Deel artikel
Zoekmachineoptimalisatie met persona's en de SEO Tool van HubSpot
door Andrea van Witteloostuijn op 3-5-23 15:29
Wist je dat het best makkelijk is om betere SEO content voor Google te maken. En gelukkig maar! Want dankzij zoekmachineoptimalisatie gericht op je persona's trek je meer gratis websitebezoekers aan. Een betere ranking van je websitepagina’s is dus heel wat waard.
De SEO tool van HubSpot helpt je bij je zoekmachineoptimalisatie. Zo komt jouw content makkelijker bovenaan in de zoekresultaten van zoekmachines. Maar je begint met het maken van persona's. In dit artikel leg ik je uit waarom dat zo is.
Waarom je voor zoekmachineoptimalisatie eerst persona’s moet maken
Meer begrip dankzij AI
Dankzij moderne technieken zoals Artificial Intelligence (AI) is er steeds meer mogelijk. Dat geldt voor HubSpot en ook voor zoekmachines, zoals Google. Zoekmachines begrijpen het gedrag van hun gebruikers steeds beter door deze technieken. Met de trucs van vroeger bereik je daarom niet zoveel meer.
Snel passende informatie
Google tovert graag de beste zoekresultaten naar boven. Deze zoekresultaten sluiten zoveel mogelijk aan bij jouw zoekopdracht. Voor jou als zoeker is het fijn als de zoekresultaten zo relevant mogelijk zijn. Stel dat je jouw huis wilt verduurzamen. Of dat je op zoek bent naar een andere auto. Dan wil je graag snel passende informatie vinden, toch? Zoekmachines helpen je hier steeds beter bij, doordat ze meer snappen.
Welke pijnpunten heeft jouw websitebezoeker?
Verplaats je nu eens in jouw websitebezoekers. Naar welke informatie zijn zij op zoek? Stel dat je een expert in CRM-systemen bent, zoals wij. Wat verwacht je dan op onze website te vinden? Een demo video van de software? Informatie over wat je met het CRM-systeem kunt? En informatie over hoe de software jouw organisatie kan ondersteunen? Kortom, je wilt weten welke pijnpunten het wegneemt en of het iets voor jouw organisatie is.
Start met persona's
Sluit jouw content goed bij de behoeften en wensen van jouw websitebezoekers aan? Dan ben je al een goed eind op weg. Zo niet, dan weet je waar je je op moet gaan focussen! Om je content beter af te stemmen maak je eerst persona’s. Dit zijn een soort profielen van je ideale klanten. Weet je wat jouw persona’s beweegt? Dan speel je daar met jouw content vervolgens handig op in. En zo zorg je dus gelijk voor relevantere content voor de zoekmachines.
TIP: In dit blog geef ik je tips om betere SEO-content te schrijven: Zo maak je goede SEO content voor Google – 10 waardevolle tips. Hierbij zet je jouw persona’s natuurlijk centraal. Maak je gebruik van het all-in-one CRM-systeem van HubSpot? Dan helpt HubSpot je bij het maken van jouw persona’s.
Hoe ondersteunt de SEO tool van HubSpot je bij jouw zoekmachineoptimalisatie?
HubSpot is een all-in-1 CRM-systeem. Het bevat de meest handige tools voor marketing, sales en service. De SEO tool is er daar één van. Het is geïntegreerd met al je contenttools. Zoals je website als je die in HubSpot gemaakt hebt. En je losse landingspagina’s en blogs.
De SEO tool van HubSpot geeft je aanbevelingen om je content te verbeteren. Zo houdt de tool de lengte van je SEO-titel en je meta-description (daarmee vertel je waar je content over gaat) in de gaten. Het geeft ook aan of je tekst lang genoeg is en of er fouten in je pagina’s zitten. Allemaal zaken die belangrijk voor je SEO zijn.
Het aantal tips van de HubSpot SEO tool is zeer uitgebreid. Deze screenshots zijn in het Engels, maar je kunt ook kiezen voor een Nederlandse taalinstelling.
De aanbevelingen bekijk je voor je hele website of per pagina of blog. Zelfs buiten HubSpot om gehoste websitepagina’s kun je scannen. Bijvoorbeeld als je een Wordpress-website aan HubSpot koppelt.
Heb je een (gratis) HubSpot-account? Dan kun je in de pagina editor gebruik maken van de SEO tool. Maar voor accounts met een Marketing Hub Professional of Enterprise licentie zijn er veel meer mogelijkheden.
Zo helpt de SEO tool je hiermee met het vinden van goede zoekwoorden voor je teksten. De SEO tool geeft dan aan hoe populair je zoekwoorden zijn. En hoe moeilijk het is om ermee te scoren in de zoekresultaten van Google.
TIP: Wat is SEO precies en hoe werkt het? In dit blog lees je meer over: SEO tool met tips voor een betere website ranking in zoekmachines.
Meer weten over zoekmachineoptimalisatie met persona's en de SEO Tool van HubSpot?
Is jouw content met behulp van persona's perfect afgestemd op je doelgroep? Heb je slimme zoekwoorden gekozen? En heb je de content vervolgens geoptimaliseerd voor Google? Dan is de kans groot dat je goed scoort in de zoekresultaten!
Wil je ook met de zoekmachineoptimalisatie tool van HubSpot aan de slag? Onze adviseurs laten je graag zien hoe je jouw SEO ermee verbetert. Maak hier zelf online een vrijblijvende afspraak als je dat wilt.
TIP: Bekijk onze ultieme HubSpot CRM Demo video hieronder alvast. Dan krijg je een algemene indruk van de software.
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)