HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Identificeer je anonieme B2B-websitebezoekers met Leadinfo & HubSpot

Identificeer je anonieme B2B-websitebezoekers met Leadinfo & HubSpot
6:11

Identificeer je anonieme B2B-websitebezoekers met Leadinfo & HubSpot

Met de HubSpot Leadinfo integratie haal je meer leadgegevens naar je CRM-database toe. Van bestaande relaties én anonieme B2B-websitebezoekers. Met deze informatie verrijk je jouw verkoopflow.

fluitje van een Nederlandse centZo creëer je geautomatiseerd nieuwe bedrijven in HubSpot. Koppel je jouw anonieme B2B-websitebezoekers aan deze bedrijven. En ontdek je welke websitepagina’s zij bezoeken. Er deals voor aanmaken en taken instellen is daarna een fluitje van een cent.

Transformeer je anonieme B2B-websitebezoekers naar klanten

Leadinfo identificeert de bedrijven die op je website rondneuzen. Daarna levert het je uitgebreide bedrijfs- en contactgegevens van deze verkoopkansen aan. Hierdoor vindt je verkoopteam warme leads, die een koopintentie hebben. Maar nog geen gegevens hebben achtergelaten of een aankoop hebben gedaan. 

Met de integratie breng je jouw verkopers geautomatiseerd op de hoogte van deze warme leads. Daarbij weten ze precies hoe deze leads zich op je website gedragen. Op basis hiervan voeg je ze eenvoudig aan 1 van je geautomatiseerde HubSpot-campagnes toe. Of creëer je handige overzichten met (gesegmenteerde) Leadinfo-leads. Bijvoorbeeld voor een belactie van je verkoopteam.

Kortom, de integratie met Leadinfo boort nieuwe verkoopkansen aan. Die je met alle handige marketing- en salestools van HubSpot naar klanten converteert. Bovendien geeft de informatie handige inzichten, waarmee je bijvoorbeeld je (data-gedreven) websitecontent optimaliseert. En je online advertenties beter op je doelgroep afstemt.

New call-to-action

Welke B2B-leads verstuurt Leadinfo naar HubSpot?

Niet alle bedrijven zijn interessant voor jouw organisatie. Daarom bepaal je in Leadinfo eerst welke B2B-leads je in HubSpot wil overnemen. Je kijkt hiervoor naar: 

  • De bedrijfskenmerken die interessant zijn.
  • Op welke branches jouw organisatie zich richt. 
  • Welke omvang de bedrijven moeten hebben.
  • Welk gedrag de websitebezoekers van deze ondernemingen moeten vertonen (aantal websitepagina’s, welke websitepagina’s).

Als je dit in kaart hebt gebracht stel je triggers op basis van regio’s, bronnen en dealfasen in. Hieronder zie je een voorbeeld waarbij alleen bedrijven uit Groot-Brittannië doorgestuurd worden. Ze moeten de prijzenpagina hebben bekeken en meer dan 5 werknemers in dienst hebben.

Voorbeeld met triggers voor de integratie van Leadinfo en HubSpot
Welke gegevens neemt HubSpot over?

HubSpot Menu Companies
Je bepaalt zelf welke gegevens je aan HubSpot toevoegt. Zo kan Leadinfo:

  • Automatisch nieuwe bedrijven in HubSpot aanmaken. Je vindt ze daarna onder het kopje ‘Companies’ in je HubSpot-menu.
  • Je websitebezoekers aan je bedrijfsrecords in HubSpot koppelen. 
  • Bedrijven aan andere bedrijven in HubSpot koppelen. 
  • Notities over websitebezoekers aan je bedrijfsrecords in HubSpot toevoegen (in een taal naar keuze). 
  • Bepaalde gegevens juist wel of niet toevoegen (velden). 

Deze waardevolle informatie verstrekt Leadinfo bijvoorbeeld aan HubSpot:

  • Contactinformatie van besluitvormers
  • Geografische informatie van je websitebezoekers
  • Omzetcijfers 
  • Branches
  • Aantal medewerkers
  • Website activiteit
  • Verwijzingsbronnen

Koppel je handmatig of automatisch een bedrijf van Leadinfo aan HubSpot? Dan checkt Leadinfo of dat bedrijf al in HubSpot staat. Hiervoor gebruikt Leadinfo het domein (bijvoorbeeld www.systony.nl), het telefoonnummer en het KvK-nummer.

Deals en taken in HubSpot en Leadinfo 
Zodra het bedrijf gekoppeld is zie je in Leadinfo de bijbehorende deals en taken uit HubSpot. Maar vanuit Leadinfo maak je ook eenvoudig deals en taken aan, die HubSpot dan overneemt. 
 
👉 TIP: Vul de leadinformatie in je CRM-database geautomatiseerd aan met de gegevens van HubSpot Insights. En krijg zo een nog completer beeld van je nieuwe leads!

Wat kun je nog meer met Leadinfo?

Naast leadinformatie met HubSpot synchroniseren biedt Leadinfo nog wat mooie tools. Bijvoorbeeld om de leads te benaderen, nadat je ze geïdentificeerd hebt. Ze hebben namelijk zelf geen contactgegevens achtergelaten.

Zo zie je in Leadinfo welke LinkedIn-contacten er bij je B2B-leads werken. Door op de naam en de functietitel te zoeken vind je de juiste contactpersonen. Als je doorklikt dan kom je gelijk op het juiste LinkedIn-profiel terecht. Zodat je gemakkelijk een bericht of connectieverzoek kunt toesturen.

Met de Leadinfo Autopilot functie creëer je campagnes met een reeks stappen. Verstuur hiermee bijvoorbeeld geautomatiseerde e-mails, LinkedIn-berichten en connectieverzoeken toe. Net zoals bij je sales sequences in HubSpot, maar dan via Leadinfo. 

Het dashboard van Leadinfo maakt allerlei informatie over je websitebezoekers inzichtelijk. In een oogopslag zie je bijvoorbeeld wie je B2B-websitebezoekers zijn. Waar ze zijn en in welke branche ze werkzaam zijn. 

Daarnaast ontdek je snel op welk tijdstip je website het meeste bekeken wordt. Hoeveel verkeer er uit de verschillende provincies komt (als je met je muis over de statistiek beweegt krijg je meer details). Hoe groot de bedrijven zijn, die je website anoniem bezoeken. Welke bedrijven het meest actief op je website zijn. Bij welke branches je website het populairst is. Welke websitepagina’s het meest bekeken worden en meer.

Grafiek met de tijden van de meeste website activiteit

Grafiek die de locatie van je doelgroep in kaart brengt Grafiek met de omvang van de je B2B-websitebezoekers


Uiteraard kun je deze data ook naar HubSpot brengen. Zodat je niet continu tussen de 2 systemen hoeft te schakelen.

👉 TIP: Dankzij de ‘screen recording add-on van Leadinfo’ krijg je gedetailleerde browse-activiteiten van alle leads. Je weet precies hoe je websitebezoekers zich gedragen. In de schermopname zie je hoe ze hun muis bewegen en waar ze op hebben geklikt. Met deze informatie verbeter je de CTA’s op je website. En help je jouw leads om de juiste informatie te vinden. 

Kies je voor een integratie van HubSpot en Leadinfo?

Door HubSpot en Leadinfo te integreren krijg je meer inzicht in je websiteverkeer. En beschik je over tools om van je anonieme websitebezoekers klanten te maken. Kortom: met deze integratie vergroot je jouw online kansen! 

Wil je er meer over weten? Boek hieronder gerust een afspraak in mijn agenda.

Aanmelden per e-mail