Vóór, tijdens en na de implementatie van HubSpot
Projectdefinitie & Plan van Aanpak
Wat wil jij met jouw Customer Relationship Management (CRM) Systeem bereiken? Heldere en duidelijke processen, die het werk efficiënter maken? Snel zien welke resultaten er zijn bereikt en eenvoudig kunnen bijsturen? Een goede interne communicatie? Een toename van je sales? Met het CRM-portaal van HubSpot kun je dit zeker bereiken.
Implementatie & Configuratie
Voor de implementatie van HubSpot zetten wij methodes in, die succes garanderen. Systony heeft voor elk onderdeel van het implementatietraject gestandaardiseerde procedures ontwikkeld. Dat onze methode werkt blijkt uit de vele positieve reviews. Inmiddels hebben wij zo al meer dan 500 CRM-projecten succesvol begeleid.
Trainingen & Ongoing Support
Is jouw HubSpot CRM-portaal opgeleverd en kunnen jouw teams ermee werken? Dan blijven wij het opgeleverde systeem afstellen. Net zolang totdat het helemaal voldoet aan al jouw wensen en verwachtingen. Wij voeren een standaard testplan uit. Daarmee beoordelen we of alle aanpassingen en functies naar behoren werken.
"De voordelen van een goed geïmplementeerd CRM-systeem zijn evident. Het stelt je instaat nog meer waarde te putten uit jouw klantrelaties. Ook draagt het bij aan een sterke concurrentiepositie. Het waarborgt bedrijfscontinuïteit, verhoogt de klanttevredenheid en verlaagt de kosten. We halen het maximale uit het CRM-systeem voor onze opdrachtgevers."

Gertjan van Vugt
Co-founder & Senior projectleider bij Systony
Systony implementeert HubSpot en helpt bij
Een degelijk plan van aanpak
Het creëren van draagvlak bij gebruikers
Het stroomlijnen van de interne processen
Het inrichten van HubSpot
Het koppelen van applicaties
Het importeren en opschonen van gegevens
Het trainen van gebruikers
Evaluatie, support en onderhoud
1. Projectdefinitie
Een degelijk plan van aanpak
Het creëren van draagvlak bij gebruikers
Het stroomlijnen van interne processen
- Voor alle gebruikers van HubSpot is altijd inzichtelijk wat er bij relaties speelt. Zij kunnen daardoor eenduidig communiceren. Dit versterkt het imago van je bedrijf.
- De resultaten van de afdeling marketing zijn eenvoudig meetbaar. Leads worden efficiënt begeleid tijdens de buyer journey. En op het juiste moment doorgespeeld naar je verkoopteam. Dit geeft je sales een boost en bespaart je veel tijd.
- De verschillende afdelingen gaan veel beter met elkaar communiceren. Je tilt daardoor de interne communicatie naar een hoger niveau. Je prospects en klanten zullen dit merken!
- Veel kennis wordt vastgelegd in het systeem. Vertrekt een medewerker? Dan blijft belangrijke klant- en marktkennis voor het bedrijf behouden.
2. Implementatie & configuratie
Het inrichten van het CRM-Systeem
- Het aantal gebruikers.
- De abonnementsmogelijkheden van individuele gebruikers of afdelingen.
- Het HubSpot-abonnement, dat jouw organisatie nodig heeft. Het HubSpot CRM kun je eindeloos combineren met functies van de betaalde hubs. Zo stemmen we HubSpot helemaal af op jouw CRM-behoeften.
- Welke afspraken en processen we moeten automatiseren binnen het CRM-systeem.
- Welke gegevens in het CRM-systeem moeten komen te staan.
- De koppelingen met andere (bestaande) applicaties en je website.
- Het wel of niet onderbrengen van verschillende ‘brands’ in één Hubspot-portaal.
Het koppelen van applicaties
- Koppeling met boekhoudprogramma of ERP-systeem.
- Koppeling met e-mail applicaties (Google Gmail, Outlook, Office 365, Exchange).
- Koppeling met je agenda.
- Koppeling met je sociale media (Twitter, Instagram, Facebook, LinkedIn).
- Koppeling met je bestaande website (webshop) of het bouwen van een geheel nieuwe website (webshop) in HubSpot CMS.
- Koppeling met je telefooncentrale.
Het overzetten en opschonen van gegevens
3. Trainingen & Ongoing Support
Het trainen van gebruikers
- Algemene gebruikers (gebruikers die alleen algemene gegevens nodig hebben. Bijvoorbeeld receptiemedewerkers en administratieve medewerkers.)
- Key-users (gebruikers, die het systeem wat intensiever gebruiken. Bijvoorbeeld marketing medewerkers en accountmanagers.)
- Admin users (gebruikers, die het systeem technisch goed moeten kennen.)
De evaluatie van je CRM-implementatie
Acceptatietest
Definitieve controle en acceptatie
Een servicedeskovereenkomst voor onderhoud
Komen er nieuwe medewerkers in dienst? Dan kunnen wij extra gebruikerstrainingen verzorgen. Vanuit je servicedeskovereenkomst heb je recht op 2 extra gebruikerstrainingen per jaar.
"Onze technische en functionele CRM-consultants beschikken over de vereiste ervaring, expertise, opleiding en certificering. Zij hebben een scherp oog èn een frisse blik. Wij leveren graag tijdig en binnen de gestelde voorwaarden op. Zo maken wij jouw verwachtingen meer dan waar."

Martijn Rijnders
Co-founder & Commercieel directeur bij Systony
Google & HubSpot reviews





















