Deel artikel
Hoe maak je een populaire website met de marketingtools van HubSpot?
door Andrea van Witteloostuijn op 13-7-23 10:06
Je hebt een prachtige website met dynamische content gemaakt. Alle website elementen erop kloppen. Je bent er dan ook reuzetrots op. Alleen hoe maak je jouw website goed vindbaar in de zoekmachines? Hoe optimaliseer je de content op je website? En hoe genereer je er zoveel mogelijk leads en klanten mee?
Een populaire website heb je niet zomaar. Je moet er wel wat voor doen. HubSpot bevat alle marketingtools, die je hiervoor nodig hebt. In dit blog vertel ik je hoe je hiermee een populaire website maakt.
➜ Een populaire website maken ✅
➜ Je website promoten met de marketingtools van HubSpot 🔊
➜ Website thema’s
➜ Blogs
➜ Landingspagina’s
➜ Gepersonaliseerde dynamische content
➜ SEO-tool
➜ CTA’s en formulieren
➜ A/B-test
➜ Sociale media tool
➜ Advertentietool
➜ Kennisbank
➜ Workflows
➜ Integraties
➜ Ook een populaire website met de marketingtools van HubSpot maken?🙋
Een populaire website maken ✅
Een website kun je pas populair maken als die aan belangrijke eisen voldoet. Het fundament van je website moet dus goed zijn. Hoe je jouw website ook vormgeeft. Belangrijke elementen zijn bijvoorbeeld:
Hoe kom je over?
Is er een duidelijke merkidentiteit? Gebruik je frisse kleuren? Zijn de teksten vlot geschreven? Gebruik je uitnodigende afbeeldingen en video’s? Kunnen mensen snel een goed beeld van je organisatie vormen?
Is je website duidelijk en overzichtelijk?
Zien je websitebezoekers in 1 oogopslag wat je biedt? Is je content duidelijk en goed gestructureerd? Navigeren websitebezoekers makkelijk door je website heen? Vinden ze makkelijk wat ze zoeken?
Hoe is je tone-of-voice?
Spreek je jouw websitebezoekers met ‘u’ of ‘je’ aan? Past je schrijfstijl bij je branche, je bedrijfscultuur en je doelgroep?
Straal je autoriteit uit?
Deel je jouw keurmerken en certificeringen? Laat je met jouw content zien dat je kennis van zaken hebt? En straal je hiermee voldoende vertrouwen uit? Bijvoorbeeld door:
- Ideeën te delen
- Webinars te geven
- Blogs te schrijven
- Video’s te publiceren
- Projecten te laten zien
- Reviews van klanten te delen
Creëer je verbinding?
Wat bied je jouw websitebezoekers? Staan je websitebezoekers centraal op je website in plaats van jouw organisatie? Nodigt je website uit om te verbinden en gegevens achter te laten? Beschik je bijvoorbeeld over uitnodigende landingspagina’s met slimme formulieren en CTA’s (calls-to-action)? En staan deze op de juiste plek?
Kortom: laat je goed zien wie je bent en dat je weet waar je het over hebt? Geeft datgene wat je uitstraalt genoeg vertrouwen? En nodigt je website uit om te reageren? Er is werk aan de winkel als dit niet het geval is!
👉 TIP: Met het Content Management Systeem (CMS) van HubSpot zet je zelf snel een professionele website in elkaar. Je website maakt daarna automatisch gebruik van de bijbehorende CRM-software. Wat het voordeel hiervan is? Je kunt dynamische datagedreven content tonen! HubSpot CRM aan een ander CMS koppelen kan ook. Bijvoorbeeld Wordpress, Drupal en Joomla. Je mogelijkheden zijn dan alleen wat minder uitgebreid.
In de video hieronder vertelt Martijn je over de voordelen van HubSpot CMS Hub💡:
Je website promoten met de marketingtools van HubSpot 🔊
Heb je een mooie professionele website met Hubspot gebouwd? Of je CRM-software aan een ander websiteprogramma gekoppeld? Dan wil je natuurlijk graag gevonden worden met je website. De all-in-one CRM-software bevat verschillende marketingtools om je hierbij te helpen.
Website thema’s
Voor een website in HubSpot heb je géén webdesigner nodig. Je hoeft alleen maar een gebruiksklaar thema te kiezen. Vervolgens maak je die op in je eigen huisstijl. Supermakkelijk!
Je zet je websitepagina’s eenvoudig klaar in een testomgeving. Met 1 druk op de knop publiceer je vervolgens de pagina’s die live moeten. In bulk als je dat wilt.
Moet je nieuwe websitepagina of blog nog niet meteen live? Geen probleem. Je plant de livegang gewoon in met je website planner. Via je CRM-software kun je zelfs de toestemming voor livegang van je manager regelen.
Bovendien is je website responsive. Het maakt dus niet uit met welk apparaat iemand jouw website bezoekt. Met HubSpot CMS Hub ziet jouw website er altijd prachtig uit. Of het nou op een smartphone, laptop of tablet is.
Daarnaast stel je makkelijk je ‘redirects’ in om pagina-errors te voorkomen. Zelfs in bulk als je dat wilt. Je hebt zo geen last meer van frustrerende 404-pagina’s (een probleem dat op veel websites voorkomt).
👉 TIP: Weet je dat je in HubSpot eenvoudig meerdere taalvarianten van je website maakt?
Blogs
Bevat jouw website maar een paar websitepagina’s? Dan is de kans groot dat je doelgroep jou niet vindt. Je hebt content nodig. Veel content.
Bloggen is een fantastische manier om meer webverkeer aan te trekken. Je focust je hierbij op de meest interessante onderwerpen voor je doelgroepen. En je laat zien dat je een expert in jouw vakgebied bent.
Met bloggen vergroot je bovendien jouw geloofwaardigheid. Vooral als de inhoud van je blogs leerzaam en waardevol is.
👉 TIP: Onderzoek eerst met welke zoekwoorden je de meeste kans maakt om gevonden te worden. HubSpot beschikt over een handige zoekwoordentool hiervoor. En heb je weinig tijd om regelmatig een nieuw blog te schrijven? Misschien is de AI Content Assistant van HubSpot dan iets voor jou?
Landingspagina’s
Landingspagina’s zijn de websitepagina’s, die je voor conversie inricht. Het doel is om je websitebezoekers er iets op te laten doen. Zoals een e-book downloaden en contactgegevens achterlaten. Landingspagina’s zijn daarom superbelangrijk voor je leadgeneratie.
Uitnodigende calls-to-action (CTA’s) en formulieren zijn belangrijke onderdelen op je landingspagina’s. Op dashboards houd je de resultaten van je landingspagina’s nauwkeurig bij. Zo weet je precies hoeveel nieuwe contacten en klanten ze opleveren.
👉 TIP: Maak buyer persona’s van je doelgroepen. Dan kun je jouw content daar goed op afstemmen. Zo herkennen je websitebezoekers zich in jouw content en vergroot je de kans op conversie.
Gepersonaliseerde dynamische content
Met een CRM-koppeling kun je gepersonaliseerde dynamische content tonen. En dat is slim, want hiermee verhoog je de websiteconversie. Gepersonaliseerde dynamische content stem je namelijk af op je doelgroepen.
Stel je eens voor: je wilt je bedrijfsprocessen digitaliseren. Het bedrijf Digital Jansen biedt dit aan. Naast nog een heleboel andere diensten. Hoe gaaf is het dan dat je gelijk de juiste informatie te zien krijgt? Precies datgene wat jij nodig hebt? Met klantcases van bedrijven uit jouw branche.
Met gepersonaliseerde dynamische content is dat dus mogelijk. Je laat precies zien wat voor jouw doelgroep interessant is. Komt er een ander soort websitebezoeker op dezelfde websitepagina? Dan krijgt die andere informatie te zien. Hoe gaaf is dat?!
Herkent de CRM-software jouw websitebezoeker? Dan kun je nog een stapje verder gaan. Begroet je websitebezoeker bijvoorbeeld met een voornaam. En biedt gelijk een gepersonaliseerde kortingsvoucher aan.
SEO-tool
Je kunt wel veel goede content maken. Maar waar ben je zonder een goede positie in de zoekmachines. Met de SEO-tool en zoekwoordentool helpt HubSpot je met zoekmachineoptimalisatie. Beide tools geven je allerlei tips en aanbevelingen. Zo verschijnt jouw content gegarandeerd sneller bovenin de zoekresultaten.
CTA’s en formulieren
Met slimme calls-to-action (CTA’s) en formulieren verhoog je jouw website conversie. Ze kunnen niet ontbreken op succesvolle landingspagina’s. Maak slimme conversiepaden en maak zo handig leads van je websitebezoekers.
Enerzijds wil je gelijk zoveel mogelijk weten over je leads. Maar vraag je teveel informatie op? Dan schrikt dit misschien af. Het is daarom belangrijk om met weinig invulvelden op je formulieren te beginnen.
Met ‘progressive profiling’ vraag je de informatie gefaseerd uit. HubSpot vraagt hierbij alleen maar informatie op die nog niet bekend is. Zo maak je de drempel zo laag mogelijk om te reageren.
Daarnaast heeft HubSpot een handige CTA-tool. Daarmee zet je de mooiste calls-to-action, pop-ups, knoppen en banners in elkaar!
A/B-test
Met online rapportages houd je eenvoudig bij welke CTA’s en formulieren succes hebben. Ben je benieuwd of je met een andere CTA of formulier meer bereikt? Dan test je dit eenvoudig uit met een A/B-test. HubSpot gaat automatisch verder met de populairste variant.
Er zijn 2 soorten A/B-tests. Bij de ene variant verdeelt HubSpot het webverkeer 50/50 over 2 websitepagina’s. Bij de adaptieve test kun je met Artificial Intelligence (AI) tot wel 5 mogelijkheden uittesten.
Sociale media tool
Weet je dat je sociale media posts bijdragen aan een betere vindbaarheid in de zoekmachines? Daarnaast genereer je meer websiteverkeer met je posts.
Of het nou om LinkedIn, Facebook, Twitter of Instagram gaat. Met de sociale media tool beheer je jouw posts allemaal in HubSpot. Je plant ze eenvoudig vooruit in je sociale media kalender. En je ontdekt simpel wat de populaire onderwerpen en tijden van je volgers zijn.
Advertentietool
Online adverteren is een stuk makkelijker met de online advertentietool van HubSpot. Op de achtergrond gebruik je namelijk de data uit je CRM-systeem. Je adverteert hierdoor veel gerichter. Of dat nou op Google, Facebook, LinkedIn, Twitter of Instagram is.
Toon bijvoorbeeld alleen advertenties aan bepaalde contacten. Zoals aan mensen, die je website al bezocht hebben. Richt je op personen, die op jouw contacten lijken. Of focus je op sociale media gebruikers met bepaalde interesses en kenmerken. De mogelijkheden zijn behoorlijk uitgebreid. En natuurlijk houdt HubSpot alle respons netjes voor je bij.
Kennisbank
Een kennisbank is eigenlijk een servicegerichte tool. Je websitebezoekers zoeken er zelf informatie in op. Maar je vindt je kennisbankartikelen terug in de zoekmachineresultaten. Daarom is een kennisbank een goede tool om beter vindbaar te worden.
Workflows
Doet een websitebezoeker iets op je website? Met workflows zorg je dat er daarna automatisch vervolgacties plaatsvinden.
Na het downloaden van een e-book verstuur je bijvoorbeeld automatisch een reeks marketing e-mails. En dat ook nog eens met een perfecte timing. Lead nurturing noem je dat.
Met leadscoring kwalificeer je jouw leads vervolgens automatisch. Zo warm je jouw leads langzaam op voor opvolging door sales!
Integraties
Heeft je organisatie behoefte aan tools die niet standaard in HubSpot zitten? Geen probleem! In de App Marketplace van HubSpot vind je meer dan 1.000 koppelingen voor integraties. Denk bijvoorbeeld aan Outlook, Facebook, LinkedIn, Teams en Zoom.
Als ervaren HubSpot Partner helpen we je graag als er maatwerk nodig is. Óók als je een tool wilt koppelen, die je zelf ontwikkeld hebt.
Ook een populaire website met de marketingtools van HubSpot maken?🙋
Een website moet er niet alleen mooi uitzien. Het heeft ook een doel, namelijk klanten aantrekken. Met de Hubspot Marketing Hub beschik je over alle marketingtools om je website populair te maken. Bovendien is de software zeer gebruiksvriendelijk. Je leert er dus zo mee werken.
Wil je een kijkje nemen in de software? We laten het je graag zien aan de hand van een persoonlijke demo. Maak een afspraak hieronder:
Deel artikel
- december 2024 (1)
- november 2024 (12)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)