Deel artikel
HubSpot pakt uit met INBOUND 2020 – Alles wat je moet weten.
door Ellen Prins op 24-9-20 18:23
Het is op moment van schrijven donderdagochtend 24 september, de ochtend na Inbound 2020. Mijn hoofd tolt nog na van alle waardevolle informatie die mijn collega’s en ik de afgelopen twee dagen tot ons hebben genomen. 🤓
Wij zijn natuurlijk super enthousiast en kunnen niet wachten om aan de slag te gaan met onze nieuwe inzichten. Uiteraard delen wij eerst de laatste updates met jullie! Ik neem je mee langs alle belangrijke punten die zijn besproken tijdens HubSpot’s innovatieve online-evenement:
- Alle pijlen op de HubSpot Sales Hub
- Een aangename verrassing bij de HubSpot Marketing Hub
- De ultieme website-ervaring met HubSpot CMS Hub✔
- Wat hebben wij geleerd van Inbound 2020
Van Boston naar online
Heb je gemist wat Inbound 2020 is of wat er speciaal aan is? Voorheen organiseerde HubSpot het grootste marketingevenement in Boston waar duizenden marketeers, verkopers, ondernemers en andere geïnteresseerden van over de hele wereld samenkwamen.
Helaas gaat in 2020 alles anders, maar een innovatief bedrijf zoals HubSpot komt dan met dé oplossing in de vorm van een online-event: Inbound 2020.
Hoe zag dat eruit? We houden het op een bomvolle agenda met verschillende interessante sessies in een online omgeving. Je komt natuurlijk voor de laatste HubSpot-updates en Inbound Marketing inspiratie!
Een kijkje in mijn inbound-agenda!
Alle pijlen op de HubSpot Sales Hub
Samen met Systony’s bekende gezichten Martijn en Maarten heb ik Inbound 2020 gevolgd. Wat ons opviel is dat HubSpot flink aan het investeren is in de HubSpot Sales Hub. Nog meer nieuwe functies en mogelijkheden in deze prachtige tool! Ik licht er een paar voor je uit.
- Custom objects
In HubSpot heb je vier standaard objecten: contacten, bedrijven, deals en tickets. Het kan natuurlijk voorkomen dat dit voor jouw organisatie niet toereikend is.
Dankzij Custom Objects kun je vanaf nu (bijna) alle denkbare gegevens opslaan in HubSpot en voeg je er eenvoudig velden en properties aan toe. Je zet Custom Objects bijvoorbeeld in voor abonnementen, installed base, verzendgegevens of wat je maar nodig hebt. Superhandig voor als je data wilt opslaan die een één-op-meer relatie heeft met de standaard objecten of andere Custom Objects.
Het beste hiervan is dat deze Custom Objects precies hetzelfde werken als de standaard objecten in HubSpot. Dit maakt het maken en beheren eenvoudig en integreer je ze binnen een paar klikken in workflows, e-mails en dashboards.
Een voorbeeld van een Custom Object is het aanmaken van een bepaalde service type.
- Artificial intelligence
Werk sneller en efficiënter! HubSpot maakt je leven als verkoper makkelijker met verbeteringen op gebied van AI. Met de laatste update scant HubSpot automatisch de e-mailhandtekening van een prospect en verzamelt relevante informatie zoals de naam, functietitel en het bedrijf.
Dit bespaart je als verkoper zeker 1 uur en 50 minuten per week. ⏱ Maarten en Martijn werken intensief met de HubSpot Sales Hub en leggen je graag uit hoe je deze functie aanzet. Boek een tijd in hun agenda en ze gaan voor je aan de slag!
- Account Based Marketing
Account Based Marketing (ABM) is de laatste trend waar ik als marketeer warm voor loop. Ik schreef eerder al een blog over wat ABM precies is en het lijkt erop dat de populariteit steeds groter wordt. Yes! 🥳
Hoewel ABM een vorm van marketing is hoort het ook thuis in de Sales Hub. De basis van ABM is namelijk de samenwerking tussen marketing en sales.
Het was al mogelijk om ABM toe te passen in HubSpot, maar de tool hiervoor is nu nog krachtiger in gebruik. Bied een betere gebruikerservaring aan je vastgestelde accounts en krijg beter inzicht in nieuwe opportunity’s. Met de laatste update krijg je een beter overzicht van:
- De status van een project;
- Lopende gesprekken;
- Contactpersonen;
- Verkopers die met het project bezig zijn;
- En nog veel meer!
Zie je hoe overzichtelijk ABM is binnen HubSpot?
- Verkoop voorspellen met de forecasting tool
Nog een nieuwe feature waar je als verkoper gelukkig van wordt. HubSpot introduceert een forecast-functie (op dit moment nog in bèta) om nauwkeurige en up-to-date verkoopprognoses te genereren.
Het managen van je verkopers is hiermee een stuk eenvoudiger en kun je snel bijsturen indien nodig.
🙋♀️Ik kan nog wel even doorschrijven over de nieuwe functies van de HubSpot Sales Hub, maar ik ga nu echt door met de Marketing Hub. Lees hier meer over de vernieuwde HubSpot Sales Hub.
Een aangename verrassing bij de HubSpot Marketing Hub
Met de Marketing Hub is alles begonnen voor HubSpot en is daardoor ook tot in de puntjes doorontwikkeld. Uiteraard is er altijd ruimte voor verbetering en zijn er een aantal dingen veranderd.
- Betaal alleen maar voor de contacten die je nodig hebt. He he.. eindelijk!
We gaan de HubSpot-prijzen aanpassen, want binnenkort betaal je voor de Marketing Hub alleen nog maar voor de contacten die je nodig hebt.
Met HubSpot CRM zijn al je contactpersonen in de database gratis. Breid je uit met de HubSpot Marketing Hub, moest je voorheen vanaf 1000 contactpersonen voor elke additionele 1000 contactpersonen betalen.
Dit was voor veel geïnteresseerden niet erg aantrekkelijk, iets waar HubSpot naar geluisterd heeft.
Binnenkort betaal je alleen voor de marketingcontacten die je nodig hebt en wanneer je ze nodig hebt. Hiermee richt je je budget en tijd op contacten die je daadwerkelijk wilt bereiken en sla je je overige contacten gratis op. ✔
Je kan je contacten maandelijks aanpassen, zodat je flexibel kan reageren op de behoeften van je prospects. Wil je meer weten over de HubSpot Marketing Contacten? Laat het ons weten!
Gebruik alleen de contactpersonen die jij nodig hebt met de HubSpot Marketing Hub
- Multi-Touch revenue attribution
Een ander hot item waar veel aandacht aan werd besteed is revenue attribution. Deze feature is niet helemaal nieuw, maar is gelanceerd in januari 2020. Ik heb er ook al eerder een blog over geschreven over wat het precies inhoudt.
Het is namelijk dé manier om je marketingactiviteiten meetbaar te maken! Bij sommige bedrijven wordt marketing niet altijd serieus genomen omdat het niet direct geld oplevert. Met de attribution reporting tool binnen de HubSpot Marketing Hub zijn deze discussies verleden tijd. 😉
- CRM powered marketing: Personalisatie is key!
Na de afgelopen dagen heb ik de conclusie getrokken dat personalisatie ook steeds belangrijker wordt. We zien dit terug in gepersonaliseerde e-mails, blogartikelen en website content.
Als je al met de HubSpot Marketing Hub werkt weet je dat personalisatie al vergaand mogelijk is. Maar HubSpot gaat nu nog een stapje verder met CRM powered marketing! Oké maar wat is dat dan precies?
Om je content en marketinguitingen effectief te personaliseren heb je natuurlijk data nodig. In je HubSpot CRM vind je veel van deze data zoals de naam, bedrijf et cetera. Dankzij de Custom Objects, waarover ik je al eerder hebt verteld, maak je velden aan met specifieke informatie die van toepassing is op jouw contacten.
Ook dit is een onderwerp waar we graag over blijven praten. Dat kan, maar niet in dit blog! We nodigen je graag eens uit voor een bak koffie (of thee, water, bier, you name it) om te sparren over de mogelijkheden. Plan hier snel een (koffie)afspraak. ☕
Een nieuwe manier van persoonlijke marketing met HubSpot CRM-data
De ultieme website-ervaring met HubSpot CMS Hub✔
HubSpot’s nieuwste tool (en trots) is de HubSpot CMS Hub. Dit is een Content Management Systeem waarmee je zelf snel webpagina’s kan lanceren. Je bouwt in principe je website gewoon binnen het HubSpot-systeem!
Met de CMS Hub focust HubSpot zich op twee hoofddoelen:
- De ervaring voor websiteontwikkelaars verbeteren voor het maken van templates en thema’s;
- De ervaring voor marketeers verbeteren voor het maken van pagina’s en blogartikelen, zonder te coderen.
Als marketeer heb je het volledige beheer over de webpagina’s zonder dat je enige kennis van ingewikkelde codes moet hebben. De pagina’s zet je zelf in elkaar met een drag-and-drop editor in enkele klikken.
Uiteraard heb je de keuze uit verschillende thema’s en templates en optimaliseer je je website direct volgens de laatste SEO-richtlijnen. Een betere online vindbaarheid met HubSpot CMS!
Ik ben in ieder geval laaiend enthousiast over de HubSpot CMS Hub. En dat is geen grap! De tijd zal het leren of we Systony’s nieuwe website ook gaan bouwen in CMS Hub. Mijn voorkeur is bekend…
🎬Om een beter beeld te krijgen van de HubSpot CMS Hub raad ik je aan om de volgende video te bekijken:
Wat hebben wij geleerd van Inbound 2020
Op dit moment hebben we nog niet alle content terug kunnen kijken, maar de sessies die ik met mijn collega’s heb gevolgd hebben ons creatieve brein flink aan het werk gezet.
De afgelopen avonden hebben we al flink gebrainstormd en we gaan vanaf oktober onze ideeën ook gelijk uitvoeren. Zin in!
Toch wil ik nog even snel de belangrijkste inzichten op een rij zetten:
- 👉🏼Je klanten zijn het meest belangrijkst. Zorg ervoor dat alles wat je doet voor hen is;
- 👉🏼E-mailmarketing is niet dood! Jay Schwedelson van Worldata heeft onze ogen geopend en zijn waardevolle inzichten met ons gedeeld;
- 👉🏼Schrijf je online content op de manier zoals je zelf content wilt lezen. Google’s AI is zo geavanceerd, dat het toepassen van SEO-trucjes overbodig wordt. Natuurlijk is het gebruik van bepaalde zoekwoorden nog relevant, maar de uiteindelijke ervaring voor de lezer staat op nummer 1;
- 👉🏼Gebruik neuromarketing om je contacten aan te zetten tot een actie;
- 👉🏼Val op en verdwijn niet in de menigte van andere partijen!
Wij gaan enthousiast aan de slag met onze inzichten en gaan testen met nieuwe functies! Mis niks van de laatste ontwikkelingen en wijzigingen die wij gaan toepassen door je in te schrijven voor onze informatieve e-mails.
Hierin ontvang je onze unieke bevindingen die uit onze eigen onderzoeken komen. Het eerste wat ik ga onderzoeken is het geheim van de beste CTA en welke trucjes wij succesvol met e-mailmarketing in kunnen zetten.
We sluiten af met een sfeerfoto:
Deel artikel
- november 2024 (11)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)