Deel artikel
Wanneer is het tijd voor een CRM-update?
door Martijn Rijnders op 28-2-17 10:39
De technische ontwikkeling op het gebied van CRM gaat razendsnel. CRM-ontwikkelaars blijven daarom hun systemen verbeteren en komen geregeld met updates en upgrades. Als CRM-gebruiker is het goed om hiervan op de hoogte te blijven en te volgen welke verbeteringen worden doorgevoerd.
Maar wanneer moet je meegaan met een software-update en wanneer niet? In dit artikel geef ik enkele tips.
Regelmatig onderhoud garandeert de stabiliteit, betrouwbaarheid en performance van je CRM-systeem. Maar updaten gaat (vaak) gepaard met kosten, daarom is het goed om te weten wanneer een update echt nodig is en wanneer niet.
Er zijn een aantal indicaties die je helpen bepalen of je CRM toe is aan een update.
1. Beschik je al over mobiel CRM?
Mobiel CRM is voor veel organisaties niet meer weg te denken. De functie is voornamelijk van belang voor sales en support medewerkers en helpt om informatie van de klant altijd en overal in te zien, te bewerken en te benutten. Mobiele toegang tot het CRM-systeem vergroot de productiviteit van de medewerkers en zal indirect de klanttevredenheid verhogen.
Ga na of je CRM al mobiele toegang heeft en zo niet, of het toegevoegde waarde heeft voor jouw bedrijf.
2. Integratie met social media
Op social media kun je veel informatie vinden over je klanten en prospects, maar ook volgen wat er over jouw organisatie en concurrenten wordt gezegd, welke behoeften en vragen er spelen en snel en adequaat in contact treden met (potentiële) klanten of relaties. Wanneer jouw CRM social media heeft geïntegreerd, dan worden bovenstaande processen verder geautomatiseerd en kun je bepalen welke informatie je opslaat of benut en wat niet.
Kijk of jouw CRM-software geïntegreerd is met social media en zo ja, welke platformen. Pluk je hier de vruchten van of schiet het systeem er in te kort?
3. Integratie met marketingsoftware
Marketing en verkoop, wellicht voor jou twee processen, maar de koper ziet dit als één traject – een traject waarin je hem/haar wil informeren en overtuigen. Door je CRM te koppelen aan marketingsoftware bedien je de ontvanger van het moment van eerste webbezoek tot en met dat deze trouwe klant is. En wel geautomatiseerd op basis van data en een persoonlijke manier van bereiken. Door de koppeling zorg je voor een effectieve en efficiënte samenwerking tussen sales en marketing.
Voorbeelden van marketingsoftware zijn HubSpot, Mailchimp en ClickDimensions.
Wil je weten wat de vele mogelijkheden van CRM zijn en of jouw huidige systeem hieraan voldoet? Of wil je weten waarop je moet letten bij het implementeren van een ideaal CRM-systeem? Download dan onze CRM-checklist!
Meer over HubSpot ontdekken? Bekijk dan:
👉 HubSpot CRM
👉 HubSpot Sales Hub
👉 HubSpot Marketing Hub
👉 HubSpot Service Hub
👉 HubSpot Operations Hub
👉 HubSpot CMS Hub
👉 HubSpot Recruitment
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)