HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

De laatste HubSpot ontwikkelingen | december 2022

De laatste HubSpot ontwikkelingen december 2022

De afgelopen weken heeft HubSpot weer mooie verbeteringen doorgevoerd. Bijvoorbeeld functionaliteiten om de kwaliteit van je data makkelijker hoog te houden. Verbeterde online rapportages op maat. Tools om je verkopen nog nauwkeuriger te voorspellen. En om klantrelevante producten uit je webshop op te nemen in je marketing e-mails. De belangrijkste updates vind je hieronder:

Nieuw: importeer de gegevens van je verkoopactiviteiten in HubSpot.
Betere datakwaliteit dankzij eigendomsvalidaties.
Aanbevelingen voor automatisering van gegevenskwaliteit.
Betere logboeken voor HubSpot Administrators.
Product aanbevelingen in marketing e-mails.
Nauwkeurige verkoopvoorspellingen met behulp van de prognosetool.
Verbeterde custom rapportages.
Meer weten?

Nieuw: importeer de gegevens van je verkoopactiviteiten in HubSpot

Stap je van je oude CRM-systeem over naar HubSpot? Dan wil je jouw belangrijkste verkoopgegevens natuurlijk bewaren. Je oude notities kon je al eenvoudig overzetten. Verkoop meetings, e-mails, telefoontjes en taken zijn daar nu bij gekomen. Je koppelt deze verkoopactiviteiten direct aan de objecten van je records.

Waarom is dit handig? In jouw CRM-systeem volg je al jouw records. Van individuele consumenten tot B2B-relaties en deals. HubSpot registreert daarbij alle touchpunten met jouw organisatie. En zo ontstaat er een 360° klantbeeld. Ideaal, want hoe kun je jouw klanten nog beter bedienen?

De klantgeschiedenis is hier natuurlijk belangrijk bij. Wanneer heb je jouw relaties voor het laatst gesproken? Zijn alle verkooptaken afgehandeld? Welke afspraken zijn er precies gemaakt? Gelukkig hoef je deze gegevens nu niet meer handmatig over te nemen. Deze update scheelt je dan ook een boel tijd en moeite!

Betere datakwaliteit dankzij eigendomsvalidaties

We hameren er altijd op: let goed op de kwaliteit van je data. Houdt de data overal op dezelfde manier bij. En zorg dat de gegevens in jouw CRM-systeem schoon blijven. Deze data is immers de basis van je gehele bedrijfsvoering!

Met eigenschapsvalidaties maak je regels voor bepaalde eigenschappen in je records. Deze regels bepalen wat jouw CRM-gebruikers wel en niet kunnen opslaan. Dankzij deze update heb je dus meer grip op wat er ingevoerd wordt. Het resultaat? Betere data!

Eigendomsvalidaties zijn in bèta beschikbaar voor alle gratis en betaalde HubSpot Operations Hub klanten.

Aanbevelingen voor automatisering van gegevenskwaliteit

Kleine opmaak- en taalfoutjes kunnen grote gevolgen hebben. Kijk maar eens naar dit voorbeeld:

Boaz voert een nieuwe klant op: Aannemer Jansen. Zijn contactpersoon bij Aannemer Jansen is de directeur. Hoe neemt Boaz deze functietitel op in het CRM-systeem? Als directeur, als algemeen directeur, als CEO of als Chief Executive Officer? En welke functieomschrijving staat er bij andere B2B-klanten in het CRM-systeem?

Als je gaat filteren is het handig als je overal dezelfde term gebruikt. Anders zie je namelijk makkelijk contacten en verkoopkansen over het hoofd! Stel dat je kiest voor ‘Chief Executive Officer’, maar je plaatst een spatie teveel. Ook dan kun je niet goed filteren in je CRM-systeem. Daarom is het zo ontzettend belangrijk, dat je de data overal hetzelfde invoert.

De HubSpot Operations Hub corrigeert automatisch kleine taalfoutjes voor je. Dit regel je met speciale workflows. HubSpot kan je ook aanbevelingen doen voor het oplossen van opmaakfoutjes. Accepteer je deze aanbevelingen? Dan ruimt jouw database de ‘troep’ automatisch voor je op. Makkelijk toch?! De aanbevelingen zijn al mogelijk bij de Operations Hub Starter licentie.

Dankzij de HubSpot Operations Hub houd je jouw data dus makkelijker schoon! Je bent minder tijd kwijt aan het handmatig herstellen van je gegevensfouten. Aanbevelingen voor automatisering van gegevenskwaliteit zijn in bèta beschikbaar voor alle Operations Hub Professional en Enterprise klanten.

Betere logboeken voor HubSpot Administrators

HubSpot heeft de login- en beveiligingslogboeken verbeterd voor ‘superadministrators’. Voortaan zien zij in één oogopslag:

  • Wie een HubSpot-gebruiker heeft verwijderd.
  • Wie een integratie heeft geïnstalleerd.
  • Wanneer een HubSpot-gebruiker voor het laatst heeft ingelogd en waar vandaan.

Beveligingsactiviteiten - HubSpot ontwikkelingen december 2022

Het is trouwens ook mogelijk om de geschiedenis van accountactiviteit te exporteren. Zo monitor je bijvoorbeeld wanneer gebruikers het afgelopen jaar hebben ingelogd. Of welke content er de laatste 90 dagen in je HubSpot-platform is aangepast. Zoals websitepagina’s, landingspagina’s, blogs, en marketing e-mails.

Wil je hier meer over weten? Neem dan contact op met onze support afdeling.

Product aanbevelingen in marketing e-mails

Stel dat een klant in jouw webshop een vol winkelwagentje achterlaat. Of dat je wat producten onder de aandacht wilt brengen. Dan kun je een product- of verlaten winkelwagenmodule aan jouw marketing e-mails toevoegen. Deze product aanbevelingen moeten natuurlijk wel relevant zijn. Anders is de kans groot dat de ontvanger jouw marketing e-mail gelijk weggooit. Een gemiste kans!

HubSpot helpt je om klantrelevante producten op te nemen in jouw marketing e-mails. Je kunt hierbij kiezen uit 4 filtermogelijkheden:

  • BestsellersAfbeelding Product aanbevelingen in marketing emails
  • Nieuwste producten
  • Prijs (hoog naar laag)
  • Prijs (laag naar hoog)

Om hiervan gebruik te maken heb je een product bibliotheek in je HubSpot-platform nodig. Ook kun je een Shopify-account koppelen om een ‘verlaten winkelwagen e-mail’ te versturen. Product aanbevelingen in marketing e-mails zijn beschikbaar voor klanten met een Marketing Hub Professional of Enterprise licentie.

Nauwkeurige verkoopvoorspellingen met behulp van de prognosetool

Bereikt jouw verkoopteam de doelen die zijn afgesproken? Dankzij de dealfasen van de prognosetool voorspel je makkelijker je inkomsten. Je kunt de deals hierbij zelfs groeperen op basis van categorieën. Hierdoor is het nóg makkelijker om jouw forecast bij te stellen als dat nodig is. Tegelijkertijd heb je een goed beeld van hoe het met jouw verkoopproces gaat.

Voer je regelmatig gesprekken met jouw verkopers om hun omzetdoelstellingen te bespreken? Dan is de prognosetool een erg handig hulpmiddel! Je kunt omzetrapportages bekijken voor gebruikers met een Sales Hub of Service Hub Professional of Enterprise licentie.

HubSpot heeft enkele verbeteringen doorgevoerd aan de mogelijkheden voor prognoses en dealbeheer. Zo is er een nieuwe doelen-app en kun je nu teamdoelen instellen. Ook zijn de mogelijkheden voor individuele verkopers verbeterd. De verbeteringen verschillen per licentie. Wil je er meer over weten? Neem dan contact op met onze servicedesk!

Afbeelding bij verbeterde prognosetool van HubSpot

Verbeterde custom rapportages

Zoals je waarschijnlijk weet kun je in HubSpot kiezen tussen standaard en custom rapportages. Custom rapportages zijn rapportages op maat. Onlangs heeft HubSpot verbeteringen doorgevoerd aan de Custom Report Builder. Hierdoor zijn onder andere scatterplots (een spreidingsgrafiek- of diagram), draaitabellen en KPI-vergelijkingen mogelijk. Zo krijg je dus nog meer inzicht in jouw (toekomstige) klanten!

De Custom Report Builder is beschikbaar voor alle Professional- en Enterprise-accounts in de Sales, Service, Operations en Marketing Hub.

Afbeelding bij verbeterde custom rapportages in HubSpot

Meer weten?

Wil je meer weten over de deze functies? Wij staan klaar om je vragen te beantwoorden. Plan gerust zelf een afspraak in onze agenda als je dat wilt. Je kiest hierbij zelf een tijdstip waarop het jou uitkomt.

New call-to-action

 

Ontvang updates per email