HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Personaliseer je zakelijke website met het CMS van HubSpot

Personaliseer je zakelijke website met het CMS van HubSpot

Je komt op een zakelijke website terecht. En het lijkt net of de website voor jouw organisatie geschreven is. Je herkent je in de content. Het gaat precies over wat er bij jouw organisatie speelt. De reviews zijn ook nog eens fantastisch. Je hebt er gelijk een goed gevoel bij. Heb je dat ook wel eens? 

Deze organisatie heeft een goede gepersonaliseerde zakelijke website, die op jou als websitebezoeker is afgestemd. Hoe? Door de data van het achterliggende CRM-systeem slim in te zetten. Een datagedreven website dus. Laat dat even op je inwerken.

In dit blog vertel ik je hoe je zelf zo’n gepersonaliseerde datagedreven website maakt. Het enige wat je hiervoor nodig hebt is het Content Management Systeem (CMS) van Hubspot. En de bijbehorende CRM-software. Lees gauw verder dan vertel ik je hoe het werkt.

De kracht van een gepersonaliseerde zakelijke website

Stel dat je auto’s verkoopt. En je weet dat jouw websitebezoeker een kleine tweedehands auto zoekt. En dat het budget daarvoor zo’n € 15.000,- is. Dan heeft het geen zin om grote stationwagens van € 70.000,- te tonen, toch?

Een zakelijke website is de basis van je online aanwezigheid. Daarnaast is je website het visitekaartje van jouw organisatie. Valt de eerste indruk tegen? Dan is je websitebezoeker zo weer vertrokken. Maar daar heb je natuurlijk geen website voor. 

Op je website wil je jouw websitebezoekers informeren, inspireren en converteren. Je wilt er zoveel mogelijk relevante websitebezoekers op ontvangen en daar leads van maken. Het uiteindelijke doel is natuurlijk om nieuwe klanten aan te trekken.

Je wilt je websitebezoekers daarom zo lang mogelijk vasthouden. Het liefste wil je dat ze hun gegevens gelijk achterlaten. Maar websitebezoekers geven hun informatie meestal niet zomaar. Je moet ze daar dus toe verleiden. En met gepersonaliseerde content gaat dat makkelijker.

Gepersonaliseerde content is afgestemd op de persoonlijke situatie van je websitebezoekers. Net zoals bij het voorbeeld van de auto. Deze websitebezoeker krijgt bijvoorbeeld alleen kleine auto’s tot € 20.000,- te zien. En zo zet je jouw doelgroep dus centraal. Je houdt perfect rekening met persoonlijke wensen, behoeften en pijnpunten.

Je websitebezoekers hebben nu het idee, dat je ze begrijpt. Je geeft ze namelijk precies de informatie en/of oplossing, die ze nodig hebben. En zo converteer je jouw websitebezoekers makkelijker naar leads. 

Hoe werkt een gepersonaliseerde zakelijke website?

Op een gepersonaliseerde zakelijke website toon je dynamische content. Maar dat kun je natuurlijk niet zomaar doen. Je moet eerst weten hoe je websitebezoekers zich gedragen. En wat hun doelen, behoeften en pijnpunten zijn.

Achter jouw website zit daarom een all-in-one CRM-systeem. Met cookies slaat deze CRM-software allerlei waardevolle informatie van je websitebezoekers op. Bijvoorbeeld hoe een websitebezoeker op je website is gekomen. Welke informatie hij of zij gelezen heeft. En welke items van je nieuwsbrief bekeken zijn. 

Daarnaast kan jouw CRM-software je bedrijfsdata automatisch verrijken. Zo ontstaat er een compleet klantbeeld met allerlei gegevens. Zoals bedrijfsgegevens, contactgegevens en interacties. En deze data is de basis voor de gepersonaliseerde content. 

Zelf een gepersonaliseerde zakelijke website maken met het CMS van HubSpot

Met het juiste Content Management Systeem (CMS) maak je zelf een gepersonaliseerde zakelijke website. Zónder ingewikkelde codes en een dure websitedesigner! En het is niet eens moeilijk om dat te doen.

In deze video vertelt Martijn je hoe je hiermee de klantreis optimaal ondersteunt:


Het CMS van HubSpot is gebruiksvriendelijk en intuïtief. Zelfs als je geen kennis van websites hebt maak je zo een zakelijke website. En die ziet er dan ook nog eens superprofessioneel uit! Je kiest een mooi websitesjabloon en bouwt je website vervolgens met de drag-and-drop editor. 

Versleep je elementen eenvoudig naar je websitepagina’s en bewonder gelijk het resultaat. Zo heb je verschillende elementen voor je teksten, afbeeldingen, video’s, blogs, logo’s en pop-ups. En nog veel meer. Met en zonder speciale effecten. Hier voeg je vervolgens alleen je eigen content nog aan toe. Zoals je teksten, bedrijfsvideo en bedrijfslogo.

Dankzij je websitestatistieken leer je jouw websitebezoekers beter kennen. Welke content bekijken ze? Wat vinden ze interessant? Waar haken ze af? En welke landingspagina’s, calls-to-action (CTA’s) en formulieren werken het beste? Hiermee optimaliseer je jouw content om je websiteresultaten te verbeteren.

Daarnaast beschik je over een compleet pakket om jouw merk te promoten. Van marketingautomatisering met lead nurturing en leadscoring tot een handige SEO-tool. Ook voor jouw verkoopteams en klantenservice biedt HubSpot veel mogelijkheden. Supergaaf, want zo creëer je eenvoudig 1 optimaal salesproces!

Ben je benieuwd of HubSpots CMS iets voor jouw organisatie is? Martijn, Floris en Maarten vertellen je het graag tijdens een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Wil je eerst weten wat je nog meer met HubSpot kunt? Download hieronder dan het complete productoverzicht.

New call-to-action

Ontvang updates per email