3 Redenen om HubSpot met LinkedIn Sales Navigator te integreren
van Maarten de Wit op 11-9-23 12:00
Met LinkedIn Sales Navigator (LSN) en HubSpot vergroot je de kracht van jouw verkoopteam. Je vindt makkelijker nieuwe verkoopkansen op LinkedIn. En versterkt je klantrelaties met efficiënte LinkedIn-communicatie. Die je centraal in je CRM-systeem bewaart als je dat wilt.
Met deze integratie beheer je jouw LinkedIn-contacten voortaan vanuit je records in HubSpot. De basis van al je marketing- en salesactiviteiten. Stuur bijvoorbeeld een InMail of een LinkedIn-connectieverzoek via HubSpot. Ontvang automatisch meldingen over de gedragingen van je LinkedIn-contacten. En vind leads bij de bedrijven waar je al mee samenwerkt.
In HubSpot verzamel je alle belangrijke verkoopinformatie. Met de LinkedIn integratie importeer je lead-data in HubSpot. En daar laat je bijvoorbeeld marketingautomatisering en verkoopautomatisering op los. Voeg je daar een integratie met LinkedIn Sales Navigator aan toe? Dan haal je nóg meer uit LinkedIn.
Wat is LinkedIn Sales Navigator?
Leads, contacten en bedrijven zoeken, vinden en er een band mee opbouwen. Meldingen over je opgeslagen relaties ontvangen. En LinkedIn-lijsten voor je sales activiteiten aanmaken. Dat zijn de belangrijkste functies van LinkedIn Sales Navigator.
Er zijn 3 verschillende betaalde abonnementen:
- Core
- Advanced
- Advanced Plus
Zoek en vind verkoopkansen. Sla je zoekopdrachten op. Ontvang meldingen over de koopinteresses van de leads, die je in de gaten houdt. Verstuur persoonlijke InMails en connectieverzoeken naar de relaties in je netwerk. En onderzoek wie jouw profiel de laatste 90 dagen hebben bekeken. Met de Advanced Plus licentie heb je de uitgebreidste mogelijkheden. Maar daar betaal je ook het meeste voor.
Ben je een verkoper en wil je meer uit LinkedIn halen? Verbind de LinkedIn Sales Navigator app dan met jouw HubSpot-portaal. Met een HubSpot Sales Hub Professional of Enterprise licentie ga je er zo mee aan de slag. De app vind je in de App HubSpot Marketplace van HubSpot. Een verzamelplaats met meer dan 1.000 standaard softwarekoppelingen voor je HubSpot-portaal.
De 3 Redenen om HubSpot met LinkedIn Sales Navigator te integreren
De integratie van HubSpot en LinkedIn Sales Navigator heeft verschillende voordelen. Zo krijg je rechtstreeks vanuit je contactrecords toegang tot LinkedIn Sales Navigator informatie.
Binnen no time vind je de LinkedIn-profielen van de bedrijven en contacten in je CRM-systeem. Je kunt vervolgens InMail-berichten aan je sales sequenties toevoegen. En Inmail-berichten versturen zonder Hubspot te verlaten. Of rechtstreeks vanuit HubSpot een verzoek voor een LinkedIn-connectie doen.
Reden 1: Bekijk de LinkedIn gegevens van je contacten en bedrijven in HubSpot
HubSpot zoekt het LinkedIn-profiel van je HubSpot-contacten en -bedrijven op LinkedIn. Daarna voegt de CRM-software allerlei waardevolle informatie aan de records hiervan toe.
Om je contacten te vinden gebruikt HubSpot deze data uit het CRM-systeem:
- Voor- en achternaam
- E-mailadres
- Bedrijf (werkgever)
- Functietitel
Matcht HubSpot data? Dan vind je de LinkedIn-gegevens daarna in je HubSpot-records (in een speciale LinkedIn Sales Navigator sectie).
Deze informatie zie je bijvoorbeeld in de records van je contacten staan:
- LinkedIn-functietitel
- Werkgever
- Tijd in de huidige rol
- Locatie
- Branche waarin de contactpersoon werkzaam is
👉 TIP: Met Inbox Automation neemt HubSpot automatisch gegevens van e-mailhandtekeningen in de records van je contacten over. Superhandig!
Bedrijven vinden werkt op dezelfde manier. Om LinkedIn-bedrijfspagina’s te vinden gebruikt HubSpot de bedrijfsnaam en het domein van het bedrijf. Bijvoorbeeld www.systony.nl.
Deze bedrijfsinformatie zie je bijvoorbeeld in je bedrijfsrecords staan:
- Branche van het bedrijf
- Omvang van het bedrijf
- Locatie van het bedrijf
De gevonden contacten en bedrijven sla je eenvoudig op in je leadslijst van LinkedIn Sales Navigator.
👉 TIP: Weet je dat je de informatie van bedrijven automatisch verrijkt met HubSpot Insights?
👉 Let op: Je kunt nog geen contacten vanuit LinkedIn in HubSpot importeren met deze integratie.
Reden 2: Vind leads en verstuur je InMails en connectieverzoeken rechtstreeks vanuit HubSpot
InMail is een berichtentool van LinkedIn, waarmee je andere LinkedInners benadert. De connecties waarmee je al verbonden bent. Én de 2e en 3e graads connecties in je netwerk. Met de integratie verstuur je jouw InMails voortaan rechtstreeks vanuit je HubSpot-records.
Veel bedrijven gebruiken InMails voor hun leadgeneratie. Je brengt er namelijk snel een persoonlijk gesprek mee op gang. Daarbij kun je gelijk ingaan op de informatie van een LinkedIn-profiel of LinkedIn-bedrijfspagina. En dat is natuurlijk superhandig als je leads benadert. Daarnaast zijn InMails populair bij Account Based Marketing (ABM) strategieën.
Voor je contacten heb je deze 3 mogelijkheden:
- Bekijk je contacten op LinkedIn. Ontdek wat hun ervaringen en interesses zijn. En analyseer hun recentste LinkedIn-activiteiten met een link.
- Stel jezelf voor aan een LinkedIn-contact. En vraag via HubSpot een connectie aan.
- Vind snel andere leads bij hetzelfde bedrijf. Voeg ze vervolgens aan je LinkedIn Sales Navigator leadslijst toe.
Je segmenteert jouw LinkedIn-contacten met lijsten in HubSpot. Bijvoorbeeld op basis van de levenscyclusfase van je contacten. Zo maak je bijvoorbeeld onderscheid tussen Marketing Qualified Leads (MQL’s), Sales Qualified Leads (SQL’s) en meer.
Is er een match tussen een contact in HubSpot en LinkedIn Sales Navigator? Dan krijgt dit contact een CRM-tag in LinkedIn Sales Navigator.
Ook voor bedrijven heb je 3 opties:
- Bekijk de contacten op LinkedIn van de bedrijven in je CRM-systeem.
- Bekijk het bedrijfsnieuws, dat waardevol is voor je verkoopactiviteiten.
- HubSpot beveelt je leads (contacten) van bedrijven waar je een relatie mee hebt aan.
OK, laten we hier eens wat dieper op ingaan. Stel dat je een LinkedIn gesprek krijgt. Wat gebeurt er dan?
Je voert jouw LinkedIn-gesprek vanuit een contact- of bedrijfsrecord in HubSpot. Dit hele gesprek is zichtbaar op een pop-up. Je contact- en bedrijfsrecords bevatten een tijdlijn. Hierop zie je alle contactmomenten met je relaties. HubSpot voegt je LinkedIn-gesprek daar (nog) niet automatisch aan toe. Wil je het toch op de contact-tijdlijn van het CRM-record hebben? Dan kun je het daar wel handmatig aan toevoegen.
Natuurlijk wil je graag professioneel, maar ook snel communiceren. Via HubSpot kun je daarom gepersonaliseerde dynamische content aan je berichten toevoegen. Een naam bijvoorbeeld. Ook kun je herbruikbare tekstblokken toevoegen, die je misschien nog even finetunet. Dit noem je snippets.
Zet je liever een sales sequentie in voor je LinkedIn-lead? Dan maak je hier eenvoudig een taakherinnering voor aan. Bijvoorbeeld om een InMail te verzenden. Of om een connectieverzoek te doen. Voer je de taak uit? Dan open je LinkedIn Sales Navigator in het record van je contactpersoon. Daarna voer je de opdracht vanaf daar uit.
Je leert zo steeds meer over de bedrijven in je database. Dit helpt je om op het juiste moment in contact te komen. Met de juiste mensen. En op de juiste manier. Je weet precies welke connecties je bij een organisatie hebt. En welke gedeelde interesses er zijn. Jouw verkoopactiviteiten stem je daar natuurlijk slim op af.
👉 TIP: HubSpot neemt (nog) géén leadgegevens van LinkedIn over met de standaard integratie. Ook het automatisch bewaren van LinkedIn-gesprekken is (nog) geen optie. Heb je daar toch behoefte aan? Dan los je dit op met een aanvullende integratie. Bijvoorbeeld met LinkedHub, Hubris, Dux-Soup of Surfe (Leadjet).
Reden 3: Beheer je LinkedIn Sales Navigator met de mobiele app van HubSpot
Heb je een betaald LinkedIn Sales Navigator-account, dat met HubSpot is geïntegreerd? (Advanced of Advanced Plus) En heb je de mobiele app van HubSpot hieraan verbonden? Dan kun je jouw LinkedIn Sales Navigator-taken met de mobiele app beheren. Supermakkelijk voor als je onderweg bent!
👉 TIP: Misschien vind je dit artikel ook interessant? Wat is social selling en hoe zet je het effectief in?
De krachtige combinatie van HubSpot en LinkedIn Sales Navigator
Met LinkedIn Sales Navigator vind je de contacten en bedrijven die je nodig hebt. Of het nou om (toekomstige) klanten of om nieuwe medewerkers gaat. De allround CRM-software helpt jou om deze contacten en bedrijven efficiënt te converteren. Vanaf 1 centrale plaats waar je al jouw belangrijke marketing- en verkoopinformatie bewaart. Geautomatiseerd, gepersonaliseerd en perfect getimed.
Wil je hier meer van weten? Bekijk dan onze uitgebreide HubSpot CRM demovideo hieronder.
- januari 2025 (8)
- december 2024 (16)
- november 2024 (6)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (7)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (4)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)