Deel artikel
Hoe ga je met feedback enquêtes in de HubSpot Service Hub om?
door Andrea van Witteloostuijn op 4-10-22 11:16
Misschien…
✅ Ben je benieuwd hoe klanten over jouw organisatie denken en wat hun ervaringen zijn?
✅ Wil je jouw klanten vragen waar ze behoefte aan hebben?
✅ Wil je jouw doelgroepen beter begrijpen om ze beter te kunnen bedienen?
✅ Droom je ervan om zelf een professioneel klanttevredenheidsonderzoek te doen?
✅ En zou je structureel veel meer feedback van jouw klanten willen ontvangen?
Weet je dat je in de HubSpot Service Hub allerlei feedback enquêtes hebt? Namelijk NPS, CSAT, CES & Custom. Dat zijn een boel moeilijke termen bij elkaar! In de video legt Ellen je daarom – 1 voor 1 - uit welke opties je hebt. Èn ze laat je zien hoe je er een workflow voor instelt.
Hoe denken klanten over jouw organisatie?
Het is waardevol om te weten hoe klanten over jouw organisatie denken. Deze informatie helpt jou namelijk om je doelgroep goed te begrijpen. En om jouw leads, prospects en klanten klantgericht te bedienen. Het geeft je ook inzicht in wat wel en niet werkt in jouw CRM-strategie.
Met de HubSpot Service Hub Professional en Enterprise licenties heb je de juiste tools hiervoor in handen. Op de volgende manieren voer je feedback enquêtes uit in HubSpot:
- Net Promoter Score (NPS) enquêtes om je klantloyaliteit te meten.
- Customer Satisfaction Score (CSAT) enquêtes om je klanttevredenheid te meten.
- Customer Effort Score (CES) enquêtes om de klantinspanning te meten bij service ondersteuning.
- Je eigen feedback enquêtes! (Custom)
Laten we kort kijken wat deze feedback enquêtes precies inhouden.
NPS feedback enquêtes
Een NPS-enquête noem je ook wel de Net Promotor Score. Dit is een snelle manier om te meten hoe klanten over jouw organisatie denken. En dus hoe loyaal zij zijn.
Vraag jouw klanten bijvoorbeeld of ze jou aanbevelen bij anderen. Ze geven jou vervolgens een cijfer en dat is het. Supereenvoudig!
CSAT feedback enquêtes
Met een Customer Satisfaction Score meet je of een klant tevreden is met jouw product of dienst. Dit type enquête is meestal wat langer dan een NPS-enquête. Je stelt er namelijk net wat meer vragen mee.
Met een CSAT-enquête stel je follow-up vragen. Deze vragen zijn afhankelijk van de antwoorden, die jouw klant geeft. Zo ontdek je waar jouw uitdagingen liggen en waar jouw klanten blij mee zijn.
CES feedback enquêtes
Daarnaast biedt de HubSpot Service Hub de Customer Effort Score. Wat vinden jouw klanten van de service ondersteuning, die je biedt? Op welke punten kun je jouw service nog verbeteren? Stel de juiste vragen. Dan kom je er met deze score snel achter.
Custom feedback enquêtes
Tenslotte kun je ook nog je eigen enquête samenstellen. Combineer hierin bijvoorbeeld je eigen vragen met de NPS-vragen, die bij jouw doelgroep aansluiten.
Deze antwoorden kun je zelfs automatisch aan je CRM-data toevoegen! Waarom is dit handig? Het helpt je om jouw feedback te ordenen in HubSpot. Bovendien kun je de informatie zo ook voor andere HubSpot-tools gebruiken. Bijvoorbeeld voor een trigger in je workflow.
Aan de slag met met feedback enquêtes in de HubSpot Service Hub
Wil je starten met je eigen feedback enquêtes? Dan heb je eerst een HubSpot Service Hub Professional of Enterprise licentie nodig. Daarna liggen de mogelijkheden voor je open…
Stuur een feedback e-mail of gebruik een webpagina voor je enquête. Pas de taal, de tekst en het afzenderadres aan. Maak je feedback enquête mooi op. Bijvoorbeeld in de kleuren van je huisstijl. Stel workflows in. Bepaal hoe vaak en naar wie je de feedback enquête verstuurt. En schrijf je eigen bedankbericht voor na het achterlaten van de feedback. Uiteraard kun je ook automatisch een herinnering sturen voor het invullen.
En ja…. wat doe je vervolgens met de follow-up als een ingevuld formulier terugkomt? Er is van alles mogelijk. Stel bijvoorbeeld een melding voor de afdeling klantenservice in. En stuur een opvolg-email naar jouw respondenten op basis van hun antwoorden. Of juist naar ontevreden klanten om een afspraak in te plannen.
TIP: Plannen ontevreden klanten géén afspraak in na jouw opvolg e-mail? Maak dan automatisch een taak aan voor een accountmanager. Zo kan hij of zij alsnog contact opnemen om een oplossing te vinden!
Tenslotte kun je jouw feedback natuurlijk ook publiceren. Superhandig voor als je mooie reviews wilt tonen! Alle feedback resultaten verzamel je op een handig dashboard. In één oogopslag zie je hoe het gaat met jouw klanttevredenheid, klantloyaliteit en klantinspanning! Jouw klanten verwachten de beste service. En die geef jij ze dankzij de HubSpot Service Hub.
Klinkt dit allemaal nog wat lastig? Bekijk dan de video, waarin Ellen je laat zien hoe het werkt!
Naast de feedback enquêtes heeft de HubSpot Service Hub trouwens nog meer fantastische functies. Zoals:
- Een ticket-systeem met uitgebreide ticket pipelines.
- Een live chat om klanten real-time te helpen via je website.
- Chatbots in combinatie met een kennisbank voor gemakkelijke zelfservice.
- Een klantenportaal voor het doen en bijhouden van service aanvragen.
- Persoonlijke service video's.
En nog veel meer…
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)