Deel artikel
Wat onderscheidt HubSpot CRM van andere CRM-systemen?
door Ellen Prins op 25-9-18 9:32
Een goed en gratis CRM-systeem, het klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Toch is het waar én is HubSpot CRM een gebruiksvriendelijk en prettig systeem om mee te werken. HubSpot CRM is een gratis basispakket, ideaal voor start-ups en kleine ondernemingen. Ook voor grotere organisaties kan HubSpot CRM een goede match zijn, de mogelijkheden van het CRM-systeem zijn namelijk uit te breiden met diverse Hubs. In dit artikel zet ik op een paar functies op een rij die HubSpot CRM onderscheiden van andere CRM-systemen.
Gratis CRM-systeem
Het grootste onderscheid is uiteraard het prijskaartje. Voor HubSpot CRM betaal je niets, er wordt tevens belooft dat het voor altijd gratis blijft.
HubSpot bestaat uit meerdere krachtige standalone tools. Als je de tools samen gebruikt, vormen ze een onoverwinnelijke combinatie. HubSpot biedt naast CRM ook een Sales Hub, Service Hub, Marketing Hub, Operations Hub en CMS Hub. Ook van deze Hubs is er een gratis versie, wel met beperkte mogelijkheden. Voor de uitgebreide functionaliteiten zijn er diverse betaalde pakketten.
Alle licenties en kosten van HubSpot kun je vinden in dit artikel.
Onbeperkt aantal gebruikers en 1 miljoen contacten
Waar je bij andere CRM-systemen vaak een licentie aanschaft per gebruiker, kan je bij HubSpot CRM gratis een onbeperkt aantal gebruikers aanmaken. Je hoeft je geen zorgen te maken om een beperkt aantal contacten, jouw organisatie kan namelijk gratis 1 miljoen contacten toevoegen in HubSpot CRM.
Zelfs een multinational kan zonder problemen met het gehele bedrijf gebruik maken van HubSpot CRM, zonder te hoeven betalen voor het gebruik van het systeem. Mocht je toch meer contacten nodig hebben, dan is het mogelijk om tegen betaling het aantal contacten uit te breiden.
Klik hier voor de gratis HubSpot CRM demo video
Gezamenlijke database voor contacten
CRM draait om het beheer van contacten. HubSpot CRM stelt je in staat om meer uit contactinformatie te halen. Met de Marketing Hub kan je waardevolle leads generen. Deze leads worden automatisch in de contactdatabase geplaatst, wanneer deze marketing qualified of sales qualified zijn. Je hoeft dus niet zelf leads over te zetten, dit wordt geheel automatisch gedaan. Tevens krijg je een melding wanneer een lead is toegevoegd, zodat de salesafdeling altijd overzicht houdt op nieuwe leads.
HubSpot CRM vult automatisch gegevens aan
Je bespaart tijd door de slimme functionaliteiten van HubSpot CRM. Wanneer een nieuw contact of bedrijf wordt ingevoerd, vult het systeem zelf gegevens aan. Deze gegevens komen vanuit een grote bedrijfsdatabase met informatie van meer dan 17 miljoen bedrijven. Zo kunnen bijvoorbeeld bedrijfsadressen en -telefoonnummers automatisch worden toegevoegd.
Tevens kunnen er automatisch social media profielen aan contacten worden toegevoegd. Op die manier kan je een completer beeld krijgen van jouw contacten.
Koppeling met onder andere Gmail, Office365 en Outlook
HubSpot CRM biedt standaard een koppeling met Gmail en Outlook. Alle e-mails die je stuurt of ontvangt kunnen automatisch worden opgeslagen bij het contactpersoon. Je hoeft nooit meer handmatig mails in te voeren. Bij andere mailboxen kan je door middel van een bcc-mailadres alsnog automatisch de e-mails in HubSpot CRM archiveren.
Wanneer je de Sales Hub van HubSpot gebruikt, dan zijn er extensies beschikbaar voor de koppelingen. Deze zijn beschikbaar voor Gmail, Outlook en Office365. Hiermee kan je al het e-mailverkeer tracken en templates gebruiken in je mailbox.
Archiveer automatisch alle communicatie met contacten
HubSpot CRM kan niet alleen automatisch e-mailwisselingen opslaan, maar kan ook telefoongesprekken archiveren. Het is zelfs mogelijk om telefoongesprekken te voeren vanuit het systeem. Indien gewenst kunnen hier complete opnames van worden opgeslagen, het opslaan van fragmenten is ook een mogelijkheid.
Per contact wordt er een volledige tijdlijn van contactmomenten getoond. Hier kunnen gespreksnotities worden toegevoegd voor extra informatie. Als je HubSpot CRM uitbreidt met Sales Hub Enterprise kunnen er zelfs automatisch transcripten van telefoongesprekken worden gemaakt en toegevoegd.
Dashboards
Stel zelf dasboard samen om altijd overzicht te hebben van alle gegevens waar jij zicht op wil hebben. Bij de dashboards kan je instellen welke gegevens getoond moeten worden, maar ook over welke periode. Wil je bijvoorbeeld alle nieuwe sales qualified leads van deze maand zien of bijvoorbeeld alle openstaande deals?
Alle mogelijkheden
Naast deze functies biedt HubSpot CRM veel meer mogelijkheden. Vraag direct een gratis account aan of denkt wat de HubSpot Growth Suite voor jouw organisatie kan betekenen. Wij bieden je daarnaast een gratis adviesgesprek aan, om je voor te bereiden voor een succesvolle implementatie.
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)