Deel artikel
Wat kun je met HubSpot?
door Andrea van Witteloostuijn op 25-8-22 10:02
Tessa, en Jennifer en Eric hebben hun koppen bij elkaar gestoken. Ze zoeken een oplossing voor wat marketinguitdagingen:
- Hoe ze meer leads naar hun website krijgen.
- Hoe ze meer leads converteren naar klanten.
- Hoe ze de juiste content maken.
- Hoe de website beter gaat scoren in Google.
Zijn deze marketinguitdagingen herkenbaar voor je? Heel veel marketeers lopen namelijk tegen dezelfde knelpunten aan. Er is een vrij simpele oplossing voor. Je moet het alleen even weten!
In dit blog ga ik het daarover hebben. De oplossing verklap ik alvast. De ideale tool voor meer en betere leads is HubSpot. Tegelijkertijd helpt dit allround CRM-platform je om nog veel meer sales- en marketingdoelen te behalen. Zoals een hogere lead-klant conversie. Een hogere positionering in Google en de juiste content. Een heleboel vliegen in één klap! 💪🏼
Wat kun je met HubSpot? Lees gauw verder, dan vertel ik je hoe het werkt.
Wat HubSpot is en wat je ermee kunt
Wat is HubSpot? Dé ideale oplossing voor veel marketing- en verkoopknelpunten. Maar waarom? Het is een supercompleet allround CRM-platform. Alles-in-één software voor het beheer van je klanten. Èn je marketing, sales en service activiteiten. Software die ook nog eens mega-gebruiksvriendelijk is! Het bevat eigenlijk alles wat je als marketeer, verkoper en klantenservice medewerker begeert.
Het CRM-systeem zelf is gratis. Dat blijft ook zo. Heb je behoefte aan meer mogelijkheden? Dan breid je het uit met betaalde marketing, sales en service functies. Zo groeit het platform dus makkelijk mee met jouw organisatie. Wij hebben kleine bedrijven op de rit geholpen, maar ook grote complexe organisaties. Vooral bij het MKB. Voor veel organisaties is het echt een fantastische oplossing. Van klein tot groot!
Maar goed… er zijn natuurlijk meer allround CRM-systemen. Waarom is HubSpot dan het ideale systeem? Vanwege alle inbound marketing tools! En nu kom ik gelijk al bij de belangrijkste reden. Er is géén enkel CRM-platform, dat zo fantastisch voor inbound marketing is. Dé beste manier om leads te genereren en naar klanten om te zetten.
Je hebt knetterveel goede tools ter beschikking voor jouw inbound marketing strategie. Zoals SEO-tools voor een betere online vindbaarheid in Google. Tools om jouw doelgroepen makkelijk te segmenteren. Social media planningstools. Online advertentietools. Een datagedreven website. Inzicht in je marketingcampagnes dankzij uitgebreide dashboards. En het mooiste van alles: marketing automatiseringstools met artificial intelligence.
En daar blijft het niet bij! Want ook voor sales en service biedt HubSpot geweldige (automatiserings)mogelijkheden. Bovendien is andere software vaak eenvoudig te koppelen met standaardkoppelingen. Uiteraard is maatwerk ook mogelijk als de koppeling wat complexer is. Heb je dus een externe tool, die je aan HubSpot wilt koppelen? Geen probleem! Daar maak jij jouw platform alleen nog maar krachtiger mee.
Door Gartner is HubSpot uitgeroepen tot de beste automatiseringstool voor Inbound Marketing & Sales. En terecht! HubSpot is absoluut de marktleider.
Gratis CRM-systeem en betaalde Hubs voor Sales, Marketing en Service
Inmiddels heb ik al een aantal voordelen benoemd. Nog even in het kort:
- Gratis CRM-systeem: hiermee beheer je eenvoudig al je contacten. Van websitebezoeker tot uiteindelijke klant.
- Gebruiksvriendelijke tools: iedereen leert er zo meer werken. Geen enkel ander CRM-platform kan daaraan tippen!
- Schaalbaar platform voor al je marketing, sales en serviceactiviteiten: alle tools die je nodig hebt. Zeer complete alles-in-één software, die met jouw organisatie meegroeit.
- Inbound marketing: dé methode om leads te genereren en te converteren naar klanten. Meer omzet dus!
- Groot aantal tools om jouw doelen en KPI’s makkelijker te bereiken. Bijvoorbeeld om de juiste content te creëren. En om een betere positionering in Google te krijgen.
De basis is dus gratis. Kleine organisaties kunnen goedkoop starten. Groeit jouw onderneming? Dan breid je jouw CRM-platform uit met de tools die je nodig hebt. De (betaalde) tools van HubSpot zijn verdeeld over verschillende Hubs. Hieronder geef ik je daar wat meer uitleg over.
De slimme tools van de HubSpot Sales Hub
Gebruikers vinden de HubSpot Sales Hub de perfecte software voor verkoopteams. Waarom? Ze vinden vooral de sales sequenties fantastisch (een reeks automatische sales activiteiten).
Sales sequenties zijn heel handig om:
- Verkoopkansen te onderhouden (relaties, die er nog niet aan toe zijn om iets bij jou te kopen).
- Leads eerst nog wat warm(er) te maken.
- Salestaken te structureren. Je hebt altijd inzicht in wat je moet doen en wat prioriteit heeft.
TIP: Wil je hier meer over weten? Lees dan onze blogs hierover:
- Verkoopautomatisering met slimme sales sequenties
- De verschillen tussen marketing workflows en sales sequenties
- Waarom je voor sales sequenties buyer persona’s moet maken
- Verhoog je omzet met de slimme verkooptools van HubSpot
Stel dat je jouw ERP-systeem aan HubSpot koppelt (met een API). Bijvoorbeeld SAP of Navision. Wat betekent dit dan? Bepaalde gegevens worden dan (automatisch) gesynchroniseerd. Op de dashboards van HubSpot komt alle data van beide systemen samen. Je hebt dus altijd één compleet (en realtime) overzicht.
Maak bijvoorbeeld een offerte in HubSpot of SAP. Verstuur die met HubSpot. De status ervan houd je in HubSpot bij. Is het nodig om actie te ondernemen? Dan maakt HubSpot automatisch een taak voor je aan. Voeg een persoonlijke video bij je offerte als je dat wilt. Zo ontvangt iedereen jouw toelichting uit eerste hand. Bovendien val je zo lekker op natuurlijk.
TIP: Er zijn teveel verkooptools om op te noemen. Ontdek meer over de HubSpot Sales Hub in onze video hierover.
De krachtige HubSpot Marketing Hub
Ook met de HubSpot Marketing Hub heb je talloze tools om concurrerend te zijn. Het zijn er echt teveel om op te noemen.
Wat denk je bijvoorbeeld van marketing automatiseringstools? Track (toekomstige) klanten en analyseer wat zij doen. Laat jouw CRM-systeem automatisch een leadscore toekennen met behulp van lead nurturing. Zijn leads klaar om opgevolgd te worden? Dan draagt HubSpot ze automatisch over aan sales.
Content is een belangrijk onderdeel van jouw inbound marketing strategie. Je hebt allerlei contenttools tot je beschikking. Zoals een SEO-tool voor een goede ranking van jouw websitepagina’s in zoekmachines. A/B-tests om te bepalen welke content het beste werkt. Een geïntegreerde advertentietool en koppelingen met jouw sociale media kanalen. Zoals Facebook, Instagram en LinkedIn.
Veel van je marketing activiteiten automatiseer je met workflows. Zelfs afdeling overschrijdend. De sales, service en marketing afdeling gaan daardoor veel beter samenwerken. HubSpot is dus ook ideaal gereedschap om interne communicatie knelpunten op te lossen.
Tenslotte is het mogelijk om je website op te nemen in je CRM-systeem. Er gaat werkelijk een wereld voor je open! Het is zo heel eenvoudig om CRM-data gedreven content aan te bieden. Hoe trek je jouw (toekomstige) klanten nog makkelijker over de streep?! HubSpot heeft er een speciale Hub voor ontwikkeld: HubSpot CMS Hub.
TIP: Hoe maak je van jouw marketing een leadgenerator? Ontdek meer over de HubSpot Marketing Hub in onze video hierover.
Betere klantenbinding dankzij de HubSpot Service Hub
De laatste Hub die ik wil bespreken is de HubSpot Service Hub. Je raadt het al… deze Hub bevat fantastische tools voor jouw klantenservice teams.
Wat denk je bijvoorbeeld van?
TIP: In onze video vertellen we je hoe je van jouw klanten ambassadeurs maakt. Met de HubSpot Service Hub beschik je over alle belangrijke klantenservice tools.
Nieuwsgierig geworden?
Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van HubSpot voor jouw organisatie? Laten we gauw kennismaken en bekijk vast onze HubSpot CRM demo video!
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)