Deel artikel
Sneller offreren door CPQ-software DealHub met HubSpot te integreren
door Maarten de Wit op 9-4-24 9:00
Heb je behoefte aan een snel, nauwkeurig en gestandaardiseerd offerteproces? Zonder veel tijdrovende administratieve handelingen en het najagen van handtekeningen? Met de CPQ-software van DealHub handelen je verkopers hun deals goed, makkelijk en efficiënt af.
HubSpot zelf heeft ook geweldige CPQ-tools voor professionele offertes en contracten. Bijvoorbeeld (verschillende) offerte templates, een productenbibliotheek, playbooks en een dynamische offertetool. Bovendien manage je eenvoudig het offerte goedkeuringsproces in je HubSpot CRM. Dit doe je met behulp van digitaal ondertekenen en relevante workflows.
Maar wil je liever een ‘native’ offerte oplossing met uitgebreidere CPQ-mogelijkheden? Dan is de CPQ-software van DealHub een waardevolle aanvulling op jouw all-in-one CRM-systeem. Hieronder ga ik daarom dieper op de mogelijkheden van de integratie met DealHub in.
Waarom koppel je CPQ-software aan je HubSpot-portaal?
In HubSpot sla je jouw klantgegevens op. Je volgt je kopers en leads en meet hun betrokkenheid. Je houdt alle belangrijke dealinformatie in je CRM-systeem bij. En zo krijg je een fantastisch beeld van je verkoopkansen. Bovendien automatiseer je een boel tijdrovende salestaken. Als verkoper houd je dan ook meer tijd over om te verkopen.
Maar niet alle verkoopactiviteiten kun je goed met je CRM-software regelen. En daarom kan de integratie met CPQ-software (Configure Price Quote software) zoals DealHub handig zijn. Bijvoorbeeld om:
- Snel prijzen te bepalen voor producten en diensten op maat (met prijsregels).
- (Geautomatiseerd) kortingen op maat aan prijsopgaven en offertes toe te voegen.
- Snel en makkelijk gepersonaliseerde offertes met deze prijsinformatie te maken.
Voeg je DealHub aan HubSpot toe? Dan automatiseer je de administratieve handelingen hiervan. Zo maak je jouw verkoopteam dus nóg effectiever. Bovendien minimaliseer je de kans op (onnodige) fouten met prijzen. De offertesoftware gaat namelijk altijd uit van de beschikbare prijsinformatie.
5 Belangrijke redenen om de CPQ-software van DealHub met HubSpot te integreren
Laten we nu eens kijken naar de CPQ-software van DealHub. Hoe helpt dit systeem jouw verkopers om sneller deals te sluiten? Om de productiviteit te vergroten? En het verkoopproces nóg beter te maken?
Met DealHub regel je jouw:
- CPQ: Configure Price Quote proces
- Contractmanagement (CLM)
- Automatische facturering
- Automatisch beheer van abonnementen (en de verlengingen hiervan)
Koppel je DealHub aan HubSpot? Dan maak je in no time de meest complexe offertes vanuit HubSpot. Je verkoopteams verkorten de contractonderhandelingen en hun offertetrajecten. Én deals worden sneller ondertekend.
Het maken van offertes start vanaf de dealpagina in HubSpot. Gewoon vanuit de records van je contacten en/ of bedrijven. En alle belangrijke offerte- en contractgegevens komen vervolgens automatisch in beide systemen te staan.
Dit zijn de voordelen van de integratie van DealHub en HubSpot:
1. Optimaliseer de reactietijd voor offertes
Met een dynamisch playbook met vragen leidt de software je verkoopvertegenwoordigers door de CPQ-software heen. Zo zijn er bijvoorbeeld vragen over de hoeveelheden, kortingen, dealtype, branche, gebruikerservaring en vervaldatum.
Et voilà: met een paar klikken is een voorstel, contract of offerte klaar. In PDF, WORD, Excel of digitaal. Wat je nodig hebt! Ingewikkelde berekeningen zijn echt niet nodig.
De software houdt automatisch rekening met alle belangrijke prijsvoorwaarden en wettelijke vereisten. Jouw gepersonaliseerde documenten bevatten statische en dynamische elementen. Ook pas je bepaalde elementen makkelijk zelf nog aan als dat nodig is.
Je kunt trouwens meerdere ‘verkoopdraaiboeken’ tegelijkertijd inzetten. Voor iedere fase van de verkoopcyclus neem je hierin bijvoorbeeld scenario’s op. Én (geautomatiseerde) suggesties voor upsell en cross-sell mogelijkheden. Met de playbooks help je nieuwe verkopers ook nog eens lekker snel op weg!
👉 NOTE: Uit het Benchmark-rapport 2021 van DealHub blijkt dat bedrijven met CPQ-software veel sneller reageren. 52% van de MKB-bedrijven versturen hun voorstellen binnen 30 minuten! Zijn deze voorstellen ook nog eens gepersonaliseerd? Dan lukt dat bij 90% van bedrijven binnen 4 uur. Vele malen sneller dan bij de meeste bedrijven zonder CPQ-software!
2. Voorkom dubbele gegevensinvoer en fouten
De data van DealHub en HubSpot CRM wordt automatisch gesynchroniseerd. Welk systeem je ook raadpleegt. En waar je de informatie ook in aanpast of verwerkt. Je hoeft geen dubbele gegevens in te voeren. De gegevens staan direct in beide systemen. Hierdoor is er ook een kleinere kans op invoerfouten!
3. Automatiseer het goedkeuringsproces
Vanuit je systeem werk je intern samen aan overeenkomsten. Bijvoorbeeld met het management of de juridische afdeling.
Met workflows regel je alle benodigde goedkeuringen tijdens het dealproces. Managers geven razendsnel akkoord via het digitale systeem. Ze ontvangen namelijk automatisch een seintje als hun (handmatige) goedkeuring nodig is.
Bovendien kun je prijs- en kortingsdrempels instellen, die automatisch worden goedgekeurd. Eindeloos heen- en weer communiceren is hierdoor verleden tijd!
4. Profiteer van een efficiënt werkproces
Schakelen tussen verschillende verkooptools hoeft ook al niet meer. Al je verkoopinformatie komt namelijk in 1 centraal systeem samen. Iedereen in je organisatie hanteert dezelfde prijzen, kortingen en voorwaarden.
Zitten je deals in de onderhandelingsfase? Dan communiceren kopers en verkopers razendsnel met de DealRoom van DealHub. Hier vind je alle belangrijke dealinformatie en documenten (offerte, voorwaarden, specificaties, etc.). Kopers geven hier ook feedback op je voorstellen.
Uiteraard ondertekenen kopers hun documenten met eSign. Je kunt zelfs tegelijkertijd om meerdere handtekeningen vragen. Deze elektronische handtekeningen zijn wettig. Verstuur gerust een (automatische) herinnering als een handtekening uitblijft.
Via de ‘Dynamic Contract Repository’ hergebruik je jouw (gewijzigde) overeenkomsten als dat nodig is. Bij iedere stap van kopers ontvangen jouw verkopers daar een melding van. Ze kunnen dan ook direct reageren.
Je CRM-data verrijk je met complete verkoopgegevens. De documenten open je vanuit je CRM-records. Op uitgebreide CRM-dashboards laat je alle informatie samenkomen. Je beschikt altijd over een actueel overzicht. En je stuurt snel bij als dat nodig is.
5. Snel, foutloos en makkelijk
DealHub is netzoals HubSpot erg gebruiksvriendelijke software. Vanuit je CRM-systeem voeg je de contactgegevens automatisch aan je documenten toe.
Met vooraf goedgekeurde sjablonen voorkom je fouten. Bijvoorbeeld met verkeerde voorwaarden en verouderde prijzen. Je hoeft je prijsinformatie en voorwaarden alleen maar up-to-date te houden in de productenbibliotheek. Zónder ingewikkelde codes is dit een fluitje van een cent.
Uiteraard zijn je huisstijl, teksten, afbeeldingen en logo mooi verwerkt in deze sjablonen. Je configureert ze met een gemakkelijke drag & drop interface. Weet je dat je er ook rollen en machtigingen aan kunt koppelen? Zo wijs je ze bijvoorbeeld aan bepaalde gebruikers, regio’s of dealspecifieke kenmerken toe.
Alle typen apparaten ondersteunen de CPQ-mogelijkheden van DealHub en HubSpot. Of je nou een tablet, smartphone of laptop gebruikt. Dat maakt niets uit. Bovendien is de software supersnel up & running. Waar wacht je dus nog op?!
Ook de CPQ-software van DealHub met HubSpot CRM integreren?
Genereer je snel professionele offertes? Dan vergroot je daarmee de kans om deals binnen te halen. Óók als het om complexe deals op maat gaat! Veel organisaties willen dit dan ook goed regelen. De integratie van HubSpot CRM en DealHub helpt je hierbij.
Wil je meer over deze integratie weten? Plan dan een vrijblijvend kennismakingsgesprek met Maarten, Martijn of Floris. Zij popelen om je op weg te helpen. Wil je liever eerst weten wat je nog meer met HubSpot kunt? Bekijk onze HubSpot CRM demo video van 30 minuten hieronder. En lees vooral ook deze artikelen:
➜ Wat kun je met HubSpot?
➜ Je salesproces optimaliseren met behulp van je CRM-systeem.
➜ Nieuw: visualiseer de klantreis van je leads en klanten met HubSpot.
➜ Strategische keuzes maken in het MKB met weinig tijd.
➜ Wat zijn de plus- en minpunten van HubSpot?
➜ Je salesteam effectief motiveren: hoe doe je dat?
Deel artikel
- december 2024 (1)
- november 2024 (12)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)