Deel artikel
4 voordelen van mobiele technologie voor organisaties
door Gertjan van Vugt op 16-9-15 10:16
Dankzij technologie opereren organisaties steeds efficiënter. En de digitale mogelijkheden nemen nog voortdurend toe. Niet zo gek dus dat mobiele technologie populair is bij bedrijven. Steeds meer systemen kun je via smartphones en tablets benaderen.
De tijd dat je werk alleen op kantoor kon doen is voorbij. Werk kan je tegenwoordig overal doen.
In Nederland heeft ruim 96% van de bevolking een smartphone en bijna 53% een tablet (2022). Mensen gebruiken deze mobiele technologieën ook vaak voor zakelijke doeleinden. Voor organisaties levert dat veel voordelen op. In dit artikel bespreek ik 4 voordelen van mobiele technologie.
1. Betere communicatie
Het is 8 uur 's avonds. Ineens gaat Daans werktelefoon. Het is een klant, die hij vandaag wel 3 keer heeft proberen te bereiken. Eindelijk is Oscar van de Kledinggigant in de gelegenheid geweest om hem terug te bellen. Natuurlijk neemt hij zijn telefoon nog even op. Ook al is zijn werkdag eigenlijk allang voorbij...
De werkgever van Daan maakt gebruik van mobiele CRM-technologie. De communicatie met klant Oscar verloopt daardoor soepel. En niet alleen met Oscar. Ook met collega's en andere betrokken partijen. De communicatielijnen zijn namelijk kort. Daan is niet meer aan een werkplek gebonden om mensen te helpen. Belangrijke informatie heeft hij altijd bij de hand.
Soms wordt een deal buiten werktijd gesloten. Of is er belangrijke informatie nodig, terwijl Daan niet op kantoor is. Het is superfijn, dat hij dan bij alle benodigde gegevens kan. Daan zou niet meer terug willen naar hoe het vroeger was! Wat verliepen de processen toen soms moeizaam...🙄
Mobiele technologie biedt organisaties veel communicatieve voordelen. Bijvoorbeeld:
- Vraagt een klant om een prijsopgave? Dankzij mobiele technologie bied je die direct aan! Zelfs als je niet op kantoor bent. Via je mobiele apparatuur heb je namelijk altijd toegang tot de juiste informatie.
- Betere en snellere klantenservice leveren. Klanten kun je vanaf iedere plek te woord te staan.
- Optimale communicatie met collega’s, terwijl je buiten de deur bent. Door mobiele apparaten is alle informatie voor iedereen altijd binnen handbereik.
- Genereer en verstuur rapportages wanneer je maar wilt dankzij mobiel CRM. Bijvoorbeeld over de salesvoortgang.
👉 TIP: Ben je benieuwd hoe je interne communicatie knelpunten met een mobiel CRM-systeem oplost? Misschien is dit blog dan interessant voor jou: Jouw CRM als oplossing voor interne communicatie knelpunten.
2. Beter inzicht in de werknemer
Werken werknemers veel buiten de deur? Dan is het vaak lastig te beoordelen hoe productief zij zijn. Maar met mobiele applicaties meet je de productiviteit wel eenvoudig. Bovendien meet je de productiviteit daarmee nauwkeurig. Je hebt dus snel een goed inzicht. Daardoor houd je meer tijd over voor het managen van de kwaliteit van de werkzaamheden.
👉 TIP: Effectief een organisatie leiden, hoe doe je dat? In ons artikel vertellen we je hoe je jouw CRM-systeem daarbij gebruikt.
3. Data is optimaal beveiligd
Is de beveiliging van B2B-software niet op orde en lekt er gevoelige data? Dan staat de reputatie van de softwareontwikkelaar op het spel. Natuurlijk doen B2B-softwareontwikkelaars er alles aan om dat te voorkomen! Zij hanteren daarom de hoogste beveiligingsstandaarden voor hun software applicaties.
Met de beste beveiligingsmethoden beveiligen ze jouw data zo goed mogelijk. Bovendien worden beveiligingsupdates van mobiele applicaties zonder onderbreking doorgevoerd. Dit betekent dat beveiligingsissues over het algemeen automatisch worden opgelost. Waarschijnlijk merk je het niet eens als er een lek in jouw systeem is geweest!
4. Snellere ontwikkeling van producten en diensten
Dankzij mobiele technologie wissel je gemakkelijk informatie uit. Met klanten, collega's en andere partijen. Dit levert bedrijven veel voordelen op. Deel bijvoorbeeld eenvoudig rapporten met je collega's. Verstuur jouw offertes in een handomdraai. Beantwoord klantvragen supersnel... en noem maar op.
Heb je daarnaast behoefte aan snelle feedback van jouw klanten? Bijvoorbeeld over de producten en/of diensten die je geleverd hebt. Dan is dat ook simpeler. Klanten reageren namelijk razendsnel met mobiele apparatuur.
Feedback is dus veel makkelijker beschikbaar. Dit helpt jou om je producten en diensten sneller door te ontwikkelen. Natuurlijk is dat goed voor je concurrentiepositie. Je speelt immers snel in op de wensen en behoeften van jouw (toekomstige) klanten. Stiekem laat je jouw klanten zo ook nog eens actief meedenken met productverbeteringen.
👉 TIP: Volgens ons is HubSpot het ultieme CRM-systeem voor veel B2B organisaties. Wil je meer weten over de mobiele applicatie? Bekijk dan onze HubSpot mobiele applicatie demo video.
Welke CRM-behoeften heb je?
Zoek je een nieuw CRM-systeem? Welke functionaliteiten zijn er dan nog meer belangrijk voor jou (naast mobiele toegang natuurlijk)? Download onze gratis CRM-checklist en breng jouw CRM-behoeften zelf in kaart.
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)