Het moderne HubSpot of het robuuste Microsoft Dynamics 365
Geef jij ook graag een boost aan je sales? En wil je de werkprocessen van je organisatie efficiënter maken? Klinkt dit als een droom? Met een professioneel en goed afgestemd allround CRM-systeem realiseer je dit zeker!
Een alles-in-één platform bevat alle tools, die jouw front en backoffice teams nodig hebben. Denk aan automatische verkoop-, marketing- en klantenservicefunctionaliteiten. Alle informatie komt in jouw CRM samen. Combineer alle verzamelde gegevens. Laat teams goed samenwerken en verhoog eenvoudig jouw verkoopresultaten.
Welk allround CRM-platform past het beste bij jouw behoeften? Wat wil je ermee bereiken? Dat zijn de basisvragen voor jouw keuze. Wij van Systony hebben jarenlang verschillende bekende CRM-systemen geïmplementeerd. Bij startups, groeiende ondernemingen en grote organisaties. Ontdek waarom wij bijna altijd HubSpot verkiezen boven Microsoft Dynamics 365. En dat na 500+ geslaagde CRM-implementaties.
Een moderne marktgerichte strategie of traditionele verkooptechnieken?
De markt is aan veranderingen onderhevig. Marketing- en verkoopmethoden worden steeds digitaler. Ga je in die ontwikkelingen mee of blijf je vasthouden aan wat je kent? Spreekt een krachtige marktgerichte strategie jou aan? Dan ben je vast enthousiast over de inbound verkoopstrategieën van HubSpot.
Een inbound strategie
Trek efficiënt leads naar je website en boei met interessante content. Gebruik al je digitale kanalen, zoals je website, betaalde advertenties en sociale media. Verleid je websitebezoekers subtiel tot actie en begeleid ze bij hun klantreis. Analyseer je resultaten en stuur bij. Benader jouw leads en prospects op een passend moment. Èn op de manier waarop zij dat willen.
Houd jij liever vast aan traditionele verkoopmethoden? Dan is Microsoft Dynamics waarschijnlijk een logischere keuze. Je CRM-platform is meer contactgericht. Je hebt minder mogelijkheden om de klantreis van je leads automatisch te volgen. En om daar vervolgens automatisch op in te spelen.
Een outbound strategie
Bij outbound marketing en sales ‘schreeuw’ je de boodschap om klanten te werven. Bijvoorbeeld via televisiereclame, radiospotjes, advertenties, telemarketing en accountmanagers.
De opbrengst van jouw marketinginspanningen is vaak moeilijk te meten. Je weet namelijk niet precies wat ze je opleveren. Het is daardoor lastig om bij te sturen en optimaal te profiteren van je ervaringen.
Met traditionele verkoopmethoden wordt het steeds moeilijker om toekomstige klanten te bereiken. Steeds meer organisaties gaan daarom over op inbound tactieken. Microsoft Dynamics is vooral geschikt voor outbound marketing, sales en service.
Gebruiksgemak: de basisvereiste voor een succesvol CRM!
Veel gebruikers beoordelen HubSpot als het meest gebruiksvriendelijke CRM-systeem dat er is. HubSpot is helemaal afgestemd op wat gebruikers willen. Het is simpel te gebruiken en snel in te stellen. De mooie gebruikersinterface zorgt voor een fijne gebruikerservaring. Alle tools zien er hetzelfde uit en werken op dezelfde manier. Lees de vele reviews op Internet en onderzoek het zelf. HubSpot is de nummer 1 in gebruiksgemak.
En kom je er toch niet uit? Dan helpt HubSpot jou. Je vindt veel studiemateriaal in de HubSpot Academy. De klantensuccesteams van HubSpot beantwoorden graag al je vragen. Verzorgen wij je HubSpot-implementatie? Dan kun je altijd op ons terugvallen.
De gebruikersinterface van Microsoft Dynamics is ouderwets in vergelijking met die van HubSpot. Je leert het systeem pas goed kennen na de nodige training. Natuurlijk krijg je veel inzicht met gedetailleerde rapportages en zijn extra backoffice tools handig. Maar heb je deze dure extra functionaliteiten echt nodig? Met de vele (beschikbare) connecties koppel je jouw backoffice software ook zo aan je HubSpot CRM.
Een systeem dat je gemakkelijk gebruikt zorgt voor een hoge gebruikersacceptatie. Dat is volgens ons de eerste basisvoorwaarde voor een succesvol CRM-platform.
Gertjan van Vugt
Co-founder & Senior projectleider bij Systony
Kies jij voor installatiegemak en eenvoudig onderhoud?
Zoek je een allround CRM-systeem, dat gemakkelijk te configureren is? En dat je met een beperkt budget toch snel implementeert? Dan is HubSpot jouw oplossing.
Het volledige platform van HubSpot is gericht op gemak. Binnen enkele maanden maak je al gebruik van een op jouw organisatie afgestemd platform. Je koppelt het eenvoudig aan de externe software waar je al mee werkt. Voor de meeste applicaties is zelfs al een koppeling beschikbaar. Zo integreer je ook die data in je CRM. Superhandig! Zelfs systeembeheerders omarmen HubSpot. Voor de implementatie en het onderhoud is namelijk weinig technische kennis nodig.
Wil je het maximale uit HubSpot halen? Dan doe je er verstandig aan om een professionele implementatiepartner in te schakelen. Zo weet je zeker dat het systeem helemaal aansluit bij jouw specifieke behoeften. Voor een succesvolle verkoopstrategie zijn gebruikersacceptatie en gebruikersdiscipline nodig. Bij ons implementatietraject besteden we daar dan ook veel aandacht aan.
Voor de implementatie van Microsoft Dynamics 365 is wel veel specialistische kennis nodig. Het implementatietraject en het onderhoud zijn kostbaar en lastig. Voor veel basisfuncties betaal je per gebruiker. Wil je meer functies gebruiken en externe software integreren? Dan lopen de kosten voor de maatwerkimplementatie op. Heb je weinig tijd en een lager budget? Kies dan voor de betaalbare en snelle HubSpot-oplossing.
Waarom je moet overstappen van Microsoft Dynamics naar HubSpot
Werk jij op dit moment met het CRM van Microsoft Dynamics 365 en merk je dat je collega’s een betere ondersteuning nodig hebben? En dat ze het een lastig en ingewikkeld systeem vinden? Ontdek in de video waarom het nú tijd is om over te stappen. We geven je drie redenen.
Een allround CRM dat meegroeit met je bedrijf
Beide CRM-systemen kunnen meegroeien met je bedrijf. Onderzoek daarom welke randvoorwaarden het beste bij jouw organisatie passen. Nu èn in de toekomst. Hoe wil je de markt bewerken? Welk budget heb je? En hoe snel wil je je CRM gebruiken?
Het CRM van HubSpot is gratis te gebruiken tot 5 gebruikers. De basis is goed, ook al zijn je gratis verkoopfuncties natuurlijk redelijk beperkt. Test de software zolang uit als je wilt, voordat je investeert in het optimaliseren van je systeem. Breid je systeem naar wens uit als je daaraan toe bent. Ben je een startende ondernemer? Misschien is dan ons fast track-traject iets voor jou. Met een snelle onboarding voor startups helpen wij je op de rit.
De mogelijkheden van Microsoft Dynamics zijn iets uitgebreider dan die van HubSpot. Zo zijn de rapportagemogelijkheden wat gedetailleerder. Je kunt de gegevens van verschillende afdelingen en filialen heel diepgaand analyseren. De vraag is of je die extra functies nodig hebt.
Het trial account van Microsoft Dynamics 365 is beperkt geldig. Bovendien is het technisch lastig om er zelf mee aan de slag te gaan. Wil je het systeem implementeren? Dan zul je gelijk het gehele implementatietraject moeten opstarten (dat kostbaar en tijdrovend is).
TIP: Beschikt jouw bedrijf over verschillende filialen of divisies? Onderzoek dan of het Enterprise abonnement van HubSpot voldoende aansluit bij jouw behoeften. Uiteraard kunnen wij je daarbij helpen.
Gertjan van Vugt
Co-founder & Senior projectleider bij Systony
Een veilige omgeving voor jouw klantgegevens
Beide CRM-systemen voldoen aan de hoogste beveiligingsstandaarden. Je gegevens zijn dus heel goed beveiligd.
Microsoft Dynamics heeft eigen datacenters in Nederland. HubSpot slaat jouw gegevens bij warehouses van Amazon Web Services in Frankfurt op.
Bij Microsoft Dynamics kies je uit een cloudimplementatie, een implementatie op locatie of een combinatie daarvan. Het is ooit ontworpen voor installatie op locatie, maar het platform is meegegaan met de tijd. HubSpot is gebouwd in een cloudomgeving. Je gegevens zijn alleen toegankelijk via je webbrowser of een app.
Met HubSpot werk je AVG-, CCPA- en HIPAA-proof. De geïntegreerde compliance functies van Microsoft Dynamics zijn wat uitgebreider. Moeten klantgegevens extra goed beveiligd zijn, zoals bij grote zorginstellingen? Dan gaat jouw voorkeur misschien uit naar Microsoft Dynamics.
HubSpot koppel je trouwens eenvoudig aan jouw Microsoft Dynamics 365-applicatie. Zo combineer je het beste van beide platformen.
En daarom gaat onze voorkeur uit naar HubSpot!
Wil je op een moderne en snelle manier de markt bewerken? Is jouw budget voor een nieuw en schaalbaar CRM beperkt? En heb je weinig technische kennis in huis? Dan past HubSpot zeker bij jouw behoeften.
De inbound verkoopmethoden van HubSpot werken fantastisch. Bedrijven groeien en de interne communicatie verbetert. Naar wens breid je het met allerlei betaalde omzet genererende functies uit. Het platform is daarom geschikt voor zowel startende bedrijven als grote internationale holdings.
Het CRM van HubSpot is superoverzichtelijk en flexibel. Het is intuïtief en vrijwel iedereen snapt het gelijk. Handige geautomatiseerde processen helpen jou om je verkoopdoelstellingen te behalen. Zo’n systeem wil bijna iedereen!
Na een professionele implementatie wordt jouw platform gegarandeerd succesvol. Een goede inrichting van je systeem, gebruikersacceptatie en gebruikersdiscipline zijn daarbij troef. Bij de implementatie ligt onze focus daarom op die pijlers.
De afgelopen jaren bedienden wij onze klanten met Maximizer, Teamleader, Microsoft Dynamics 365 en HubSpot. Bijna al onze klanten zijn net zo gecharmeerd van HubSpot als wij. Wij richten ons daarom nu op het succesvolste systeem, namelijk HubSpot.
Een vergelijking:
✔️ Gratis proefversie
✔️ Cloudgebaseerd CRM, installatie op locatie of een combinatie
✔️ Focus op outbound marketing, sales en klantenservice
✔️ Stimuleert persoonlijke betrokkenheid bij klanten en maakt verkoopprocessen efficiënter
❌ Gebruiksvriendelijke intuïtieve interface
❌ Hoge gebruikersacceptatie
✔️ Vervangt losse marketing-, sales- en klantenservicetools
❌ Voordelige implementatie en onderhoud
❌ Snelle implementatie
✔️ Groeit mee met je organisatie
✔️ Eenvoudig koppelen en integreren met externe software (m.u.v. Microsoft producten)
✔️ Uitgebreide geïntegreerde compliance functies
✔️ 360 graden klantbeeld: Welke producten hebben klanten? In welke producten zijn ze geïnteresseerd? Welke problemen hebben ze?
✔️ Blijvend gratis CRM
✔️ Cloudgebaseerd CRM
✔️ Focus op outbound marketing, sales en klantenservice
✔️ Gericht op efficiënt werken, het vergroten van inkomsten en het besparen van geld en tijd
✔️ Gebruiksvriendelijke intuïtieve interface
✔️ Hoge gebruikersacceptatie
✔️ Vervangt losse marketing-, sales- en klantenservicetools
✔️ Voordelige implementatie en onderhoud
✔️ Snelle implementatie
✔️ Groeit mee met je organisatie
✔️ Eenvoudig koppelen en integreren met externe software
✔️ Beperkte geïntegreerde compliance functies
✔️ 360 graden beeld van leads, prospects en klanten. Begeleid leads door hun gehele koopreis naar kansrijke prospects. Registreer alle interactie in je CRM en speel daar automatisch op in.