HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Waarom HubSpot CRM volgens ons een gouden medaille verdient

Waarom HubSpot CRM volgens ons een gouden medaille verdient

“Waarom zou ik veranderen? Het werkt zo toch best ok.”

“In ons CRM-systeem zit heel veel maatwerk. Het is lastig en duur om over te stappen.”

“Over maanden - misschien jaren - heb je een nieuw CRM-systeem pas up & running. Dat duurt veel te lang.”

‘Dit CRM-systeem begrijp ik nu, maar dat heeft veel tijd gekost. Waarom zou ik tijd en moeite in een nieuw en moeilijk CRM-systeem stoppen?”

Hoor je deze CRM-verander-dooddoeners ook wel eens in jouw organisatie? Mensen blijven nou eenmaal graag in hun gewoontes hangen. En toch weet je het…

Jouw huidige CRM-systeem loopt tegen de grenzen aan. Je zou zoveel meer willen. De gegevens zijn vervuild en slecht bijgehouden. Er ontstaan soms zelfs klachten door. Veel handelingen zijn handmatig en tijdrovend. De technologie van jouw CRM-systeem is erg verouderd. Om te groeien moet je in kunnen spelen op de digitale trends. Jouw CRM-systeem is echt aan verandering toe.

Schrikt het overstappen naar een nieuw CRM-systeem jou af? Zie je allemaal beren op de weg? Verdiep je dan eens in de mogelijkheden van HubSpot. Dit CRM-systeem verdient volgens ons een gouden medaille. In dit blog vertel ik je waarom.

HubSpot is allround en iedereen begrijpt het

De mogelijkheden van HubSpot zijn compleet en uitgebreid. Met de Marketing Hub, Sales Hub, Service Hub, CMS Hub en Operations Hub bewerk je de markt optimaal.

Plaats jouw klanten helemaal centraal. Stem processen van verschillende afdelingen op elkaar af. Automatiseer tijdrovende processen. Los interne communicatie knelpunten op. En maak zo eenvoudig een geoliede machine van jouw organisatie.

HubSpot maakt de werkzaamheden voor alle gebruikers sneller en simpeler. Bovendien is het systeem zo intuïtief en gebruiksvriendelijk, dat iedereen het snel begrijpt. Je moet het eigenlijk gewoon zien. Dan snap je het!

Zelfs IT-afdelingen worden heel blij van HubSpot. Zij kunnen het platform gemakkelijk zelf beheren (zonder hulp van dure externe partijen).

Klinkt dit als een sprookje? Test het zelf gratis uit of vraag een demo bij ons aan.

Vraag een gratis HubSpot-account aan

De basis van jouw CRM-systeem is en blijft gratis

Probeer het gratis CRM-systeem zo lang uit als je wilt. En ontdek in jouw eigen tempo of je het wat vindt.

Jouw gratis systeem breid je met betaalde functionaliteiten uit als jouw organisatie daaraan toe is. De mogelijkheden om klantgericht te ondernemen zijn echt heel uitgebreid.

Automatiseer bijvoorbeeld allerlei tijdrovende marketing, sales en service processen. Met de vele functies richt je jouw bedrijfsprocessen slim en professioneel in. Zo houd je meer tijd over voor de echt commerciële activiteiten.

De uitgebreide dashboards geven jou inzicht in al jouw bedrijfsactiviteiten. Zo monitor je de resultaten van individuele medewerkers, afdelingen en jouw organisatie als geheel. Dit helpt jou natuurlijk om snel bij te sturen en in te spelen op trends.

HubSpot groeit met jouw organisatie mee

Het CRM-plaform van HubSpot is voor allerlei soorten bedrijven geschikt. Van startups tot grote internationale holdings. Uit verschillende branches en in een groot aantal landen.

Het gratis CRM-systeem breid je naar wens uit wanneer jij dat wilt. Je betaalt ook alleen voor die functionaliteiten, die je echt nodig hebt. Daardoor is het platform perfect in staat om mee te groeien met jouw organisatie.

Misschien wil je na verloop van tijd jouw website wel opnemen in je CRM-systeem? Met HubSpot CMS Hub bouw je in een handomdraai je eigen professionele website. Zonder hulp van een webmaster dus.

Je personaliseert jouw content voor leads op basis van de gegevens van jouw CRM-systeem. Èn je profiteert van allerlei handige tools om meer en betere leads aan te trekken!

Binnen enkele maanden is HubSpot geïmplementeerd

Het implementatieproces van een nieuw CRM-systeem duurt altijd lang, toch? Welnee! Dat geldt alleen voor CRM-systemen, die gebruik maken van verouderde technologieën.

Door de gebruiksvriendelijke opzet is HubSpot snel te implementeren. Bij een gemiddelde implementatie duurt dat vaak maar 2 à 3 maanden! Ook is het vrij simpel om data over te zetten en op te schonen.

Is de implementatie van jouw CRM-systeem complex? Natuurlijk kan dit proces dan wel iets langer duren. Maar in enkele maanden staat de basis van jouw CRM-systeem echt wel als een huis. Je kunt er dan voor kiezen om er vast gebruik van te gaan maken. En daarna breid je het platform gewoon steeds verder uit.

De meeste tijd heb je nodig om een goed implementatieplan te maken. Weet je precies wat je voor jouw CRM-systeem nodig hebt? Dan is het een kwestie van goed inrichten en alle gebruikers trainen. Een implementatie van een CRM-systeem slaagt namelijk pas als alle gebruikers het omarmen.

HubSpot laat jouw organisatie groeien

Met jouw HubSpot CRM (Customer Relationship Management) beheer en onderhoud je al jouw klantrelaties. Je beschikt daarbij over een groot aantal moderne marketing, sales en service tools. Deze tools zijn allemaal ontwikkeld om jouw bedrijf te laten groeien.

Je richt je daarbij op inbound marketing, inbound sales en inbound service. Inbound methoden zijn namelijk veel effectiever dan outbound methoden. Je bouwt daarmee langdurige en gezonde relaties op met jouw leads, prospects en klanten.

Met handige marketing- en salestools focus je op de meest kansrijke verkoopkansen. Èn maak je er gemakkelijker klanten van! Wat denk je bijvoorbeeld van marketing automation? Met behulp van buyer persona’s (klantprofielen) en workflows trek je meer verkeer naar jouw website toe.

Je benadert jouw leads en klanten automatisch en gepersonaliseerd. Bijvoorbeeld door de juiste content op jouw website te laten zien. En op slimme momenten e-mails te versturen met waardevolle informatie.

Alle tools om je van de concurrentie te onderscheiden

Richt je jouw platform slim in? Dan ben je echt in staat om je te onderscheiden van de concurrentie. De (geautomatiseerde) interne en externe processen verlopen vloeiend. Afdelingen werken beter samen. En je bedient jouw klanten optimaal. Vóór, tijdens en na de verkoop!

Zo focus je dus perfect op jouw groeidoelstellingen. We believe you can grow, jij ook? Ben je benieuwd hoe HubSpot jouw organisatie beter maakt? Boek dan een demo bij ons en wij leggen het je uit.

New call-to-action

 

Ontvang updates per email