HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Nieuw: marketing automatisering bij HubSpot Marketing Hub Starter

 

Met Marketing automatisering bereik je je klanten op het juiste moment met de juiste content. Hoe? Door realtime klantgegevens te gebruiken voor jouw marketingcampagnes! Je focust je hierbij op de klantreis van jouw doelgroepen. Met behulp van marketing automatisering tools personaliseer je jouw content. En dat allemaal met efficiënte geautomatiseerde processen.

Dát is de kracht van marketing automatisering bij HubSpot. Zelfs bij de simpelste betaalde licentie profiteer je al van automatiseringsfuncties. Ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden? Bekijk dan gauw de video. Ellen en Martijn vertellen je daarin over marketing automatisering bij de HubSpot Marketing Hub Starter licentie.

Marketing automatisering bij de HubSpot Marketing Hub voor starters

Voorbeeld Workflow Marketing Automatisering

Één van de belangrijkste tools bij marketing automatisering is ‘workflow automation’. Voor het automatiseren van je marketingprocessen heb je namelijk workflows nodig. Zonder workflows géén marketing automatisering.

Workflow automation gebruik je om geautomatiseerd marketingtaken uit te voeren. Het maakt het werk van marketeers een stuk efficiënter. Vandaar dat het tegenwoordig razend populair is!

De meest uitgebreide marketing automatiseringsmogelijkheden in HubSpot heb je met een professional of enterprise abonnement. Maar ook de starterlicentie bevat nu simpele marketing automatiseringsfuncties.

Bouw bijvoorbeeld eenvoudig geautomatiseerde workflows met e-mails en formulieren. Zo volg je jouw leads altijd op het beste moment op. Èn voorzie je ze op het perfecte moment van de juiste informatie.

E-mail workflows

Hoe zet je workflow automation succesvol in met jouw Marketing Hub Starter portaal? In de video laat Ellen je de mogelijkheden van e-mail workflows zien. Je automatiseert hierbij verschillende taken en acties, die voortkomen uit jouw marketing e-mails.

Je wilt bijvoorbeeld automatisch contactpersonen toevoegen aan een gesegmenteerde lijst met relaties. Dit zijn relaties, die je op basis van bepaalde kenmerken geselecteerd hebt. Zoals mannen met kinderen in de provincie Groningen. Of vrouwen uit de Randstad, die ouder zijn dan 50 jaar.

Hier stel je een workflow voor op. Waar moet iemand aan voldoen om in deze workflow terecht te komen? Dat bepaal je eerst. Iemand met de juiste kenmerken downloadt bijvoorbeeld een e-book. Of schrijft zich voor jouw nieuwsbrief in. Na deze actie komt die persoon automatisch in jouw workflow terecht.

Aan jouw workflow voeg je nog meer acties toe. Maak bijvoorbeeld automatisch een taak voor een accountmanager aan. En stuur daarna nog een triggerende e-mail naar de geïnteresseerde contactpersoon. Klikt de contactpersoon op een link uit deze e-mail? Dan krijgt de accountmanager daar ook automatisch een melding van. Jouw workflow kan zo maximaal 10 acties bevatten.

Het is ook mogelijk om van scratch af aan te beginnen. Dan begin je dus een nieuwe lijst zonder contactpersonen. Met behulp van jouw workflow voeg je hier vervolgens contactpersonen aan toe.

TIP: Wil je nog meer marketingprocessen automatiseren in jouw HubSpot portaal? Kies dan voor Marketing Hub Professional. Met deze licentie heb je namelijk nog veel meer automatiseringsmogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan:

● Uitgebreide e-mail nurture campagnes met lead scoring.
● Het aanmaken van taken voor je verkopers als leads jouw website hebben bezocht.
● Het automatisch updaten van de records van jouw contactpersonen.

In de video hebben we de verschillen van Marketing Hub Starter en Professional op een rijtje gezet.

Workflows met formulieren

Naast e-mail workflows zijn er bij de starterlicentie ook workflows voor formulieren. Deze workflows zijn eigenlijk een verlengde van e-mail workflows. Martijn laat je in de video zien hoe je ermee aan de slag gaat.

Workflows voor formulieren lijken op e-mail workflows. Heeft iemand (met de juiste kenmerken) een formulier op jouw website ingevuld? Dan start deze workflow automatisch. Een logische vervolgstap is het versturen van een opvolg e-mail. Misschien wil je dat jouw verkoopcollega hier een melding van ontvangt? Dan voeg je deze actie toe aan jouw workflow.

Met deze workflows creëer je dus automatische vervolgacties van je e-mails en ingevulde formulieren. Hierdoor blijf je in verbinding met je leads en klanten!

Meer marketing automatisering tools

Heb je ontdekt hoe waardevol marketing automatisering is? En ben je toe aan uitgebreidere mogelijkheden. Dan is het HubSpot Marketing Hub Professional abonnement vast wat voor jou!

Start bijvoorbeeld met bloggen vanuit HubSpot. Maak gebruik van de superhandige SEO-tool. En leid zo jouw websitebezoekers naar je landingspagina’s met gelikte calls-to-action (CTA). Vergelijk resultaten met A/B-testen. Plan je sociale media berichten vooraf in. Bouw zelf een professionele in jouw CRM-systeem geïntegreerde website. En profiteer van lead nurturing workflows en lead scoring. Met al deze tools zet je jouw leads gegarandeerd sneller om in klanten!

Heb je na het zien van deze video nog vragen? Of wil je meer weten over de verschillen tussen de Marketing Hub Starter en Professional? Plan dan gerust een vrijblijvende afspraak in. Dan laten wij je de mogelijkheden en verschillen zien tijdens een software demo.

New call-to-action


Ontvang updates per email