Identificeer je anonieme B2B-websitebezoekers met Leadinfo & HubSpot
van Floris van Muijen op 22-10-24 9:16
Met de HubSpot Leadinfo integratie haal je meer leadgegevens naar je CRM-database toe. Van bestaande relaties én anonieme B2B-websitebezoekers. Met deze informatie verrijk je jouw verkoopflow.Zo creëer je geautomatiseerd nieuwe bedrijven in HubSpot. Koppel je jouw anonieme B2B-websitebezoekers aan deze bedrijven. En ontdek je welke websitepagina’s zij bezoeken. Er deals voor aanmaken en taken instellen is daarna een fluitje van een cent.
Transformeer je anonieme B2B-websitebezoekers naar klanten
Leadinfo identificeert de bedrijven die op je website rondneuzen. Daarna levert het je uitgebreide bedrijfs- en contactgegevens van deze verkoopkansen aan. Hierdoor vindt je verkoopteam warme leads, die een koopintentie hebben. Maar nog geen gegevens hebben achtergelaten of een aankoop hebben gedaan.
Met de integratie breng je jouw verkopers geautomatiseerd op de hoogte van deze warme leads. Daarbij weten ze precies hoe deze leads zich op je website gedragen. Op basis hiervan voeg je ze eenvoudig aan 1 van je geautomatiseerde HubSpot-campagnes toe. Of creëer je handige overzichten met (gesegmenteerde) Leadinfo-leads. Bijvoorbeeld voor een belactie van je verkoopteam.
Kortom, de integratie met Leadinfo boort nieuwe verkoopkansen aan. Die je met alle handige marketing- en salestools van HubSpot naar klanten converteert. Bovendien geeft de informatie handige inzichten, waarmee je bijvoorbeeld je (data-gedreven) websitecontent optimaliseert. En je online advertenties beter op je doelgroep afstemt.
Welke B2B-leads verstuurt Leadinfo naar HubSpot?
Niet alle bedrijven zijn interessant voor jouw organisatie. Daarom bepaal je in Leadinfo eerst welke B2B-leads je in HubSpot wil overnemen. Je kijkt hiervoor naar:
- De bedrijfskenmerken die interessant zijn.
- Op welke branches jouw organisatie zich richt.
- Welke omvang de bedrijven moeten hebben.
- Welk gedrag de websitebezoekers van deze ondernemingen moeten vertonen (aantal websitepagina’s, welke websitepagina’s).
Als je dit in kaart hebt gebracht stel je triggers op basis van regio’s, bronnen en dealfasen in. Hieronder zie je een voorbeeld waarbij alleen bedrijven uit Groot-Brittannië doorgestuurd worden. Ze moeten de prijzenpagina hebben bekeken en meer dan 5 werknemers in dienst hebben.
Welke gegevens neemt HubSpot over?
Je bepaalt zelf welke gegevens je aan HubSpot toevoegt. Zo kan Leadinfo:
- Automatisch nieuwe bedrijven in HubSpot aanmaken. Je vindt ze daarna onder het kopje ‘Companies’ in je HubSpot-menu.
- Je websitebezoekers aan je bedrijfsrecords in HubSpot koppelen.
- Bedrijven aan andere bedrijven in HubSpot koppelen.
- Notities over websitebezoekers aan je bedrijfsrecords in HubSpot toevoegen (in een taal naar keuze).
- Bepaalde gegevens juist wel of niet toevoegen (velden).
Deze waardevolle informatie verstrekt Leadinfo bijvoorbeeld aan HubSpot:
- Contactinformatie van besluitvormers
- Geografische informatie van je websitebezoekers
- Omzetcijfers
- Branches
- Aantal medewerkers
- Website activiteit
- Verwijzingsbronnen
Koppel je handmatig of automatisch een bedrijf van Leadinfo aan HubSpot? Dan checkt Leadinfo of dat bedrijf al in HubSpot staat. Hiervoor gebruikt Leadinfo het domein (bijvoorbeeld www.systony.nl), het telefoonnummer en het KvK-nummer.
Zodra het bedrijf gekoppeld is zie je in Leadinfo de bijbehorende deals en taken uit HubSpot. Maar vanuit Leadinfo maak je ook eenvoudig deals en taken aan, die HubSpot dan overneemt.
👉 TIP: Vul de leadinformatie in je CRM-database geautomatiseerd aan met de gegevens van HubSpot Insights. En krijg zo een nog completer beeld van je nieuwe leads!
Wat kun je nog meer met Leadinfo?
Naast leadinformatie met HubSpot synchroniseren biedt Leadinfo nog wat mooie tools. Bijvoorbeeld om de leads te benaderen, nadat je ze geïdentificeerd hebt. Ze hebben namelijk zelf geen contactgegevens achtergelaten.
Zo zie je in Leadinfo welke LinkedIn-contacten er bij je B2B-leads werken. Door op de naam en de functietitel te zoeken vind je de juiste contactpersonen. Als je doorklikt dan kom je gelijk op het juiste LinkedIn-profiel terecht. Zodat je gemakkelijk een bericht of connectieverzoek kunt toesturen.
Met de Leadinfo Autopilot functie creëer je campagnes met een reeks stappen. Verstuur hiermee bijvoorbeeld geautomatiseerde e-mails, LinkedIn-berichten en connectieverzoeken toe. Net zoals bij je sales sequences in HubSpot, maar dan via Leadinfo.
Het dashboard van Leadinfo maakt allerlei informatie over je websitebezoekers inzichtelijk. In een oogopslag zie je bijvoorbeeld wie je B2B-websitebezoekers zijn. Waar ze zijn en in welke branche ze werkzaam zijn.
Daarnaast ontdek je snel op welk tijdstip je website het meeste bekeken wordt. Hoeveel verkeer er uit de verschillende provincies komt (als je met je muis over de statistiek beweegt krijg je meer details). Hoe groot de bedrijven zijn, die je website anoniem bezoeken. Welke bedrijven het meest actief op je website zijn. Bij welke branches je website het populairst is. Welke websitepagina’s het meest bekeken worden en meer.
![]() |
![]() |
Uiteraard kun je deze data ook naar HubSpot brengen. Zodat je niet continu tussen de 2 systemen hoeft te schakelen.
👉 TIP: Dankzij de ‘screen recording add-on van Leadinfo’ krijg je gedetailleerde browse-activiteiten van alle leads. Je weet precies hoe je websitebezoekers zich gedragen. In de schermopname zie je hoe ze hun muis bewegen en waar ze op hebben geklikt. Met deze informatie verbeter je de CTA’s op je website. En help je jouw leads om de juiste informatie te vinden.
Kies je voor een integratie van HubSpot en Leadinfo?
Door HubSpot en Leadinfo te integreren krijg je meer inzicht in je websiteverkeer. En beschik je over tools om van je anonieme websitebezoekers klanten te maken. Kortom: met deze integratie vergroot je jouw online kansen!
Wil je er meer over weten? Boek hieronder gerust een afspraak in mijn agenda.
- maart 2025 (15)
- februari 2025 (17)
- januari 2025 (3)
- december 2024 (14)
- november 2024 (6)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (7)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (4)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)