Deel artikel
Maak sneller marketingcampagnes met deze gratis AI Campaign Assistant
door Andrea van Witteloostuijn op 17-11-23 9:00
Binnen enkele klikken een aantrekkelijke marketingcampagne creëren. Compleet met landingspagina’s, marketing e-mails en advertenties. Denk je dat dit onmogelijk is? Dan heb je het mis!
Met de nieuwe AI Campaign Assistant van HubSpot draai je zo een opvallende marketingcampagne in elkaar. Je hoeft de AI-tool alleen maar de belangrijkste details van je marketingcampagne te geven. De AI Campaign Assistant genereert vervolgens razendsnel de teksten voor je. Je verliest geen tijd meer aan copywriting.
Laten we eens kijken hoe het precies werkt.
Maak binnen enkele minuten een marketingcampagne met de gratis AI Campaign Assistant van HubSpot
Een (gepersonaliseerde) marketingcampagne in elkaar zetten kost best wat tijd. Vooral omdat er allerlei handmatige handelingen bij komen kijken. Maar met automatisering en Artificial Intelligence (AI) kan het een stuk sneller. Deze mix maakt het opzetten van je marketingcampagne niet alleen veel efficiënter. Je behaalt er waarschijnlijk ook betere resultaten mee.
Met AI bereik je jouw doelgroep namelijk makkelijker. Je genereert eenvoudiger leads waar je echt wat aan hebt. Vervolgens selecteer je jouw topleads automatisch. Die je daarna ook nog eens optimaal bedient en ondersteunt. En zo verbeter je jouw marketing processen met Artificial Intelligence.
De HubSpot Campaign Assistant is een AI-aangedreven tool, die teksten voor je marketingcampagnes maakt. Binnen no time heb je jouw advertenties, landingspagina’s en marketing e-mails gereed:
Advertenties
Met je betaalde advertenties trek je de aandacht bij je (toekomstige) klanten. Bijvoorbeeld op Facebook, LinkedIn en Google. Wil je alles uit je online marketingcampagnes halen? Dan kunnen betaalde advertenties zeker niet ontbreken.
Wil je het maximale uit je betaalde advertenties uithalen? Kijk dan eens naar de allround advertentietool van HubSpot. Hiermee weet je zeker dat je bij de juiste doelgroep zichtbaar bent. Je monitort je betaalde advertenties vanuit HubSpot. Je vergelijkt de output en houdt de ROI (Return on Investment) nauwlettend in de gaten.
Landingspagina’s
Iedere goede marketingcampagne heeft een landingspagina op de website. Dit is de websitepagina waar je jouw websitebezoekers naartoe leidt en converteert. Met de AI Campaign Assistant van HubSpot creëer je er razendsnel teksten voor.
Met de drag & drop editor van HubSpot maak je jouw landingspagina vervolgens mooi en professioneel op. Mét dynamische content als je dat wilt. Bijvoorbeeld op je formulieren. Ook creëer je snel aanlokkelijke calls-to-action (CTA’s) met de speciale CTA-tool van HubSpot.
Met de HubSpot CMS Hub bouw je trouwens zo een compleet nieuwe website. Met alle toeters en bellen eraan.
Marketing e-mails
Heeft een websitebezoeker een e-mailadres op je landingspagina achtergelaten? Dan wil je het daar natuurlijk niet bij laten. Met een lead nurturing campagne stoom je jouw lead klaar voor verkoop. De teksten voor je geautomatiseerde e-mails schrijf je met de AI Campaign Assistant.
Daarnaast kun je natuurlijk nog veel meer marketingkanalen voor je marketingcampagnes inzetten. Zoals je sociale media kanalen. Ook die berichten zet je razendsnel in elkaar met een contentmaker. Zelfs inclusief #hashtags en emoties.🤓 Maar daar gebruik je de geïntegreerde AI Content Assistant van HubSpot voor.
Vanuit HubSpot plan je jouw sociale posts vervolgens vooruit met de Social Content Planner & Kalender. Nóg zo'n handige tool, waarmee je jouw marketingtaken makkelijker maakt.
Hoe werkt de nieuwe gratis AI Campaign Assistant van HubSpot?
Zo pak je jouw marketingcampagne met de gratis AI Campaign Assistant van HubSpot aan.
Stap 1
Kies wat je als eerste aan wilt maken. Een landingspagina, marketing e-mail of een advertentietekst voor Google, Facebook of LinkedIn
Stap 2
Vul alle belangrijke details in. Zoals waar jouw marketingcampagne over gaat. Welke call-to-action (CTA) je erin wilt opnemen. Hoe de tone-of-voice moet zijn. En wat de belangrijkste verkoopargumenten zijn.
Je vertelt de AI-campagnetool dus wat je aan je doelgroep wilt vertellen. En wat je doelgroep moet doen. Daarna creëert de AI Campaign Assistant de tekst voor je. Supermakkelijk!
Stap 3
Genereer je opdracht en bewerk de tekst als je dat nodig vindt. De AI Campaign Assistant bewaart automatisch al je versies. Zodat je ze met elkaar kunt vergelijken en combineren. Net zolang totdat je helemaal tevreden bent.
Voor ieder item kun je maximaal 10x nieuwe content maken. Ook kun je maximaal 10 marketingcampagnes met de AI Campaign Assistant maken. Met maximaal 15 items per marketingcampagne.
Stap 4
Kopieer de output van de AI Campaign Assistant naar je landingspagina, marketing e-mail of advertentie. Waar je jouw tekst voor hebt laten maken.
Gebruik je HubSpot? Dan genereer je met 1 klik op de knop een nieuwe landingspagina. De AI Campaign Assistant vult de landingspagina automatisch met de gecreëerde tekst.
Ook snelle marketingcampagnes creëren met Artificial Intelligence?
Met de AI Campaign Assistent van HubSpot besteed je minder tijd aan je marketingcampagnes. Je houdt dus meer tijd over voor de marketingtaken, die je niet automatiseert. Kortom: je werkt slimmer met Artificial Intelligence! 🤖
Wil je het nog effectiever aanpakken? Zet je marketingcampagnes dan met de all-in-one CRM-software van HubSpot op. Met dit gebruiksvriendelijk CRM-pakket creëer je razendsnel landingspagina’s, geautomatiseerde marketing e-mails en data-gedreven advertenties. En nog heel erg veel meer! Hierdoor trek je betere leads aan. Genereer je meer tevreden klanten. En uiteraard schiet je omzet hierdoor omhoog.
In deze artikelen vertellen we je er meer over:
➜ Wat kun je met HubSpot?
➜ Wat zijn de plus- en minpunten van HubSpot?
➜ Wat kan je met AI Marketing in 2023?
➜ Hoe beïnvloedt Artificial Intelligence jouw Inbound Marketing proces?
➜ Waarom is Artificial Intelligence (AI) zo belangrijk voor marketeers?
In de demovideo hieronder laten we je de software zien. We willen de software ook graag persoonlijk aan je demonstreren als je dat wilt.
Inefficiënte marketing, sales en service processen productief maken
Waarom je bedrijf goed data management nodig heeft om te overleven
7 Redenen waarom productiebedrijven voor HubSpot Smart CRM kiezen
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)