op verschillende manieren toepassen: 

  • Stuur een persoonlijk videobericht bij je eerste contactmoment. Introduceer jezelf kort. Vertel waarom je graag in contact komt. En hoe jij de prospect kunt helpen met jouw product of dienst. Laat gelijk weten wanneer je de prospect belt. Je zult zien, dat je telefoongesprek vloeiender verloopt. Het maken van afspraken wordt op deze manier een stuk makkelijker.
  • Licht je offerte toe door middel van een videoboodschap. Zo kun je in één keer alle beslissers van een organisatie bereiken. 

Overtuig jouw prospects met automatische e-mail series 

Met behulp van e-mail templates kun je veel gebruikte e-mailteksten eenvoudig hergebruiken. Uiteraard gepersonaliseerd. Hiermee bespaart iedere verkoper natuurlijk veel tijd! De templates sla je eenvoudig op in je Sales Hub.
 
Stel dat je (automatisch) een serie gepersonaliseerde e-mails wilt versturen. Naar één prospect of meerdere prospects tegelijk. Bijvoorbeeld omdat je deze prospects wilt overtuigen, dat ze jouw product nodig hebben. Dan heb je daar de Sales Hub Professional voor nodig. 

Zo’n (automatische) serie van gepersonaliseerde e-mails noem je een sequence. Met een sequence verstuur je bijvoorbeeld 3 geautomatiseerde mails in 12 dagen. Tegelijkertijd maakt HubSpot verschillende taken voor je aan. Bijvoorbeeld om een connectieverzoek te versturen via LinkedIn. 
 
Na het aanzetten van de sequence wordt alles automatisch geregeld. HubSpot doet al het werk voor jou. Reageert de prospects na de 1e, 2e, of 3e e-mail? Dan stopt de sequence, want het doel is bereikt. Je bent namelijk in contact geweest met je prospect. Op deze manier kun je zelfs maximaal 500 contactpersonen tegelijkertijd benaderen! De Sales Hub Professional ondersteunt jouw verkoopteam zo met de koude acquisitie. 

Eenvoudig offertes maken, versturen én digitaal ondertekenen 

Heeft jouw lead interesse in jouw product of dienst? Dan wil je eenvoudig een kostenindicatie of offerte kunnen opstellen. Met de Sales Hub doe je dit in een handomdraai. 

Het offerteproces wil je eigenlijk zoveel mogelijk standaardiseren. De prijzen, beschrijvingen, condities en looptijden wil je vastleggen voor hergebruik. De Sales Hub Professional heeft daar een speciale productenbibliotheek voor. Je kunt zelfs een eSign-knop toevoegen aan de offerte. Daarmee kun je jouw prospects de offerte digitaal laten ondertekenen. Dit bespaart jou en je klant een hoop onnodig gedoe! 

Wil je weten hoe de offertetool van HubSpot werkt? Bekijk dan onze Sales Hub Demo video! 

De uitgebreide rapportagemogelijkheden van de Sales Hub  

HubSpot is de backbone van een organisatie. Alle contacthistorie van klanten en alle sales data staan centraal opgeslagen. In de rapportage bibliotheek van de Sales Hub Starter vind je meer dan 150 ready-to-use rapportages. De rapportages kun je gemakkelijk aanpassen en toevoegen aan een overzichtelijk sales dashboard.  

Groeit je organisatie? Dan zal je nog beter inzicht willen krijgen, zodat je jouw team gerichter kunt aansturen. Je wilt bijvoorbeeld weten wat de belangrijkste KPI’s (Key Performace Indicators) zijn. Met KPI’s kun je de prestaties meten van je organisatie, je afdelingen en de individuele medewerkers. 

Met de Sales Hub Professional zijn er veel meer op maat rapportages mogelijk. Je kunt de rapportages helemaal aanpassen aan jouw organisatie. Je hebt altijd overzicht van alle data, die voor jou belangrijk is. 
 
De Sales Hub Professional biedt ook uitgebreide forecast management mogelijkheden. Op basis daarvan kun je zien hoe je organisatie ervoor staat.  

Forecast management gebruik je om de toekomstige vraag naar een bepaald product te voorspellen. Dit is bijvoorbeeld handig als je wilt weten welke grondstoffen je moet bestellen of maken. En om te bepalen wat je moet doen om aan de toekomstige vraag te voldoen. 

Wil je meer weten over de Sales Hub? 

De Sales Hub Starter is dus vooral geschikt voor wat kleinere organisaties. Groeit jouw organisatie? Dan kun je HubSpot uitbreiden. Met de verkooptools van de state-of-the-art Sales Hub Professional maakt jouw verkoopteam een mooie professionaliseringsslag! 

Na de Professional-editie kun je trouwens nog verder uitbreiden. Er is namelijk ook nog een Enterprise editie. De Sales Hub Enterprise is uitermate geschikt voor organisaties met meerdere en grotere salesteams. 

Ben je enthousiast geworden? Wil je meer informatie over de Sales Hub? Of wil je een persoonlijke demo, waarin we samen alle features doornemen? 
 
Boek dan hieronder een afspraak:

New call-to-action

Ontvang updates per email