Deel artikel
10 Tips voor Twitter marketing met HubSpot
door Floris van Muijen op 2-5-23 12:36
Met een goede Twitter marketing strategie vergroot je jouw naamsbekendheid. Trek je nieuwe leads en klanten aan. En laat je zien dat je kennis van zaken hebt. Twitter heeft een groot bereik en het is nog gratis ook. Het is dan ook een superkrachtig marketing kanaal.
Twitter werkt alleen een beetje anders dan andere sociale media. Bij LinkedIn en Facebook staan vooral je persoonlijke relaties centraal. Op Twitter voer je gesprekken over actuele onderwerpen. Je praat met volgers en Twitteraars, die op jouw discussies afkomen. Het draait er vooral om #hashtags, zoals:
#duurzaam
#vacature
#nieuwewoning
#Twittermarketing
#HubSpot
Kaart je met jouw #hashtag een populair onderwerp aan? Dan kan er een echte buzz ontstaan. Alles wat je dan publiceert verspreidt zich razendsnel. Dat gebeurt nogal eens bij bekende personen, zoals minister-president Mark Rutte en DJ Armin van Buuren.
Twitter geeft zo een enorme boost aan je naamsbekendheid. En daar kun je natuurlijk meer uithalen! Hieronder geef ik je daarom 10 tips voor jouw eigen Twitter marketing strategie met HubSpot. Maar eerst vertel ik je wat meer over de Twitter integratie van HubSpot.
De Twitter integratie van HubSpot
Integreer je Twitter met HubSpot? Dan haal je makkelijker het maximale uit je Twitter-account. De functies zijn namelijk perfect voor je Twitter marketing strategie.
Zo manage je al je tweets in je sociale media kalender. Eenvoudig maak je meerdere tweets in HubSpot aan. Je Twitter berichten plan je daarna vooruit. Wil je het moment van plaatsing later toch veranderen? Geen punt. Dan verschuif je jouw post gewoon naar een andere dag. Meerdere tweets in bulk uploaden is trouwens ook een optie. En er zijn veel nog meer handige mogelijkheden. Bijvoorbeeld:
- Deel automatisch de blogs, die je in HubSpot gemaakt hebt.
- Maak Twitter Streams aan en houd ze via HubSpot bij.
- Vind nieuwe klanten en volg je concurrenten en leads met social listening.
- Plaats gerichte advertenties met de data-gedreven advertentietool van HubSpot.
- Posten vanuit je persoonlijke en zakelijke accounts voor nog meer bereik.
Uiteraard monitor je al je Twitter resultaten op handige online rapportages. In HubSpot heb je namelijk uitgebreide dashboard mogelijkheden. Zo zie je in 1 oogopslag hoeveel tweets je geplaatst hebt. Hoeveel reacties daarop zijn geweest. En hoe Twitter het doet ten opzichte van LinkedIn, Instagram en Facebook.
Werk je thuis of ben je onderweg? Gebruik dan de mobiele HubSpot App op je smartphone of tablet. Je zakelijke tweets zijn altijd binnen handbereik.
👉 TIP: Wil je meer over de Twitter functies weten? Lees dan dit artikel: Haal het maximale uit Twitter met de HubSpot integratie.
Haal meer uit Twitter met deze 10 Twitter marketing tips
Wat wil je precies met Twitter marketing bereiken en hoe ga je dit doen? HubSpot bevat alle tools, die je nodig hebt. Maar het is wel verstandig om eerst een Twitter marketing strategie te maken. Hieronder geef ik je 10 tips:
- Maak een compleet en aantrekkelijk Twitterprofiel van je organisatie. Zo voeg je natuurlijk je bedrijfslogo, je bedrijfskleuren en unieke header toe. In je gebruikersnaam neem je de naam van je bedrijf op. En in je bio beschrijf je jouw organisatie in maximaal 160 tekens.
👉 TIP: Denk goed na over je tone-of-voice. Die is namelijk superbelangrijk op Twitter. Zorg echt dat je levelt met andere Twitteraars! - Wat zijn je Twitter doelstellingen? Maak ze SMART en neem ze in je plan op. Neem je belangrijkste KPI’s vervolgens over op je online Twitter rapportages. Zo maak je jouw doelstellingen meetbaar.
- Wie zijn je buyer persona’s (ideale klanten)? Wat zijn hun wensen en behoeften? Waar houden zij zich mee bezig? Beschrijf dit gedetailleerd. De data in HubSpot helpt je hierbij.
👉 TIP: Ben je veel actief op Twitter? Dan komen jouw tweets vaker onder de aandacht. Zorg dat je relevante content post! Anders gaan Twitteraars je misschien blokkeren. - Onderzoek je belangrijkste concurrenten en andere inspirerende organisaties. Wat is hun strategie? Welke tweets plaatsen zij? Hoe is de betrokkenheid bij hun berichten? Misschien wil je ook iets over een bepaald onderwerp plaatsen. Wil je juist een mening weerleggen. Of een campagne op dezelfde manier aanpakken.
👉 TIP: Houd rekening met de trends. Wat willen je volgers weten, zien en horen? Zorg dat Twitteraars jouw tweets willen lezen! Uiteraard beantwoord je ook snel hun vragen. - Stem je tweets en advertenties af op je Twitter doelstellingen, buyer persona’s en concurrenten. Uiteraard neem je hier ook linkjes in op naar je website. Bijvoorbeeld naar bepaalde landingspagina’s waar je jouw websitebezoekers op converteert. Met afbeeldingen en video’s vallen je Twitter berichten meer op. Zorg dat je content uniek is en dat je jouw doelgroep ermee boeit.
👉 TIP: Weggeefacties, prijsvragen en aanbiedingen doen het vaak goed. Maak je Twitter berichten deelbaar. Vraag influencers om hulp. En retweet de posts van anderen; misschien delen ze jouw content ook. - Met unieke #hashtags trek je de aandacht bij geïnteresseerde Twitteraars. Dat is handig, want zo verleid je ze tot actie. Bijvoorbeeld om zich voor je nieuwsbrief in te schrijven. Of een kijkje op je website te nemen.
👉 TIP: Op Twitter zoek je via #hashtags naar content. Voeg daarom altijd #hashtags aan je berichten toe. Laat dezelfde unieke #hashtags steeds terugkomen in je Twitter marketing campagne. Zo gaan je volgers ze herkennen en worden ze steeds krachtiger. - Heb je een spetterende tweet gedeeld? Pin ‘m dan vast. Zo blijft deze belangrijke tweet bovenaan staan. Mensen die jouw Twitter account bezoeken zien deze tweet nu als eerste.
👉 TIP: Heb je meerdere tweets over een bepaald onderwerp? Bijvoorbeeld over een evenement of marketingcampagne. Cluster ze dan in een Twitter Moment. Zo staan ze overzichtelijk bij elkaar voor je volgers. - Betaal je voor het promoten van je tweets? Dan verschijnen ze in Twitter Streams en Twitter zoekresultaten van specifieke Twitteraars (jouw buyer persona’s bijvoorbeeld). Daarnaast kun je met HubSpot betaalde data-gedreven Twitter advertenties plaatsen.
👉 TIP: Ontvang je reacties op jouw tweets? Reageer daar dan snel op! Mensen verwachten dat je binnen 24 uur reageert! Beantwoord vragen en deel je mening. - Maak een contentschema voor je tweets op Twitter (en je andere sociale media kanalen). Zo structureer je jouw content.
👉 TIP: Wil je een speciaal onderwerp met je Twitter volgers bespreken? Plan dan een Twitter Chat. Hoe je dit aanpakt? Kies een onderwerp, datum en tijdstip. Voeg een #hashtag voor de chat toe. Deel je tweet via je sociale media kanalen en je website. En gaan met die banaan! - Analyseer je Twitter resultaten met online rapportages. Uiteraard stuur je bij als dat nodig is.
👉 TIP: Verzamel interessante Twitter accounts in een Twitter Lijst. Bijvoorbeeld met concurrenten in je vakgebied. Of met Twitter accounts waar je veel nuttige informatie vindt. Open je een Twitter Lijst? Dan zie je alleen de tweets, die door deze Twitter accounts gepost zijn. Zo volg je de informatie makkelijker!
Ben je benieuwd wat je nog meer met HubSpot kunt? Download dan het complete product overzicht hieronder.
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)