Deel artikel
De laatste ontwikkelingen bij HubSpot | Februari 2022
door Martijn Rijnders op 23-2-22 15:09
Herbruikbare informatie, betere dashboards bij marketingcampagnes, nieuwe API’s en meer. Het ontwikkelingsteam van HubSpot heeft niet stil gezeten. De mogelijkheden van HubSpot zijn al waanzinnig. En iedere dag wordt het platform nog beter. Zelfs wij zijn steeds weer verrast door alle verbeteringen.
Ontdek snel welke mooie nieuwe functies en mogelijkheden er in 2022 bij gekomen zijn!
Meer dan 1.000 standaard apps voor Hutspot
Is jouw favoriete software al aan jouw HubSpot-platform gekoppeld? Inmiddels zijn er meer dan 1.000 standaard apps beschikbaar. Daarmee is het koppelen van andere programma’s en systemen een fluitje van een cent.
En heb je een koppeling die niet beschikbaar is in de HubSpot App Marketplace? Systony is de specialist op het gebied van systeemintegraties. Wij hebben al 36 koppelingen in eigen huis ontwikkeld.
Vertel je het ons als je meer informatie over de maatwerk integraties wilt?
Waar worden jouw klanten enthousiast van?
Maak je gebruik van de HubSpot Marketing Hub? Profiteer dan van de nieuwste slimme rapportagemogelijkheden bij jouw marketingcampagnes.
- Wat heeft er het beste gewerkt?
- Wat heeft de meeste nieuwe contacten opgeleverd?
- Waardoor zijn jouw verkoopdeals precies ontstaan?
- Wat heeft voor de meeste inkomsten gezorgd?
Voeg ‘attribution reporting’ aan jouw marketingcampagnes toe en je krijgt deze nauwkeurige inzichten. Focus je op wat het beste werkt en laat je Return on Investment (ROI) slim groeien!
Nog meer mogelijkheden om te automatiseren bij HubSpot Operations Hub
Apps koppelen, processen automatiseren en CRM-data schoonhouden. Dat zijn de belangrijkste functies van de Operations Hub. Daar gebruik je onder andere workflows voor. Maar er zijn nieuwe mogelijkheden bij gekomen. Wat vind jij van de nieuwe automatische triggers?
Jouw automatische workflows
Met workflows automatiseer je allerlei handmatige taken. Bijvoorbeeld het verzenden van e-mails en het beheren van je klantgegevens.
“Yusuf woont in Rotterdam. Met zijn scooter crost hij graag overal naartoe. Maar deze week ging de accu van zijn scooter kapot. Er zijn meer onderdelen aan vervanging toe. Yusuf denkt erover om een nieuwe scooter te kopen. Hij is vooral geïnteresseerd in de Peugeot Speedfight.”
Tijdens het oriënteren komt Yusuf in jouw webshop terecht. Jouw CRM-systeem ziet aan het IP-adres van Yusuf, dat hij uit Rotterdam komt. Ook registreert jouw CRM-systeem, dat Yusuf in Peugeot Speedfights geïnteresseerd is.“Na 2 dagen komt Yusuf terug op jouw website. De blauw met zwarte Peugeot Speedfight scooter is namelijk in de aanbieding.”
Natuurlijk weet jouw CRM-systeem gelijk, dat Yusuf een terugkerende bezoeker is. Er verschijnt daarom een pop-up in zijn beeldscherm. "Koop nu jouw Peugeot Speedfight scooter. En ontvang 15% korting op een bijpassend slot. Alleen vandaag geldig!”. Zo probeer je Yusuf over de streep te trekken.
Het ‘record’ van Yusuf voldoet dus aan bepaalde criteria. Namelijk ‘op zoek naar scooters’ en ‘Peugeot Speedfight’. Jouw CRM-systeem activeert automatisch de workflow, die bij deze criteria hoort. Deze workflow heb je zelf opgesteld aan de hand van de buyer journeys van jouw persona’s.
Nieuw bij de Operations Hub Professional en Enterprise!
Vanaf nu is het ook mogelijk om terugkomende bedrijfsactiviteiten te automatiseren. Activiteiten die dus los staan van een gebeurtenis van een (toekomstige) klant. Zoals het zoeken naar een Peugeot Speedfight scooter.
Denk bijvoorbeeld aan het opschonen van jouw data. En aan belangrijke herinneringen voor jouw team. Dit noemt HubSpot ‘geplande triggers’.
“Iedere donderdag bespreek je het dashboard van jouw CRM-systeem met jouw team. De dag ervoor wil je daarom automatisch de gegevens opschonen. Zo ga je altijd van de meest actuele data uit!”
“Op de eerste dag van iedere maand wil je taken aanmaken voor jouw team. Zij moeten dan namelijk controleren of er woningen van hypotheekklanten te koop staan. Jouw CRM-systeem zet de taken automatisch klaar.”
Een slimme verbetering van de HubDB-tabellen
Wat zijn HubDB-tabellen?
HubDB is een soort spreadsheet met rijen, kolommen en cellen. Zoals op een tabblad van Excel dus, maar dan in HubSpot. In jouw HubDB-tabellen staan gegevens van jouw klanten.
Wil je iets aan deze gegevens veranderen? Dan hoef je de HubDB-tabel alleen maar even te openen. De gegevens bewerk je namelijk rechtstreeks vanuit jouw online account of jouw HubDB-editor app.
HubDB-tabellen zijn heel handig in HubSpot CRM. We zoomen nu in op de nieuwe mogelijkheden voor de HubSpot CMS Hub. Dus de software waarmee je jouw eigen website in HubSpot bouwt.
HubDB-tabellen en jouw website
HubDB-tabellen gebruik je voor content op jouw website, die automatisch verandert. Je noemt dit dynamische content. De basis hiervoor is de informatie in jouw HubDB-tabellen. Jouw website haalt daar dus de veranderende content vandaan.
Voorbeelden van dynamische content:
- Een evenementenkalender (oude evenementen verdwijnen automatisch
- Een product catalogus
- Een personeelsoverzicht
- Een kennisbank
Nieuwe functie voor HubDB-tabellen
Wijs je jouw HubDB-tabellen toe aan teams of individuele gebruikers? Dan zijn zij de enigen, die ermee kunnen werken. Zo zien gebruikers dus alleen nog de HubDB-tabellen, die voor hen relevant zijn.
Voorheen waren alle HubDB-tabellen voor iedereen zichtbaar. Deze aanpassing maakt de dashboards van teams en individuele gebruikers dus een stuk overzichtelijker.
Deze nieuwe functie is beschikbaar voor CMS Hub Professional en Enterprise klanten. En voor de Marketing Hub Enterprise klanten.
Nog meer mooie aanpassingen van de HubSpot CMS Hub
Wat zijn blokken en secties?
Een websitepagina bestaat uit verschillende blokken. Zo’n blok bestaat bijvoorbeeld uit een afbeelding met wat tekst.
Verplaats je een blok? Dan past het zich automatisch aan jouw ontwerp aan als dat nodig is. Zet je het bijvoorbeeld naast een ander blok neer? Dan ontstaan er automatisch 2 kolommen naast elkaar.
Naast blokken zijn er ook secties. Een sectie bestaat uit gegroepeerde blokken. Deze blokken horen dus bij elkaar. Verplaats je een sectie? Dan verplaats je alle blokken, die bij deze sectie horen. Secties kun je niet naast elkaar zetten. Zij vullen namelijk altijd de hele paginabreedte.
In HubSpot versleep je deze blokken en secties heel makkelijk met de drag & drop functie. Daardoor is het heel eenvoudig om je eigen website te ontwerpen.
Nieuw bij de secties
De inhoud van jouw secties kun je nu makkelijker hergebruiken voor nieuwe secties. Zo bespaar je veel tijd bij het bouwen van jouw website!
Deze functie is voor alle CMS Hub abonnementen beschikbaar. Ook Marketing Hub Professional en Enterprise klanten kunnen er gebruik van maken.
Aangepaste SEO-toolMaak je een websitepagina of blogbericht aan? Dan vul je bij de instellingen altijd de metabeschrijving in. In maximaal 320 tekens (dat was 160 tekens) beschrijf je waar jouw website(pagina) over gaat.
De metabeschrijving komt bij de zoekresultaten in Google te staan. Maar niet altijd, want Google bepaalt zelf wat je te zien krijgt. Soms is het de hele metabeschrijving, maar vaak ook een stukje daarvan. Of jouw metabeschrijving is helemaal niet overgenomen.
Daarbij is het maximaal aantal tekens voor mobiele apparaten een stuk lager. Gemiddeld toont Google 230 tekens van een metabeschrijving. Het is dus verstandig om je daarop te richten.
Vanaf nu vind je de metabeschrijvingen van al jouw websitepagina’s bij jouw SEO-aanbevelingen. Staat de titel van jouw pagina per ongeluk in jouw metabeschrijving? Bevatten pagina’s dezelfde metabeschrijving? Is jouw metabeschrijving te lang? In één oogopslag zie je welke aanpassingen je moet doen.
Deze mooie nieuwe functie is beschikbaar voor Marketing Hub Professional en Enterprise abonnementen. En voor CMS Hub Professional en Enterprise gebruikers.
Het is makkelijker om blogs te vermelden op jouw website
Wil je wat blogs vermelden op jouw websitepagina? Dat is vanaf nu makkelijker. Je blog-sjabloon is nu namelijk ook te verslepen met de drag & drop functie. Een erg fijne verbetering, vinden wij!
Dit is beschikbaar voor Marketing Hub Professional en Enterprise. En voor de HubSpot CMS Hub abonnementen.
Eenvoudiger klanttevredenheidsonderzoek bij de HubSpot Service Hub
Om succesvol te zijn moet je weten hoe jouw klanten over je denken. De HubSpot Service Hub heeft daar een fantastische enquête tool voor.
Vanaf nu is het mogelijk om al jouw ‘enquête vragen’ te bewaren in een soort vragenbank. Maak je een nieuwe vragenlijst aan? Dan selecteer je gewoon jouw bewaarde vragen uit de vragenbank.
Deze functie is speciaal beschikbaar voor Service Hub Professional abonnementen.
Heb je vragen of wil je meer weten over al deze mooie updates? Wij helpen je graag!
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)