HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

De laatste HubSpot updates | augustus 2024

De laatste HubSpot updates | augustus 2024
8:35

De laatste HubSpot updates augustus 2024

Vooral voor de Professional en Enterprise licenties heeft HubSpot deze maand leuke updates. Wat vind je bijvoorbeeld van goedkeuringen voor dealfasen? En van de gewogen rotaties in de meetingtool? Daarnaast is er een gratis nieuwe tool, waarmee je de zichtbaarheid van je content in AI-zoekmachines meet. Leuk om eens uit te proberen!

Dit is onze selectie met de beste Hubspot Updates van augustus 2024:

1. Marketing SMS-antwoorden.
2. HubDB-bestandskolom & broncode in HubDB rich text-kolommen.
3. Crawling voor ledenblogs & registratie zonder wachtwoord.
4. Goedkeuringen voor dealfasen.
5. Afspraken lang vooruit plannen & gewogen rotaties.
6. Trefwoorden in servicetickets zoeken & ticket routing.
7. Registratiebevestiging met follow-up e-mails in eigen huisstijl.
8. Prognoses met meerdere valuta's.
9. Gezondheid van workflows.
10. Stage tracker-kaarten voor CRM-records.
11. Quick Create functie.
12. Validatieregels voor standaardeigenschappen.
13. Op iOS en Android taken maken en aan custom objectrecords koppelen.
14. Acties voor auditlogboeken.
15. AI Search Grader.

1. Marketing SMS-antwoorden

Heb je een Marketing Hub Pro+ licentie in combinatie met een betaalde Marketing SMS Add-on? Dan bekijk je, orden je en beantwoord je inkomende SMS-berichten vanuit je Conversations Inbox. Nieuw is dat je de SMS-berichten geautomatiseerd kunt beantwoorden.

2. HubDB-bestandskolom & broncode in HubDB rich text-kolommen

Maak je met je Content Hub of Marketing Hub Pro+ licentie gebruik van HubDB-tabellen (dynamische content)? Profiteer dan van de nieuwe kolom voor PDF’s, afbeeldingen, video’s en andere soorten documenten. Dit helpt je om je gegevens beter te organiseren. Daarnaast is het nu mogelijk om de broncode van rich tekst-cellen in HubDB-kolommen te bewerken. 

3. Crawling voor ledenblogs & registratie zonder wachtwoord

Maak je met je Content Hub Pro+ licentie (betaalde) content alleen beschikbaar voor leden? Zoals bijvoorbeeld bij een tijdschrift, waarbij je zonder abonnement alleen previews van de inhoud ziet? Dan kun je per content-item ‘crawling’ inschakelen. Zoekmachines lezen hierdoor wel de gehele blogcontent. 

Daarnaast is de toegang tot de privé-inhoud verbeterd met wachtwoordloze authenticatie. Contactpersonen hoeven zich daardoor niet meer te registreren met wachtwoorden. Deze updates geldt ook voor Marketing Pro+ licenties. 

4. Goedkeuringen voor dealfasen

Heb je een Sales Hub Enterprise licentie? Dan is het voortaan mogelijk om goedkeuringsprocessen aan je dealfasen toe te voegen. Hierbij keur je jouw deals goed, voordat ze verder in de dealpijplijn gaan. Deze unieke goedkeuringsfasen met maximaal 3 goedkeurders stel je per verkooppijplijn in.

Voor het ene verkoopproces is bijvoorbeeld de goedkeuring van een salesmanager voldoende. Voor het andere verkoopproces moet ook de commercieel directeur toestemming verlenen. Bijvoorbeeld voordat er een contract wordt verzonden. Zonder de vereiste goedkeuring kunnen CRM-gebruikers de deals niet meer vooruit verplaatsen. Alleen nog naar een gesloten verloren fase om ze af te leggen.

Het was trouwens al mogelijk om offertes door managers te laten goedkeuren. Het goedkeuringsproces voor bepaalde dealfasen is erbij gekomen.

Nieuwe call-to-action

5. Afspraken lang vooruit plannen & gewogen rotaties

Je vergaderingen met de vergaderwidget op de website kon je altijd maximaal 11 weken vooruit plannen. Nu is het mogelijk om een doorlopende beschikbaarheid in te stellen. Hierdoor boeken (toekomstige) klanten hun afspraken zelfs meer dan een jaar vooruit . Deze update geldt voor alle hubs en licenties.

Met een Sales Hub of Service Hub Pro+ licentie maak je nu ook gewogen rotaties. Zodat je de afspraken vanuit je CRM-software evenredig (naar rato) aan teamleden toewijst. 

6. Trefwoorden in servicetickets zoeken & ticket routing

Werk je met de Helpdesktool van de Service Hub Pro+ licenties? Dan zoek je nu met trefwoorden in je servicetickets. In de nieuwe kolom ‘Berichten’ zie je de zoekresultaten met fragmenten van de gevonden servicetickets. Als je daar met je muis op klikt ga je direct naar de desbetreffende zoekresultaten toe.

Daarnaast match je supportmedewerkers makkelijker met de juiste servicetickets door ‘skill-based’ ticket routing. Met andere woorden: de vaardigheden van servicemedewerkers bepalen de toewijzing van servicetickets. Voor deze update heb je een Service Hub Enterprise licentie nodig.

7. Registratiebevestiging met follow-up e-mails in eigen huisstijl

Met een Content Hub of Service Hub Pro+ licentie bevestig je registraties met een standaard e-mailsjabloon. Bijvoorbeeld als mensen zich voor je blog inschrijven. Dit kon alleen met een vaste template van HubSpot zonder branding-mogelijkheden.

Het is nu wel mogelijk om deze follow-up e-mails te personaliseren met de marketing e-maileditor. Zo voeg je er bijvoorbeeld de kleuren van je huisstijl aan toe. Een logo en een gerichte gepersonaliseerde marketingboodschap. 

8. Prognoses met meerdere valuta's

Met de forecasttool houd je de omzetdoelen nauwkeurig bij. Om de te verwachte omzet te voorspellen gebruikt HubSpot de dealfasen. Hierbij bepaalt de forecasttooltool hoe waarschijnlijk het is dat je deals sluit.

Nieuw is dat je voorkeursvaluta’s in de prognose-app kunt instellen. Zodat je in de app prognoses in deze valuta’s bekijkt en opvraagt. Hiervoor heb je een Sales Hub of Service Hub Pro+ licentie nodig.

9. Gezondheid van workflows

HubSpot bevat nu workflow samenvattingen. Hierin vind je het aantal workflows met mogelijke problemen. Ook zie je het aantal ongebruikte workflows in je HubSpot-account. Deze update is beschikbaar voor iedereen met een Marketing Hub, Sales Hub, Service Hub of Operations Hub Pro+ licentie. 

De inschrijvingsgeschiedenis van workflows monitoren in HubSpot Inzoomen op de details van workflow inschrijvingen in HubSpot

Daarnaast zie je de inschrijvingsgeschiedenis van records nu in je workfloweditor. Deze informatie vind je ook in het tabblad inschrijvingsgeschiedenis. Bovendien kun je de ‘workflow-paden’ van afzonderlijke ingeschreven records voortaan bekijken. Hierdoor heb je meer inzicht in succesvolle workflowacties en -fouten. Deze updates gelden ook voor de bovenstaande Pro+ licenties.

10. Stage tracker-kaarten voor CRM-records

Voeg je stage tracker-kaarten aan je contactrecords, bedrijfsrecords en/ of dealrecords toe? Dan houd je de (aangepaste) levenscyclusfasen eenvoudig bij op deze CRM-records. Stel dat je de stage tracker-kaart bijvoorbeeld op je bedrijfsrecords plaatst. Dan bewerk je de dealfasen van de dealpijplijn daarna rechtstreeks vanaf je bedrijfsrecords.

Met de nieuwe ‘Association Stage Tracker-kaart’ geef je daarnaast 4 eigenschapswaarden van gekoppelde records weer (van de middelste record-kolommen). De nieuwe kaart is voor alle hubs en niveaus beschikbaar.

👉 TIP: In deze artikelen vind je meer informatie:
➜ Effectief verkoopkansen managen met levenscyclussen & dealpijplijnen.
➜ CRM Customization in HubSpot: wat zijn je mogelijkheden?

11. Quick Create functie


Van welke licentie je ook gebruik maakt. Met de nieuwe quick create functie maak je razendsnel nieuwe standaard objectrecords aan (contactpersonen, bedrijven, deals en tickets). In de video hierboven leg ik je uit hoe het werkt.

12. Validatieregels voor standaardeigenschappen

Voortaan is het ook mogelijk om validatieregels voor standaard eigenschappen in te stellen. Voorheen kon dit alleen bij de custom properties.

Wil je met ingestelde validatieregels informatie aan je CRM-records toevoegen? Dan moet je aan de ingestelde eigenschapsvereisten voldoen. Denk bijvoorbeeld aan telefoonnummers, die alleen maar uit 10 cijfers mogen bestaan. Of aan e-mailadressen die een ‘@’ moeten bevatten.

Deze update geldt voor alle hubs en licenties.

13. Op iOS en Android taken maken en aan custom objectrecords koppelen 

Heb je een Enterprise licentie en wil je taken maken en aan custom objectrecords koppelen? Dan is dat nu ook mogelijk met de mobiele app voor iOS en Android besturingssystemen. Voorheen kon dat alleen op desktop-computers. Op Android-telefoons kun je nu trouwens ook custom objectrecords aanmaken.

Daarnaast beschikken salesvertegenwoordigers nu over dealvoortgangsinformatie in de mobiele Hubspot-app. En kun je het datumbereik van de dashboard reports erin aanpassen. Dit geldt voor alle hubs en licenties.

14. Acties voor auditlogboeken

Met een Enterprise licentie haal je via de pagina ‘Audit Logs’ door CRM-gebruikers verwijderde contacten terug. Daarnaast kun je er de gegevens downloaden, die je CRM-gebruikers hebben geëxporteerd. 

15. AI Search Grader

Statistiek van HubSpots AI Search Grader

De AI Search Grader is een nieuwe gratis tool van HubSpot. In een paar seconden zie je hoe je content het bij de AI-searchmachines doet. Zodat je jouw online aanwezigheid in deze Search Engines kunt verbeteren. Misschien vind je het leuk om het eens uit te proberen. Als je jouw URL invoert genereert de tool een rapport voor je.

Heb je vragen over deze updates of wil je iets anders over HubSpot weten? Wij staan klaar om je te helpen!

Nieuwe call-to-action


Ontvang updates per email