HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Wat kost HubSpot's Breeze Intelligence? Uitleg van credits & prijzen

Wat kost HubSpot's Breeze Intelligence? Uitleg van credits & prijzen
7:01

Wat kost HubSpots Breeze Intelligence Uitleg van credits en prijzen

Ken je dat? Van die goochelshows waarbij dingen gebeuren waarvan je niets snapt. Maar die wel supergaaf zijn. Dat is precies wat HubSpot’s Breeze Intelligence met data doet. Toveren met gegevens, zodat jij:

  • Razendsnel complete bedrijfsgegevens in je CRM-database inzichtelijk hebt.
  • Weet welke anonieme leads met een koopintentie geïnteresseerd zijn.
  • De conversiedrempel voor je leads zo laag mogelijk maakt.

Wil je er in je HubSpot-portaal gebruik van maken? Dan moet je credits kopen. Hieronder ontdek je wat HubSpot’s Breeze Intelligence is. Wat credits precies zijn en wat je ervoor betaalt.

Wat kan je met Breeze Intelligence?


Met HubSpot’s Breeze Intelligence kun je 3 dingen doen. Je CRM-database verrijken met gegevens van bedrijven. De koopintentie van de (anonieme) websitebezoekers uit je doelgroep blootleggen. En je websiteformulieren met dynamische informatie verkorten. 

Hieronder leg ik deze 3 mogelijkheden uit. In de video hierboven laat ik je de mogelijkheden zien. 

Je CRM-records met accurate data verrijken 

Breeze Intelligence percentagesVoeg je CRM-records aan je HubSpot-portaal toe? Of wil je de gegevens van je bestaande CRM-records aanvullen? Dan kun je AI-aangedreven dataverrijking toepassen. Vooraf zie je welke gegevens je kunt verwachten. En met welk percentage je jouw contact- en bedrijfsgegevens verrijkt. 

Stel dat een bedrijf uit je CRM-database verhuist. Dan werk je met Breeze Intelligence bijvoorbeeld de adresgegevens bij. Handmatig, automatisch of met een workflow. Bijvoorbeeld op basis van de regio en de jaaromzet van bedrijven.

De koopintentie van je (anonieme) websitebezoekers blootleggen

Intentiecriteria bij Breeze Intelligence Buyer Intent

Ben je benieuwd wanneer een bedrijf in je 'targetgroup' koopintentie op je website toont? Dan kan Breeze Intelligence dat inzichtelijk voor je maken. Hiervoor kijkt de AI-tool naar het aantal websitebezoeken en de conversiegegevens (levenscyclus/ dealfasen).

Wat deze AI-tool zo krachtig maakt? De combinatie van targetcriteria én de koopintentie. Hiermee herken je namelijk de websitebezoekers mét een koopintentie uit je doelgroep! 

Je formulieren verkorten met AI

Verkort je online formulieren in HubSpotOm B2B-leads te vergaren zijn formulieren op je website belangrijk. Maar vraag je er veel informatie mee op? Dan is de invuldrempel hoog. 

Vaak moet je het dus doen met alleen een e-mailadres en een naam. Terwijl je wel naar meer gegevens smacht. Omdat je jouw content daarmee beter kunt personaliseren. 

Op de AI-aangedreven formulieren van Breeze Intelligence toon je alleen de noodzakelijke velden. Terwijl je met gegevensverrijking tóch aan veel extra informatie komt.

👉 TIP: Kan Breeze de gegevens niet verrijken? Dan kort HubSpot het dynamische formulier niet in.

Hoe werken de credits van Breeze Intelligence?

Wil je van de bovenstaande functies van Breeze Intelligence gebruik maken? Dan moet je daar credits voor kopen. Dit staat los van de HubSpot-licenties die je afneemt. Iedereen die HubSpot gebruikt kan dus Breeze Intelligence credits aanschaffen. 

Er zijn 2 soorten credits:

  • Credits voor het verrijken van nieuwe informatie (lege velden van CRM-records).
  • Credits voor het updaten van recordvelden (recordvelden die al gevuld zijn).

Iemand stuurt bijvoorbeeld een formulier in. Breeze Intelligence vult zowel de contact- als de bedrijfsgegevens aan. Hiervoor ‘betaal’ je dan met 2 credits. Zendt een bestaand contact een formulier in? En werkt Breeze Intelligence de gegevens daarna bij? Dan rekent HubSpot per record 1 credit. Bijvoorbeeld 1 voor het contactrecord en 1 voor het bedrijfsrecord.

Kan Breeze Intelligence een record niet verrijken? Of verrijk je bepaalde gegevens, die je binnen dezelfde gebruiksperiode al verrijkt had? Dan betaal je daar géén extra credits voor. Stel dat een bedrijfsrecord verrijkt is. Twee weken later verhuist het bedrijf en daarom update je de gegevens. De credit-gebruiksperiode loopt nog. HubSpot ziet dit daarom niet als een gegevensupdate.

Vooraf krijg je een ‘voorproefje van de gegevens’. Zónder dat je daar al credits voor hoeft te kopen. Bedrijfsnamen en bedrijfslogo’s krijg je gratis. Óók als je geen Breeze Intelligence credits bij HubSpot afneemt.

Hoe houdt HubSpot je credits bij?

HubSpot maakt je kredietgebruik netjes inzichtelijk voor je. Zo weet je in 1 oogopslag:

  • Hoeveel credits je nog hebt.
  • Hoeveel credits je in de gebruiksperiode verbruikt hebt.
  • Hoelang je gebruiksperiode nog duurt (van je maandabonnement zijn bijvoorbeeld nog 10 dagen over). 
  • Wat de eerste dag van je volgende gebruiksperiode is (bijvoorbeeld 1 mei 2025). Op deze dag reset HubSpot je credits. 

Stel dat je maandelijks 1.000 Breeze Intelligence credits koopt. En dat je abonnement op 1 mei 2025 start. Op 15 mei zijn er al 500 credits op. Voor de rest van de maand heb je er dan nog 500 over. Op 1 juni 2025 heb je weer 1.000 credits. Óók als je de credits van mei nog niet allemaal gebruikt hebt.

Je bepaalt zelf hoe lang je gebruiksperiode duurt: een maand, een kwartaal, een half jaar of een jaar. En zelfs langer als je dat wilt. De startdatum van je abonnement hangt van je contract af. Sluit je bijvoorbeeld een maandabonnement af. En koop je daarmee op 15 april 1.000 credits aan? Dan is de verlengingsdatum 15 mei. Op die datum begin je dus weer met 1.000 credits.

Wat kosten de credits van Breeze Intelligence?

Breeze Intelligence credit packs

HubSpot biedt verschillende credit-pakketten aan:

  • 100 credits per maand vanaf: € 30,- 
  • 1.000 credits per maand vanaf: € 150,-
  • 10.000 Credits per maand vanaf: € 690,-

Vanaf 1.000 maandelijkse credits verrijkt Breeze Intelligence de data geautomatiseerd voor je. Als je dat wilt natuurlijk. Is 75%, 85% en 90% van je credittegoed verbruikt? Dan ontvangen je superadmins daar een e-mailmelding en een bannermelding over. 

👉 LET OP: Overschrijd je jouw tegoed? Dan krijgt je abonnement automatisch een upgrade. Stel bijvoorbeeld dat je maandelijks 300 credits afneemt. Maar per ongeluk gebruik je er 301. Dan stijgt je tegoed naar 400 credits voor die maand. Deze credits kun je gelijk voor de rest van je gebruiksperiode gebruiken. De volgende dag ontvang je een pro rata bedrag om te betalen.

Uiteraard kun je er ook bewust voor kiezen om meer credits te kopen. Je moet het afgesproken tegoed dan upgraden. Doe je dat tijdens een gebruiksperiode? Dan betaal je pro rata voor de verhoging. Downgraden of annuleren kan alleen aan het einde van je contract. 

Vind je de mogelijkheden van HubSpot's Breeze Intelligence interessant? En wil je meer van de functies zien? Of nauwkeuriger weten wat het voor jouw bedrijf kost? Maak hieronder dan gerust een vrijblijvende afspraak in mijn agenda.

 

Aanmelden per e-mail