Deel artikel
Account Based Marketing: door COVID-19 belangrijker dan ooit
door Ellen Prins op 21-1-21 17:22
Ik hoef je niet te vertellen dat de COVID-pandemie ons hele leven heeft veranderd. Ook de manier waarop we werken!
Door de 1,5-metersamenleving en ook het thuiswerken ligt de focus nu nog meer dan tevoren op online. De meeste bedrijven hebben dus te maken met een versnelling van het belang van een goede digitale koopervaring.
Dit betekent ook dat er veel ruis en concurrentie online is. Om hierop in te spelen is een gerichte strategie nodig om de aandacht te trekken van je doelgroep.
Er is geen betere manier om dit te doen dan Account Based Marketing!
In eerdere blogs vertelde ik je al meer over Account Based Marketing (ABM). Lees ze hier terug:
Waarom Account Based Marketing (ABM)?
Laten we kijken waarom een ABM-strategie belangrijker is dan ooit tijdens het ‘nieuwe’ normaal.
Hoewel de huidige situatie veel veranderingen met zich meebrengt, zijn er ook een ander dingen die (altijd) hetzelfde blijven.
Zo moet je verkoop- en marketingafdeling altijd perfect op elkaar afgestemd zijn, ook wanneer iedereen thuis werkt.
Met een CRM-systeem verzamel je gegevens die nodig zijn om hoogwaardige accounts te lokaliseren.
Hierdoor kunnen marketing- en verkoopteams deze klantaccounts beter begrijpen en zijn ze intensiever betrokken bij de buyer journey. Het voordeel hiervan? Je biedt gericht gepersonaliseerde content aan klantaccounts die de moeite waard zijn.
Gebruik je huidige klantaccounts voor meer succes
Op dit moment kan het zijn dat jouw organisatie wat minder leads binnenkrijgt dan voorheen. Probeer het beste te maken van je huidige database met klanten. Houd ze betrokken bij jouw bedrijf en misschien is er wel een cross- of upsell mogelijk!
Je kan Account Based Marketing dus inzetten voor je huidige klanten. Zo boost je klantretentie zonder dat je tijd geld weggooit aan het verzamelen van leads die het nu misschien wel te moeilijk hebben om te converteren.
Ok, je moet natuurlijk niet volledig stoppen met je Inbound Marketing activiteiten, maar wat meer focus leggen op belangrijke klantaccounts die voor het oprapen liggen is wel een aanrader.
Start vandaag nog met ABM
Hoe start je ook alweer met ABM? Een uitgebreide uitleg en stappenplan vind je in dit artikel. Ik neem je hier toch nog snel door de basis voor als je (op dit moment) niet alle tijd van de wereld hebt.
Belangrijk bij ABM is een goede basis van data en tools gericht op B2B.
Een goede software helpt je met het volgende:
- Personaliseren van content: Je klantaccounts hebben te maken met verschillende problemen gerelateerd aan COVID-19.
Probeer te achterhalen met beschikbare data waar precies hun pijnpunten zitten. Ga na of ze in een gevoelige sector zitten of misschien heb je ergens gehoord dat ze te maken hebben met terugvallende verkoop.
Breng het in kaart en segmenteer je accounts in verschillende groepen. Deze gesegmenteerde klanten kan je tegelijk benaderen met waardevolle content die hen misschien uit het dal trekken. 👍🏼
- Vorm één team met marketing en sales: een waardevolle bron op gebied van klantdata zorgt er voor dat verkoop en marketing beter samen kan werken dan ooit.
Door een overzichtelijke software als HubSpot te gebruiken ben je altijd op de hoogte en is onderlinge samenwerking optimaal. Corona of niet. 🤝🏼
- Verkort verkoopproces: Door ABM intensief in te zetten komen (potentiële) klanten sneller tot een beslissing om iets (weer) bij je af te nemen. Het beslissingsproces is korter en in je softwaresysteem vind je veel waardevolle data die je kan in zetten tijdens de sales en je klant sneller door de buyer journey heen helpt. 🚀
Account Based Marketing – ga voor HubSpot!
Wij passen Account Based Marketing toe met de tools die HubSpot aanbiedt. Zowel de Sales- als de Marketing Hub geven je toegang tot waardevolle functies die onmisbaar zijn bij een sterke ABM-strategie.
Kijk zelf maar welke functies de software biedt:
We vertellen je graag meer over ABM en de mogelijkheden van HubSpot! Maak een afspraak met één van mijn collega’s en sla je door de pandemie heen met een sterke strategie.
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)