Deel artikel
De beste klantervaringen met deze HubSpot WooCommerce webshoptools
door Maarten de Wit op 29-3-22 14:00
“Het was haar eindelijk gelukt! Zo blij was ze. Emma had een mooi paar schoenen gezien. Ze wilde het persé hebben, maar het was overal uitverkocht in maat 39. Na een paar avonden zoeken had ze het eindelijk bij deze webshop gevonden.
Maar wat een ellende! Het afrekenproces haperde en Emma kreeg haar bestelling er niet doorheen. Gefrustreerd liet ze haar winkelwagen met de mooiste schoenen achter. Emma baalt echt als een stekker. Bij deze webwinkel komt ze nooit meer terug.”
Emma heeft een hele slechte klantervaring opgedaan bij deze webshop. De volgende keer gaat ze naar de concurrent. En erger nog……… er is een grote kans, dat ze haar frustratie met anderen deelt. Tijdens een feestje met haar vriendinnen bijvoorbeeld en op haar sociale media. Eén zo’n online negatieve klantervaring kan jouw organisatie veel reputatieschade opleveren!
Hoe belangrijk zijn goede klantervaringen eigenlijk?
“60% van de klanten vertrouwt de beoordelingen van vrienden, familie en andere klanten.”
“Hebben consumenten een slechte klantervaring? Maar liefst 89% stapt over naar de concurrent!”
“Bedrijven die zich op klantervaringen richten zien hun omzet met zo’n 80% stijgen.”
“86% van de klanten wil meer betalen als dit een betere klantervaring oplevert.”
“73% van de klanten vindt een goede klantervaring belangrijk bij een aankoopbeslissing.”
Hebben klanten een negatieve klantervaring? Dat is niet best! Zo’n 13% van deze mensen deelt deze ervaring met meer dan 15 anderen! Maar zijn klanten echt tevreden over jouw organisatie? Dan belonen ze jou daarvoor. Zo’n 72% mensen deelt een positieve ervaring met minimaal 6 andere mensen!
Dit zijn wat uitkomsten van een onderzoek van TechJury. De conclusie van het onderzoek is helder. Wil je de concurrentie verslaan? Dan moet je voor goede klantervaringen zorgen. Maar hoe doe je dat?
Wat zorgt voor een goede klantervaring?
Positieve klantervaringen zijn tegenwoordig dus heel erg belangrijk. Klanten verwachten zelfs, dat je ze goed bedient! Goede gebruikerservaringen zorgen ook voor tevreden en loyale klanten. Wil je een organisatie laten groeien? Dan moet je klantenservice dus picobello in orde zijn.
Voor het creëren van goede klantervaringen is wel wat nodig:
- Consumenten verwachten, dat ze op verschillende manieren met jou kunnen communiceren. Bijvoorbeeld via e-mail, telefoon, sociale media en chatbots.
- Hebben consumenten een vraag of een probleem? Dan willen ze snel een antwoord en/of een oplossing. Het is dus belangrijk dat je goed bereikbaar bent en snel reageert.
- Een website moet super functioneren op allerlei soorten computers, zoals laptops, tablets en mobiele telefoons. Het is erg belangrijk, dat jouw website snel is en overal goed op werkt.
- Het aankoopproces moet simpel en makkelijk gaan. Verloopt het aankoopproces moeilijk? Dan laten consumenten hun volle winkelwagentje in jouw webshop achter.
- Consumenten willen op een vriendelijke en behulpzame manier geholpen worden. Service is troef!
Wil je dus bouwen aan een klantenbestand met loyale en tevreden klanten? Dan moet je goed met jouw klanten omgaan. En je moet voor fantastische klantervaringen zorgen. Lukt jou dat? Dan heb je een uitstekende basis om jouw organisatie te laten groeien.
HubSpot WooCommerce webshop-tools om fantastische klantervaringen te creëren
HubSpot doet er alles aan om jou te helpen bij het creëren van fantastische klantervaringen. In dit blog zoomen we in op twee handige WooCommerce webshoptools.
Ben je een fan van marketing automation? Dan vind je deze Woocommerce tools vast geweldig!
Speel slim in op het gedrag van jouw webshopklanten met de WooCommerce Addon
“Laten klanten hun volle winkelwagentjes achter in jouw webshop? Met de WooCommerce Addon zie je dat gelijk!”
Koppel je jouw Woocommerce webshop aan jouw HubSpot-platform? De slimme automatische processen helpen jou dan om fantastische klantervaringen te creëren. Je hebt namelijk precies in de gaten wat er gebeurt.
Hoe is jouw website gebruikt? Wie laat er een vol winkelwagentje achter? En wat zat erin? Met de WooCommerce Addon weet je het allemaal! Je analyseert het koopgedrag en maakt het winkelen nog makkelijker! Misschien kun je er zelfs voor zorgen dat jouw klanten meer of duurdere producten kopen?
Met data Sync van de Operations Hub synchroniseer je automatisch allerlei data. Bijvoorbeeld alle gegevens van gebruikers, bestellingen en producten. Al deze gegevens vind je terug in jouw allround CRM-systeem.
Zo leer je veel over het gedrag van jouw klanten. De content voor individuele klanten kun je steeds persoonlijker maken. Bijvoorbeeld producten die je mee wilt verkopen. Of andere producten, die net iets duurder zijn.
Je brengt precies onder de aandacht waar jouw klanten naar op zoek zijn. Hoe gaaf is dat?! Misschien wil je wel een e-mail nasturen om de klant te herinneren aan het winkelwagentje? Of om te vragen of de aankoop goed bevalt?
Je krijgt zo bovendien veel meer data voor de statistieken in jouw HubSpot CRM. Je weet snel welke trends er zijn en hoe je daar het beste op inspeelt.
Stuur geautomatiseerd persoonlijke kortingen naar jouw klanten
Verleid je jouw webshop-klanten wel eens met kortingsacties? De ‘HubSpot Kortingenapp' maakt automatisch persoonlijke kortingen voor jouw klanten aan!
6 Pluspunten van de kortingenapp:
- De app is simpel in gebruik.
- Verstuur automatische kortingscodes naar jouw klanten (met de workflows van HubSpot).
- Trek meer aandacht en voeg wat persoonlijke informatie toe, zoals een naam.
- Maak zoveel geautomatiseerde kortingsvouchers aan als je wilt.
- Stem de korting af op het winkelgedrag van jouw klanten. Zo kopen ze sneller wat bij jou!
- Natuurlijk is de app gesynchroniseerd met jouw HubSpot-platform. Je ziet alle informatie dus in jouw CRM terug.
Met kortingen kopen klanten vaak meer dan ze eigenlijk van plan waren. Jouw klanten worden er blij van. Je geeft ze namelijk het gevoel, dat ze een goede deal sluiten. Bovendien leer je steeds meer over het gedrag van jouw klanten. Je weet precies welke kortingen werken. Met deze app vergroot je de sales van jouw webshop gegarandeerd!
Hoe vergroot je de omzet van jouw webshop met HubSpot?
We leggen je dat graag uit in een persoonlijk gesprek. Laten we gauw kennismaken!
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)