HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Wat is het beste CRM-systeem voor transport en logistiek?

 

Beschikt jouw transport of logistieke bedrijf al over een geschikt CRM-systeem? Een CRM-systeem, dat echt bij jouw organisatie past?

Voor transport en logistieke ondernemingen zijn er honderden CRM-systemen op de markt. Hoe selecteer je nou het beste CRM-systeem voor jouw organisatie? Kijk naar de specifieke functies van het CRM-systeem! 

Maarten en Martijn vertellen je welke CRM-functies het belangrijkst zijn voor de transport en logistieke sector. Bekijk de video of lees verder! 🚛

CRM-systeem voor transport en logistiek: welke functies heb je nodig?

Laat jij je zomaar verleiden tot het aanschaffen van het eerste de beste CRM-systeem? Dan kom je achteraf misschien voor teleurstellingen te staan. Zelfs als het CRM-systeem speciaal voor de transport en logistieke sector ontwikkeld is! Voer van tevoren daarom goed onderzoek uit en maak eerst een CRM-strategie

Met ons CRM-handboek maak je direct een goede start! Wat zijn precies de wensen en behoeften van jouw toekomstige CRM-systeem? Dit moet je goed op papier hebben, voordat je kiest. Begin met het maken van een checklist. Dat is de beste manier om te starten met een CRM-project.

New call-to-action

Wij van Systony hebben al veel CRM-systemen bij transport en logistieke bedrijven geïmplementeerd. We weten daarom precies welke 3 functies het allerbelangrijkst voor deze sector zijn. Uiteraard delen we die met je:

  • Functie 1: Snel de juiste offerte of spotprijs afgeven

Snel inspelen op een aanvraag is belangrijk in de transport en logistieke sector. Snel de juiste offerte uitbrengen of een spotprijs afgeven. Zo ben je de concurrentie namelijk voor.

Kies daarom een CRM-systeem, dat alle benodigde informatie snel en makkelijk weergeeft. Dit helpt je om supersnel te schakelen. Ook vanaf je mobiele telefoon of tablet!

  • Functie 2: Snelle en gemakkelijke opvolging van offertes en spotprijzen

Heb je een spotprijs afgegeven of een offerte uitgebracht? Smeed het ijzer als het heet is. Volg jouw prospect of klant gelijk op! Liefst persoonlijk en geautomatiseerd. Afhankelijk van wat er met jouw CRM-systeem mogelijk is. 

Zorg daarom dat jouw CRM-systeem over afzonderlijke pipeline dashboards beschikt. Zo houd je een goed overzicht. Mogelijkheden voor verkoopautomatisering en personalisatie zijn daarbij ook erg belangrijk.

  • Functie 3: Koppeling met je Transport Management System (TMS) of ERP

Dit is misschien wel de belangrijkste CRM-functie voor transport en logistieke organisaties. Kun je jouw nieuwe CRM-systeem koppelen aan je TMS of ERP?

Voer data nooit meer dubbel in! Zet je relatiegegevens (automatisch) over van het ene naar het andere CRM-systeem. Zo heb je alle beschikbare gegevens van je (toekomstige) klanten bij elkaar. Zoals je omzet en facturen. Ideaal toch? 😉

Wat is het beste CRM voor transport en logistiek?

Zoek je het juiste CRM-systeem voor jouw transport- of logistieke onderneming? Waarschijnlijk past HubSpot het beste (dat zeggen wij uit ervaring). HubSpot beschikt namelijk over al deze belangrijkste transport en logistieke CRM-functies. Bovendien is het super gemakkelijk in gebruik!

In bovenstaande video laten Maarten en Martijn je al een stukje van de software zien. Bekijk gerust ook de volledige demo van HubSpot CRM op onze website. 

New call-to-action

Vond je dit artikel nuttig? Misschien vind je deze artikelen ook interessant:

Ontdek HubSpot: beste schaalbare all-in-1 CRM software voor het MKB.
HubSpot: alwéér B2B Marketing Automation software leider bij Gartner!
Wat zijn de plus- en minpunten van HubSpot?
[VIDEO] De top 10 beste functies van HubSpot.
Hoe vergroot je jouw klanttevredenheid en klantloyaliteit met HubSpot?
Jouw CRM als oplossing voor interne communicatie knelpunten.

Ontvang updates per email