Deel artikel
HubSpot en GeoMapper: profiteer van deze krachtige combinatie!
door Floris van Muijen op 5-12-23 14:37
De locaties van je klanten, prospects en leads bekijken en verdelen. Gerichte bellijsten opstellen. De regionale populariteit van producten meten. De marktgroei van je onderneming visualiseren. En makkelijk je routes plannen.
Met de geografische software van GeoMapper kan dat. Het is dan ook een populaire integratie voor HubSpot CRM. In dit blog leg ik je uit waarom je GeoMapper en HubSpot integreert. En wat je met deze integratie kunt.
Waarom integreer je GeoMapper met HubSpot?
Of het nou fysiek of online is. Je koopt eerder wat als een verkoper je begrijpt en met je meedenkt. En met oplossingen komt waar je echt wat aan hebt.
Clara’s auto heeft het begeven. Ze gaat bij verschillende dealers langs om een nieuwe bolide te zoeken. Haar wensen zijn: een degelijke stationwagen met airco. Liefst zo jong mogelijk en met weinig kilometers op de teller. Haar budget bedraagt € 18.000,-. De verkoper van de 1e dealer vindt ze buitengewoon irritant. Hij probeert Clara namelijk een spiksplinternieuwe maar veel te kleine auto aan te smeren.
In dit voorbeeld slaat de verkoper de plank compleet mis. Gelukkig vindt Clara bij een andere dealer een verkoper, die het wél snapt. Met deze dealer gaat ze algauw in zee.
Online is dit contact wel anders dan in een winkel of bij een dealer. Is er nog geen ‘echt’ contact geweest? Dan moet je de wensen, behoeften en uitdagingen interpreteren op basis van data. En daarom is het onwijs belangrijk om een goed (visueel) inzicht in je doelgroep te hebben.
Met GeoMapper voeg je (gevisualiseerde) locatie informatie aan je data in HubSpot toe.
Deze locatie informatie helpt je marketeers en verkopers om verkoopkansen te vinden. Om meer uit het klantenbestand te halen. En om productiever te werken.
Niet alleen voor verkopers en marketeers is de geografische informatie handig. Wat denk je bijvoorbeeld van de zorgsector? Met geografische informatie verwijzen artsen hun cliënten makkelijker door naar de juiste behandellocaties. Verzekeraars brengen de meest risicovolle gebieden voor hun verzekeringen visueel in kaart. En werk je met huis-aan-huis folders? Dan bepaal je makkelijker waar het zin heeft om ze te laten bezorgen. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden.
Wat kun je met de GeoMapper HubSpot integratie?
Zijn HubSpot en GeoMapper geïntegreerd? Dan visualiseer je de data uit HubSpot CRM op kaarten. In HubSpot, dus zónder dat je jouw CRM-systeem verlaat. De softwaresystemen praten namelijk naadloos met elkaar.
Op deze kaarten maak je inzichtelijk waar jouw relaties zich bevinden. Met lijsten zoom je alleen in op de contacten die je wilt zien. Bijvoorbeeld de prospects in een bepaald gebied. Of de prospects die in de laatste fase van het aankooptraject zitten. Of uitsluitend op de laatste leads, die je verworven hebt. En klanten waar al een tijdje geen contact meer mee is geweest.
Hiervoor hoef je alleen maar op kenmerken en eigenschappen in HubSpot te filteren. De resultaten verschijnen vervolgens automatisch op je GeoMapper-kaart.
Dankzij de ‘schetsfunctie’ selecteer je ook rechtstreeks een gebied op jouw online kaarten. De lijsten die je zo met GeoMapper maakt importeer je eenvoudig in HubSpot CRM. Bijvoorbeeld om meer uit je zakenreis te halen. Voor een speciale belronde. Voor een lokale marketingcampagne. Of om de locatie voor een nieuw marketing evenement te bepalen.
Je ziet dus precies waar jouw klanten, prospects en leads zich bevinden. Verkopers en marketeers stemmen hun verkoopactiviteiten hierop af.
Bovendien plannen verkopers hun ritten sneller en efficiënter in GeoMapper. Is het tijd om te vertrekken? Dan ontvangen zij automatisch een routelink om in de Google Maps-app te openen. Supermakkelijk!
Vanuit de contacten en bedrijven in HubSpot CRM krijg je toegang tot GeoMapper. En daar heb je géén aparte login voor nodig.
👉 TIP: Heeft jouw organisatie behoefte aan uitgebreidere routeringsfuncties? Kies dan andere geografische software, zoals Map My Customers of Mapsly.
HubSpot en Geomapper groeien met jouw organisatie mee
Zoals je waarschijnlijk weet is HubSpot CRM gratis. Je breidt het uit met de betaalde functies, die je nodig hebt. Het grote voordeel hiervan is dat je alleen betaalt voor wat je afneemt. Groeit jouw organisatie? Dan neem je gewoon meer betaalde functies af. HubSpot blijft zo dus altijd bij jouw organisatie passen.
GeoMapper heeft een soortgelijk verdienmodel. Tot 100 contacten is het gratis. Wil je meer relaties visualiseren? Dan heb je een betaald abonnement nodig. Per maand of per jaar betaal je een bedrag voor het aantal contacten. Door deze constructie test je makkelijk uit of de tool is wat jouw organisatie zoekt. En als startend of klein bedrijf kun je goedkoop starten. Maar je moet GeoMapper wel eerst aan jouw HubSpot-platform koppelen.
👉 Let op: GeoMapper werkt alleen met HubSpot CRM. Vind je dan geen fijn idee? Kies dan voor andere geografische software.
Heb je een wat grotere organisatie of heeft je organisatie flinke groeiplannen? Dan zijn de functies van GeoMapper misschien te eenvoudig. De tool mist namelijk wat handige functies, die andere geografische softwarepakketten wel hebben.
Denk bijvoorbeeld aan het volgen van je verkopers. De software registreert niet automatisch hun aankomst- en vertrektijden. Ook heb je minder inzicht in hun verkoopactiviteiten (telefoontjes, e-mails, bezoeken, etc.). Bovendien zie je jouw deals niet terug op de kaarten van GeoMapper. Daarnaast zijn de routeringsfuncties redelijk beperkt.
Meer weten over de integratie van HubSpot CRM en Geomapper?
Wil je meer informatie over HubSpot CRM? In combinatie met de geografische software mogelijkheden van GeoMapper? Dan helpen we je daar graag mee. Boek gerust online een vrijblijvende kennismakingsafspraak in onze agenda. Of bekijk hieronder onze HubSpot CRM demo video voor een algemene indruk van de CRM-software.
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)