Deel artikel
HubSpot Marketing Hub – Hoe zit het met marketing contacten?
door Maarten de Wit op 29-3-21 14:53
Ben je een HubSpot Marketing Hub-gebruiker? Maak kennis met marketing contacten. Waar je voorheen met de HubSpot Marketing Hub betaalde voor alle contacten in je database heeft HubSpot vanaf september 2020 het mogelijk gemaakt om een onderscheid te maken tussen marketing- en non-marketing-contacten.
Zo kun je aangeven welke (nieuwe) contacten je wilt gaan benaderen met marketingactiviteiten en kun je overige contacten gewoon opslaan in je HubSpot CRM zonder hier extra voor te hoeven betalen. Handig als je bijvoorbeeld ook je contactpersonen van leveranciers, oud klanten of partners in je CRM-systeem wilt bijhouden.
Let op - contacten die niet staan ingesteld als marketing contact kun je niet benaderen met marketinguitingen zoals marketing e-mails, doorlopen van nurture campagnes of paid advertising op social media of Google. Je kan ze uiteraard wel bereiken met andere e-mails zoals 1-op-1 e-mails, service gerelateerde e-mails en eventueel transactie e-mails.
Hoe stel je marketing contacten in
Je kan marketing contacten handmatig instellen, maar je kan dit ook geautomatiseerd doen.
Zo kan je een workflow aanmaken wanneer een groep bestaande contactpersonen marketing contacten moet worden als deze bijvoorbeeld marketing qualified leads zijn.
Na het invullen van een online webformulier wordt een nieuw contact standaard direct een marketing contact. Dit kan je uiteraard per formulier aanpassen.
Je kunt op elk moment de marketing status van een non-marketing contact wijzigen naar marketing contact. Deze update is per direct actief zodat je deze relaties direct kunt bereiken via de marketingactiviteiten. Zodra je ervoor kiest om marketing contacten terug te zetten naar non-marketing contacten dan gaat dit pas in vanaf de 1e van de volgende kalendermaand. In de tussentijd worden deze dus nog wel meegeteld in je aantal marketing contacten die je in je portaal mag onderhouden.
Overschrijding maximaal aantal marketing contacten
Zodra je jouw maximaal aantal marketing contacten overschrijdt dan val je automatisch in de volgende staffel. Dit verschilt per marketing licentie en ziet er als volgt uit:
Marketing Hub Starter |
Per 1.000 contacten |
Marketing Hub Professional |
Per 5.000 contacten |
Marketing Hub Enterprise |
Per 10.000 contacten |
Wanneer je je maximaal aantal marketing contacten overschrijdt kan je deze pas weer terugbrengen bij een volgende contractupdate.
Houd marketing contacten overzichtelijk in de gaten
Houd overzicht in je marketing contacten met één van de kant-en-klare dashboards die HubSpot ter beschikking heeft.
Hier zie je hoe marketing contacten binnen komen – vullen ze een specifiek formulier in, zitten ze in een workflow of komen ze uit een import?
Door deze cijfers transparant en overzichtelijk te hebben word je nooit verrast door een upgrade van het aantal marketing contacten. 😉
Wil je meer informatie over marketing contacten en de mogelijkheden van HubSpot Marketing Hub? Of heb je hulp nodig bij het omzetten van jouw account naar de nieuwe marketingmethode boek dan een afspraak in de agenda van een van onze adviseurs. We nemen het graag met je door!
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)