Wat kost HubSpot's Breeze Intelligence? Uitleg van credits & prijzen
van Floris van Muijen op 7-3-25 9:33
Ken je dat? Van die goochelshows waarbij dingen gebeuren waarvan je niets snapt. Maar die wel supergaaf zijn. Dat is precies wat HubSpot’s Breeze Intelligence met data doet. Toveren met gegevens, zodat jij:
- Razendsnel complete bedrijfsgegevens in je CRM-database inzichtelijk hebt.
- Weet welke anonieme leads met een koopintentie geïnteresseerd zijn.
- De conversiedrempel voor je leads zo laag mogelijk maakt.
Wil je er in je HubSpot-portaal gebruik van maken? Dan moet je credits kopen. Hieronder ontdek je wat HubSpot’s Breeze Intelligence is. Wat credits precies zijn en wat je ervoor betaalt.
Wat kan je met Breeze Intelligence?
Met HubSpot’s Breeze Intelligence kun je 3 dingen doen. Je CRM-database verrijken met gegevens van bedrijven. De koopintentie van de (anonieme) websitebezoekers uit je doelgroep blootleggen. En je websiteformulieren met dynamische informatie verkorten.
Hieronder leg ik deze 3 mogelijkheden uit. In de video hierboven laat ik je de mogelijkheden zien.
Je CRM-records met accurate data verrijken
Voeg je CRM-records aan je HubSpot-portaal toe? Of wil je de gegevens van je bestaande CRM-records aanvullen? Dan kun je AI-aangedreven dataverrijking toepassen. Vooraf zie je welke gegevens je kunt verwachten. En met welk percentage je jouw contact- en bedrijfsgegevens verrijkt.
Stel dat een bedrijf uit je CRM-database verhuist. Dan werk je met Breeze Intelligence bijvoorbeeld de adresgegevens bij. Handmatig, automatisch of met een workflow. Bijvoorbeeld op basis van de regio en de jaaromzet van bedrijven.
De koopintentie van je (anonieme) websitebezoekers blootleggen
Ben je benieuwd wanneer een bedrijf in je 'targetgroup' koopintentie op je website toont? Dan kan Breeze Intelligence dat inzichtelijk voor je maken. Hiervoor kijkt de AI-tool naar het aantal websitebezoeken en de conversiegegevens (levenscyclus/ dealfasen).
Wat deze AI-tool zo krachtig maakt? De combinatie van targetcriteria én de koopintentie. Hiermee herken je namelijk de websitebezoekers mét een koopintentie uit je doelgroep!
Je formulieren verkorten met AI
Om B2B-leads te vergaren zijn formulieren op je website belangrijk. Maar vraag je er veel informatie mee op? Dan is de invuldrempel hoog.
Vaak moet je het dus doen met alleen een e-mailadres en een naam. Terwijl je wel naar meer gegevens smacht. Omdat je jouw content daarmee beter kunt personaliseren.
Op de AI-aangedreven formulieren van Breeze Intelligence toon je alleen de noodzakelijke velden. Terwijl je met gegevensverrijking tóch aan veel extra informatie komt.
👉 TIP: Kan Breeze de gegevens niet verrijken? Dan kort HubSpot het dynamische formulier niet in.
Hoe werken de credits van Breeze Intelligence?
Wil je van de bovenstaande functies van Breeze Intelligence gebruik maken? Dan moet je daar credits voor kopen. Dit staat los van de HubSpot-licenties die je afneemt. Iedereen die HubSpot gebruikt kan dus Breeze Intelligence credits aanschaffen.
Er zijn 2 soorten credits:
- Credits voor het verrijken van nieuwe informatie (lege velden van CRM-records).
- Credits voor het updaten van recordvelden (recordvelden die al gevuld zijn).
Iemand stuurt bijvoorbeeld een formulier in. Breeze Intelligence vult zowel de contact- als de bedrijfsgegevens aan. Hiervoor ‘betaal’ je dan met 2 credits. Zendt een bestaand contact een formulier in? En werkt Breeze Intelligence de gegevens daarna bij? Dan rekent HubSpot per record 1 credit. Bijvoorbeeld 1 voor het contactrecord en 1 voor het bedrijfsrecord.
Kan Breeze Intelligence een record niet verrijken? Of verrijk je bepaalde gegevens, die je binnen dezelfde gebruiksperiode al verrijkt had? Dan betaal je daar géén extra credits voor. Stel dat een bedrijfsrecord verrijkt is. Twee weken later verhuist het bedrijf en daarom update je de gegevens. De credit-gebruiksperiode loopt nog. HubSpot ziet dit daarom niet als een gegevensupdate.
Vooraf krijg je een ‘voorproefje van de gegevens’. Zónder dat je daar al credits voor hoeft te kopen. Bedrijfsnamen en bedrijfslogo’s krijg je gratis. Óók als je geen Breeze Intelligence credits bij HubSpot afneemt.
Hoe houdt HubSpot je credits bij?
HubSpot maakt je kredietgebruik netjes inzichtelijk voor je. Zo weet je in 1 oogopslag:
- Hoeveel credits je nog hebt.
- Hoeveel credits je in de gebruiksperiode verbruikt hebt.
- Hoelang je gebruiksperiode nog duurt (van je maandabonnement zijn bijvoorbeeld nog 10 dagen over).
- Wat de eerste dag van je volgende gebruiksperiode is (bijvoorbeeld 1 mei 2025). Op deze dag reset HubSpot je credits.
Stel dat je maandelijks 1.000 Breeze Intelligence credits koopt. En dat je abonnement op 1 mei 2025 start. Op 15 mei zijn er al 500 credits op. Voor de rest van de maand heb je er dan nog 500 over. Op 1 juni 2025 heb je weer 1.000 credits. Óók als je de credits van mei nog niet allemaal gebruikt hebt.
Je bepaalt zelf hoe lang je gebruiksperiode duurt: een maand, een kwartaal, een half jaar of een jaar. En zelfs langer als je dat wilt. De startdatum van je abonnement hangt van je contract af. Sluit je bijvoorbeeld een maandabonnement af. En koop je daarmee op 15 april 1.000 credits aan? Dan is de verlengingsdatum 15 mei. Op die datum begin je dus weer met 1.000 credits.
Wat kosten de credits van Breeze Intelligence?
HubSpot biedt verschillende credit-pakketten aan:
- 100 credits per maand vanaf: € 30,-
- 1.000 credits per maand vanaf: € 150,-
- 10.000 Credits per maand vanaf: € 690,-
Vanaf 1.000 maandelijkse credits verrijkt Breeze Intelligence de data geautomatiseerd voor je. Als je dat wilt natuurlijk. Is 75%, 85% en 90% van je credittegoed verbruikt? Dan ontvangen je superadmins daar een e-mailmelding en een bannermelding over.
👉 LET OP: Overschrijd je jouw tegoed? Dan krijgt je abonnement automatisch een upgrade. Stel bijvoorbeeld dat je maandelijks 300 credits afneemt. Maar per ongeluk gebruik je er 301. Dan stijgt je tegoed naar 400 credits voor die maand. Deze credits kun je gelijk voor de rest van je gebruiksperiode gebruiken. De volgende dag ontvang je een pro rata bedrag om te betalen.
Uiteraard kun je er ook bewust voor kiezen om meer credits te kopen. Je moet het afgesproken tegoed dan upgraden. Doe je dat tijdens een gebruiksperiode? Dan betaal je pro rata voor de verhoging. Downgraden of annuleren kan alleen aan het einde van je contract.
Vind je de mogelijkheden van HubSpot's Breeze Intelligence interessant? En wil je meer van de functies zien? Of nauwkeuriger weten wat het voor jouw bedrijf kost? Maak hieronder dan gerust een vrijblijvende afspraak in mijn agenda.
- maart 2025 (15)
- februari 2025 (17)
- januari 2025 (3)
- december 2024 (14)
- november 2024 (6)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (7)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (4)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)