Deel artikel
Waarom integreer je Google Search Console met HubSpot?
door Daan van Loon op 23-4-24 9:45
Google Search Console laat je zien hoe Google jouw website beoordeelt. En hoe jouw content het in de zoekresultaten van de zoekmachine doet. Met deze inzichten optimaliseer je jouw websitecontent voor betere zoekresultaten. Online marketeers kunnen dan ook echt niet zonder deze tool.
In dit blog ga ik dieper op de mogelijkheden van Google Search Console in. Hierbij ontdek je waarom het slim is om het met HubSpot te integreren.
Wat kan je met Google Search Console?
Met tools en rapportages geeft Google Search Console je inzicht in de prestaties van je website. Zo krijg je informatie over:
- Of Google je website kan vinden en crawlen.
- Indexeringsproblemen.
- Verkeersgegevens van 'Google Zoeken' voor je website. Zo zie je hoe vaak je website in 'Google Zoeken' wordt weergegeven. Bij welke zoekopdrachten je website zichtbaar is. Hoe vaak gebruikers op die zoekopdrachten klikken en nog veel meer.
- Welke websites er naar jouw website linken.
Daarnaast ontvang je meldingen over problemen die Google op je website tegenkomt. Bijvoorbeeld opmaakproblemen, indexeringsproblemen, serverproblemen, beveiligingsproblemen, laadproblemen en spamproblemen. Bovendien kun je voor nieuwe en bijgewerkte content (her)indexering aanvragen.
Waarom integreer je Google Search Console met HubSpot?
Met de integratie breng je de gegevens van de zoekopdrachten in Google naar je SEO-tool in Hubspot. Je maakt en monitort je content dus in hetzelfde systeem.
Op je dashboard zie je hoeveel weergaven en klikken je website voor bepaalde zoektermen krijgt. Hoe je gemiddelde ranking in de zoekresultaten van Google is. Welke zoekwoorden bij de zoekintentie van je doelgroep aansluiten. En hoe je websitebezoekers zich op je website gedragen.
Je combineert de inzichten van de 2 platforms. Hierdoor kun je uitgebreide zoekwoordanalyses doen. Zodat je jouw zichtbaarheid in de zoekmachines met gerichte content vergroot. En het verkeer naar je website een flinke boost geeft.
Kortom, je krijgt een goed beeld van hoe je content in Google presteert. Van wat je moet aanpassen om betere zoekresultaten te behalen. En hoe je de gebruikerservaring van je website kunt verbeteren. Met als uiteindelijke doel natuurlijk hogere conversieratio’s.
De integratie van Google Search Console en HubSpot
Met een actieve integratie krijg je deze statistieken in je SEO-tool van HubSpot erbij:
- Gemiddelde positie in Google met betrekking tot een bepaald onderwerp. Je locatie, zoekgeschiedenis, apparaattype en andere dynamische resultaten beïnvloeden dit cijfer. Het is daarom niet helemaal accuraat.
- Totaal aantal vertoningen van je zoektermen.
- Gemiddelde klikfrequentie: dit zegt iets over hoe vaak mensen in Google gemiddeld op je content klikken.
- Belangrijke zoekopdrachten: zoektermen waarbij Google je content toont. Dit gebruik je voor nieuwe content-ideeën.
- Klikken: het aantal klikken waarmee je bij een bepaalde zoekopdracht in Google websiteverkeer aantrekt.
Je bekijkt deze statistieken voor de zoektermen van je complete website. En ook voor specifieke websitepagina’s, landingspagina’s, pillarpages of blogs. Erg handig!
👉 TIP: Meer over SEO met HubSpot lees je in deze artikelen:
➜ Zoekmachineoptimalisatie met persona's en de SEO-Tool van HubSpot.
➜ Verbeter jouw content marketingstrategie met de HubSpot SEO-tool.
➜ SEO-tool met tips voor een betere website ranking in zoekmachines.
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)