HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

De laatste HubSpot updates | juli 2024

De laatste HubSpot updates | juli 2024
5:58

De laatste HubSpot updates juli 2024

sunIn de zomer is het altijd wat rustiger wat betreft de updates van HubSpot. Desalniettemin hebben we een aantal interessante updates voor je geselecteerd.

Dit zijn de 12 beste HubSpot updates van juli 2024:

1. Servicetickets in de helpdesktool
2. Pipeline-rules voor deals en tickets
3. Gediskwalificeerde leads
4. API voor je calls-to-action (CTA’s)
5. Participant State API voor marketingevenementen
6. Slimme statistiekenkaart voor CRM-records
7. Voorspellende dealscores op iOS en Android
8. Apps in HubSpot-workflows
9. Automation Analytics
10. Gepersonaliseerde zoekresultaten voor bedrijven
11. Meldingen met geluiden
12. Campagnebudgetten

1. Servicetickets in de helpdesktool

Helpdesk Workspace in HubSpot
In de helpdesktool komen je ticketsysteem en je Conversations Inbox samen. Wil je alleen je eigen servicetickets in de helpdesktool zien? Dan stel je dat met de ‘aangepaste weergave functie’ (dynamische weergave) in. Voor deze update heb je een Service Hub Pro+ licentie (met een Service Seat) nodig. 

2. Pipeline-rules voor deals en tickets

Dankzij de nieuwe ‘Pipeline rules’ functie krijg je meer controle over je deal- en ticketpijplijnen. Met gedetailleerde regels pas je voortaan namelijk allerlei beperkingen aan. Zoals:

  • Nieuwe records aanmaken.
  • Fasen overslaan.
  • Achterwaartse bewegingen in specifieke pijplijnfasen.

Pipeline-rules voor deals bestonden overigens al. De pipeline-rules voor tickets zijn nieuw. Voor de ticket pipeline-rules heb je de Service Hub Pro+ nodig. Voor de deal pipeline-rules heb je een Sales hub Pro+ licentie nodig.

3. Gediskwalificeerde leads

Zodra je een lead diskwalificeert. Bijvoorbeeld omdat de lead aangeeft dat de timing slecht is. Of omdat er budgettaire beperkingen zijn. Dan diskwalificeer je deze lead waarschijnlijk.

Maar misschien wil je deze lead op een later moment toch nog eens polsen. Voortaan kun je daarvoor een automatische follow-up-taak aanzetten. Bijvoorbeeld om over een half jaar weer contact op te nemen. Voor deze update heb je een Sales Hub Pro+ licentie nodig.

4. API voor je calls-to-action (CTA’s)

Met de nieuwe CTA-API biedt je jouw websitebezoekers een nog persoonlijkere bezoekerservaring. De API ondersteunt onder andere Single Page Applications (SPA’s). Waardoor je meer controle over de knoppen en pop-ups op je website hebt. Om hiervan te profiteren moeten je CTA’s met de nieuwe CTA-editor gecreëerd zijn. Daarnaast heb je een Content Hub en/of Marketing Hub Starter+ licentie nodig.

Nieuwe call-to-action

5. Participant State API voor marketingevenementen

Deze nieuwe API geeft je inzicht in de deelnemersdata van je marketing evenementen. Onder andere door de ‘no shows’ te monitoren en de betrokkenheid te volgen. Beschikbaar voor alle hubs en licenties.

6. Slimme statistiekenkaart voor CRM-records

Customization kaarten voor je CRM-records in HubSpot

Met de nieuwe statistiekenkaart maak je jouw eigen statistieken voor je CRM-recordpagina’s. Zo volg je bijvoorbeeld makkelijker de pijplijnstatus van specifieke (individuele) records. Of wat het gemiddelde aantal dagen is voordat je een deal sluit. Deze update geldt voor alle updates en licenties. 

Andere aanpasbare kaarten voor in de middelste recordkolom zijn: 

  • Associatietabellen met een overzicht van gekoppelde records. Inclusief bepaalde recordeigenschappen.
  • Lijsten met associatielabels: de gekoppelde records zijn geordend op het toegewezen associatielabel.
  • Lijsten met associatie eigenschappen: maximaal 24 bewerkbare eigenschappen van gekoppelde records, die je kunt filteren en sorteren.
  • Gegevensmarkeringen: de waarden van maximaal 4 objecteigenschappen.
  • Eigenschappenlijst met maximaal 24 bewerkbare eigenschappen.
  • Objectrapport dat automatisch bepaalde recordgegevens filtert.
  • Stage tracker waarmee je de recordvoortgang in een proces inzichtelijk maakt. Bijvoorbeeld de levenscyclusfasen van contacten en bedrijven. Of de pijplijnvoortgang van deals, tickets en aangepaste objecten. Daarnaast maak je met deze kaart berekende eigenschapswaarden in fasen inzichtelijk. Bijvoorbeeld de tijd die in de fasen is doorgebracht.
  • Activiteitentotalen: het totale aantal inkomende en uitgaande recordactiviteiten.

7. Voorspellende dealscores op iOS en Android

Hoe groot is de kans dat je een deal sluit? Ook op je smartphone heb je dat nu inzichtelijk met de AI-aangedreven voorspellende dealscorefunctie. Beschikbaar voor alle Sales Hub Pro+ klanten. 

8. Apps in HubSpot-workflows

Vanuit HubSpot heb je nu toegang tot apps, die met je workflows kunnen 'praten'. Hierdoor integreer je jouw externe tools sneller in je workflows. Een handige update voor alle hubs en licenties.

9. Automation Analytics

Automation Analytics is een efficiënte manier om je geautomatiseerde bedrijfsprocessen in HubSpot te beoordelen. Met deze workflow-rapportage krijg je namelijk een uitgebreid overzicht van al je automatiseringen. Waarmee je verbeterpunten ontdekt, prestaties volgt en je activiteiten beter stroomlijnt.

Denk bijvoorbeeld aan wijzigingen in inschrijvingspercentages van records. En vergelijkingen van inschrijvingen bij specifieke workflows. Voor deze update heb je een Enterprise licentie met een workflow-abonnement nodig. 

10. Gepersonaliseerde zoekresultaten voor bedrijven

Voortaan geef je in HubSpot prioriteit aan de bedrijven waarmee je het meeste communiceert. Zodat de relevantste bedrijven automatisch bovenaan je zoekresultaten verschijnen. Beschikbaar voor alle hubs en licenties. 

11. Meldingen met geluiden

Je kunt nu uit 6 standaardgeluiden voor je meldingen kiezen. De geluiden hebben verschillende lengtes en tonen, zodat je ze gemakkelijk herkent. Je stelt hiermee bijvoorbeeld verschillende geluiden voor meldingen over formulieren, chats, e-mails en taken in. 

12. Campagnebudgetten

Zet je een marketingcampagne met je Marketing Hub Pro+ licentie op? Dan synchroniseert het campagnebudget met de bijbehorende advertenties. Zodat je alle campagnebedragen nauwkeurig kunt bijhouden.

Op het tabblad ‘Campagnes’ vind je onder andere de volgende details:

  • De namen van je advertentiecampagnes.
  • Advertentiebeschrijvingen.
  • Advertentiebudgetten en -uitgaven.

Heb je vragen over deze updates? Of wil je iets anders over HubSpot weten? Onze HubSpot-experts helpen je graag verder!
 
Nieuwe call-to-action
 

Ontvang updates per email